1

Onderwerp: Team-triathlon Enschede

18mei is het weer zo ver team-triathlon op de campus van Enschede.

Wil je bewijzen dat je als triatleet ook een teamprestatie kunt neerzetten?
Dan is dit je kans want dit is de enige teamtriathlon van nederland.


http://www.uttriathlon.nl/

2

Re: Team-triathlon Enschede

Heb je enig idee naar de motivatie van de organisatie om dit jaar geen 1/4 meer organiseren?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

3

Re: Team-triathlon Enschede

Dat is gedaan om de nadruk op de teamtriathlon te leggen en verder heeft het ook nog een paar organisatorische redenen.
Wel zijn er meer startplaatsen voor een 1/8ste triathlon.

4

Re: Team-triathlon Enschede

In 2005 en 2006 de kwart gedaan. Vorig jaar kon ik helaas niet en dit jaar voor het eerst de teamtriathlon. Wat ik overigens wel vreemd vind is het verbod op ligsturen. Een ploegentijdrit kan je eigenlijk niet vergelijken met een stayerwedstrijd waar een heel peloton rijdt. Daarbij zie je dat bij ploegentijdritten altijd een ligstuur wordt gebruikt.

5

Re: Team-triathlon Enschede

Ik snap dat er keuzes gemaakt moeten worden maar het is jammer gezien het beperkte aanbod in deze regio in die periode. Ik neem aan dat het verbod niet geldt voor de losse 1/8e?

Enig idee wanneer de parcoursinfo beschikbaar komt? Zo te zien is de loopronde anders dan vorig jaar (toen 4 rondjes voor 10km, nu 3 rondjes voor 5km). Fietsparcours is ongewijzigd?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6

Re: Team-triathlon Enschede

Scighera schreef:

Ik snap dat er keuzes gemaakt moeten worden maar het is jammer gezien het beperkte aanbod in deze regio in die periode. Ik neem aan dat het verbod niet geldt voor de losse 1/8e?

Enig idee wanneer de parcoursinfo beschikbaar komt? Zo te zien is de loopronde anders dan vorig jaar (toen 4 rondjes voor 10km, nu 3 rondjes voor 5km). Fietsparcours is ongewijzigd?

Dat verbod geldt alleen voor de middagserie van de teamtriathlon. 's ochtends mag er wel een ligstuur op.

7

Re: Team-triathlon Enschede

ok, gelukkig! smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

8

Re: Team-triathlon Enschede

Ha,
net een flink stuk over de UTTT op triathlonweb. Mooi dat het evenement nog steeds groeiende is. Is er al wat meer bekend over de sterkte van de teams??? Maken wij nog een kans??? Na een glorieuze BATA-overwinning op de BATA, twee weken terug, hebben wij wel weer zin in Champagne.
(En bier natuurlijk).
Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

9

Re: Team-triathlon Enschede

Phelps heeft z'n spieren op spanning staan, Volderke heeft goesting naar koers en Kournikova heeft de juiste zonnebril voor zondag al uitgezocht.
Oftewel we zijn klaar voor de strijd met HJ en z'n mannen smile

10 Laatst bewerkt door le Coq (19-05-08 19:17:25)

Re: Team-triathlon Enschede

Wat een mooi spelletje dat team-triathlonnen. De strijd met HJ en z'n mannen was heftig!
Na de ochtend serie heersten we met Phelps, Volderke en Kournikova nog, maar toen ik in de finale afhaakte als een kotsende Kournikova heeft dat ons toch het podium gekost.
Serieus koers op de fiets met de 4 teams die in de laatste fietsronde vechten om als eerste het PF te bestormen. (mooi moment: HJ die naar DJ brult dat het gas open moet en zelf de deur dicht gooit). Chaos tijdens de wissel, waarbij iedereen z'n team kwijt is en de UTT brug bijna instort van het loopgeweld.
Kats naar de klote, maar wel genoten. 
Volgend jaar weer en het zou mooi zijn als andere organisaties het teamtriathlon concept ook oppikken.

Zijn er trouwens ergens foto's te vinden van het UTT-spektakel?

11

Re: Team-triathlon Enschede

hmm, ik heb nog geen foto's kunnen vinden op de UTT site, de site van DSTV Aloha en utfoto.nl. Volgens mij waren er fotograven van Action foto en Step One aanwezig. maar ook op hu nwebsites niets kunnen vinden

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

12

Re: Team-triathlon Enschede

Supermooie, en strak georganiseerde wedstrijd! op http://www.utfoto.nl/image.browser.php? … 35693& staan een aantal foto's.

Volgend jaar zijn wij er vast wel weer bij. Altijd mooi daar op de Heilige Campusgrond... NSK Cross, Batavierenrace, UT Triathlon... Donders mooi!

Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

13 Laatst bewerkt door Scighera (20-05-08 21:47:34)

Re: Team-triathlon Enschede

http://picasaweb.google.nl/TriathlonClu … /UTT200802

hier nog 410 stuks, voornl TCT-ers zo te zien

en:

http://picasaweb.google.nl/DuatleetMart … onEnschede

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

14

Re: Team-triathlon Enschede

inmiddels wel op step one http://www.stepone.to/fotoalbum_overzic … orie_id=49

15

Re: Team-triathlon Enschede

hmm, ook allemaal team triathlon. iemand enig idee waar foto's van de individuele 1/8 staan?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800