1

Onderwerp: Studentenkampioenschap

Hallo,

Weet er iemand welke wedstrijden dit jaar meetellen voor het nederlands studenten kampioenschap triathlon?

Op de site zelf staat er nog geen informatie over 2008.....
Zijn er toevallig triathleten die hier wel al van op de hoogte zijn??

2

Re: Studentenkampioenschap

Hoi Elisa en anderen,

Ik zou ook graag aan een aantal wedstrijdjes van het Studenten Triathlon Circuit willen meedoen, maar ik zie net op de website dat er nog steeds niets over bekend is. Wel raar, want het is immers al maart... Is er nog steeds niemand die hier meer van af weet?

Ik ben benieuwd!

3

Re: Studentenkampioenschap

Nou ja, er staat niet eens een bericht over de eindwinnaar van het STC '07 op de SST-site wink

Over het STC'08 weet ik niks en ik vraag me idd ook af of het komend jaar nog doorgaat. (missdhien dat Diederik wat info kan geven?)

Waar ik dan wel meer vanaf weet en wat met studenten te maken heeft:

Squadra Zwemloop op 10 april in Eindhoven: gratis deelname voor studenten.

WK voor studenten op 28 juni in Erdek (TUR). Wil je hier naartoe als deelnemer of meer info, stuur mij dan even een mailtje.

4

Re: Studentenkampioenschap

Ik weet ook nog niets af van het STC'08 of het NSK'08... Zodra ik iets hoor, laat ik het weten!

5

Re: Studentenkampioenschap

Collega studenttriathleten,

Bedankt voor de info!

@ Le Coq: het lijkt me leuk om mee te doen aan jullie zwemloop, maar ik denk dat het niet met mijn stage te combineren valt.

Succes met trainen en laten we hopen dat de data op tijd bekend zijn!

6

Re: Studentenkampioenschap

Ha Le Coq,

Leuk die zwemloop, ik ga me inschrijven.

Waarom staat die niet op de NTBinschrijvingen site, of is het geen "officiele" wedstrijd ? Nu wist ik er tot een half uur geleden niets van...

7

Re: Studentenkampioenschap

Hoi allemaal,

Nog steeds niets bekend over STC'08 of NSK? Mocht ik iets kunnen doen, dan hoor ik het wel. Ik wil op zich best mijn steentje bijdragen hoor. Hoewel ik nog nooit heb meegedaan aan een wedstrijd van het STC of NSK zou ik het jammer vinden als het niet meer doorgaat. Diederik, kan jij wat (achtergrond) informatie verschaffen?

@ Le Coq: ik was gisteren een van de (weinige) deelnemers aan jullie zwemloop. Jammer dat er niet zoveel mensen waren, maar het was prima georganiseerd hoor! Bedankt voor de organisatie!

8

Re: Studentenkampioenschap

Op 11 mei is er in ieder geval (verdere aankondigen volgen nog) het NSK Duathlon in Groningen.

Kijk op www.tritanium.nl/rbr

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

9 Laatst bewerkt door MartijnT (12-04-08 09:08:17)

Re: Studentenkampioenschap

Hoi Jakob,

Ik kwam de datum en plaats van het NSK duathlon een tijdje terug ook al tegen. Het lijkt me leuk om daar aan mee te doen, maar het komt niet zo goed uit met al eerder geplande wedstrijden. Bovendien zou ik dan ook een hele dag in de trein moeten zitten of zijn er meerdere studenten uit Zuid-Nederland die op 11 mei naar Groningen gaan?

10

Re: Studentenkampioenschap

Ik weet nog steeds niets van het NSK'08.

Maandag vertrek ik voor 2 maanden naar Afrika, dus zal ik mijn NSK Duathlon titel niet verdedigen.

11

Re: Studentenkampioenschap

Uit de nieuwsbrief van de organisatie van de triathlon in Utrecht:

De Rijwielpaleis Bilthoven Triatlon zal tevens het toneel zijn van de Nationale Studenten Kampioenschappen (NSK). Voor de heren betekent dit de OD, voor de dames de 1/8e.

Omdat ik niet zo goed kan zwemmen waag ik me voorlopig (dit jaar) nog niet aan de OD afstand. Ik doe wel mee aan de 1/8, dus ben benieuwd wie ik als Nederlands studentenkampioen triathlon bij de heren zie finishen. De eerste dame is dan misschien al voor mij gefinished.

Wie van jullie gaan de strijd om het NSK wel aan?

12

Re: Studentenkampioenschap

ik niet op het nsk, ben geen student en nog te jong voor de OD maar wel in Utrecht op de 1/8ste. Dus tot dan

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

13

Re: Studentenkampioenschap

welke datum gaat het om???? ik denk dat ik wel mee gaan doen, lijkt me erg leuk!!!!

Wilma

Winnaars zijn een deel van de oplossing, verliezers een deel van het probleem.
Ik ben een winnaar.........

14

Re: Studentenkampioenschap

Hoi Wilma,

Het gaat om zondag 13 juli. Zie http://www.hellastriatlon.nl/wedstrijd/index.html !

15

Re: Studentenkampioenschap

Triathlon- en Duathlon NieuwsNederlands Studentenkampioenschap wederom in UtrechtDinsdag 27 mei 2008  7:43


UTRECHT - De Stichting Studenten Triathlon (SST) heeft besloten om ook dit jaar het Nederlands Studentenkampioenschap in Utrecht te laten plaatsvinden. In tegenstelling tot de afgelopen twee jaar zal het kampioenschap dit jaar voor de heren over de Olympische Afstand gaan. Het nieuwe parcours in Utrecht, rondom het Veilinghaventerrein nabij de Jaarbeurs, maakt dit mogelijk. De dames strijden - net als voorgaande jaren - op de achtste triathlon om de titel Nederlands Studentenkampioen.

De organisatie in Utrecht laat weten blij te zijn met deze toekenning. Bij monde van Harry Boerma, PR-man van de organiserende vereniging Hellas, zegt de organisatie het als een blijk van waardering te zien dat de stap naar de binnenstad en het opschalen van het evenement met een OD ook gewaardeerd wordt door de SST. Hij hoopt ook op extra deelnemers vanuit de verschillende studentensteden.

Het is nog niet duidelijk of de winnaars van vorig jaar, Diederik Scheltinga en Marjolein Ros, hun titels zullen verdedigen. Scheltinga verblijft momenteel in Afrika voor de opnamen van een TV-programma, dat later dit jaar te zien zal zijn. Cesar Beilo, vorig jaar tweede en dit jaar deelnemer aan het Wereld Studentenkampioenschap, heeft zich al wel ingeschreven.

Studenten die zich willen inschrijven voor het NSK kunnen dat bij hun reguliere inschrijving aangeven. Ook moeten ze op de wedstrijddag hun collegekaart op verzoek tonen bij het afhalen van het startnummer. De organisatie stelt in ieder geval 25 startplaatsen ter beschikking. Het aantal inschrijvingen loopt de laatste weken flink op. Momenteel zijn er nog ongeveer 100 startplaatsen beschikbaar.

Bronnen / Links:
Triathlonvereniging 'Hellas', Utrecht


---
@ Cesar: volgens mij ben jij nu de grote favoriet;)

16 Laatst bewerkt door Cesar (27-05-08 18:44:25)

Re: Studentenkampioenschap

Ik had al zoiets vernomen dat het NSK daar weer was dus had me stiekem al ingeschreven wink . Ik verwacht Evert (Scheltinga) sowieso ook wel (ondanks zijn val vorig jaar 3e plaats, mi. favoriet voor dit jaar), en hopelijk wat meer studenten (GSTV?) dan vorig jaar. Wel een stap vooruit denk ik, de andere locatie. Zwemmen in een zwembad is best leuk maar ook weer niet ideaal voor een triathlon. Het fietsparcours was ook voor verbetering vatbaar, dus sowieso een stap vooruit denk ik. Ik ben benieuwd...

Deelnemers hier? Martijn? Koen? Jacob?

Grtz

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

17

Re: Studentenkampioenschap

Martijn already wrote:
Omdat ik niet zo goed kan zwemmen waag ik me voorlopig (dit jaar) nog niet aan de OD afstand. Ik doe wel mee aan de 1/8, dus ben benieuwd wie ik als Nederlands studentenkampioen triathlon bij de heren zie finishen.
---
@ Cesar: ik snap dat je de favorietenrol niet wil opeisen;) Wanneer vindt het Wereld Studentenkampioenschap plaats? Iig alvast veel succes!

18

Re: Studentenkampioenschap

Haai!
Tof dat het NSK in Utrecht (m'n stadje) is dit jaar. Ik heb het idee dat dat wel eens een dondersch mooie wedstrijd kan worden. Zwemmen in de haven toch? Ik zie al een beetje een LondonTriathlon-achtige sfeer voor me... Eens kijken of het in de planning past...

Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

19

Re: Studentenkampioenschap

Volgens mij zijn, naast Cesar,  ook Evert Scheltinga, Vincent Bohm en Dirk-Jan Moes de grote favorieten voor het NSK.
Als dat niet zo is, dan doe ik iets verkeerd wink

Misschien doe ik zelf nog wel mee.