1

Onderwerp: Triathlon Rijjsen (21 juni)

Wie zijn er allemaal van de partij en op welke afstand? smile

Ikzelf start er op de 1/4, en neem dit jaar wel mijn wetsuit mee smile Weersomstandigheden die dag  valt weinig over te zeggen; het kan nog alle kant op, dus ik ben benieuwd.

Het parcours is nog steeds ongewijzigd zo te zien smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

2

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

Ik ben zaterdag ook in Rijssen, moet zondag op familiebezoek in Holten, dus een mooie combi he!

Overigens twijfel ik erg of ik een wetsuit aan zal doen. Het weer is niet erg warm, maar is het zwembad verwarmd of niet? Ik weet nog van Ter Aar dat daar op een gegeven moment de mist van het zwembad opsteeg, omdat de regen zoveel kouder was. In het water was het goed te doen, maar lopend naar je fiets viel tegen. Bovendien doe ik de 1/8ste en dan kost het uittrekken van een wetsuit toch wel relatief veel tijd.

Kortom, ik twijfel, adviezen zijn welkom!

Groet Flatfisher

3

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

Wetsuit is wel aan te raden. zwembad is nl niet verwarmd, Dat was in ieder geval 2 jr terug niet zo. en gezien de huidige luchttemperaturen en het oppervlak van het bad (50m wedstrijdbad) vermoed ik dat de watertemperatuur rond de 18 graden zal liggen.

Weersvooruitzichten qua neerslag zijn twijfelachtig; dus ik hoop er maar het beste van:)

Ik vraag me af hoe ik de schoenwissels zal doen, pal voor parc ferme ligt een kasseien strook van ca 100m en een spoorrails die geloof ik ook niet je van het is smile

Fietsparcours heeft bijna geen kuilen, wel een beschadigde toplaag op veel plaatsen smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

die kasseien strook was vorig jaar al voorzien van een prachtige laag zwart asfalt,
waarom rustig aan ivm triathlon holten? zit een week tussen...een beetje getraind iemand/ jong iemand herstelt daar toch 100% van, en als ik jou trainingsarbeid mag geloven via jou site...dan ben je goed getraind! suc6

5 Laatst bewerkt door cemaster (19-06-08 13:13:19)

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

ook ik ben van de partij op de kwart afstand. Ik start in elk geval zonder wetsuit, ik heb er nog geen. Tot zaterdag en succes vast allemaal

6

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

hmm, ik ben er nog langs gereden en het leek me nog kasseien, tijd voor andere bril dus smile

En de reden om daar rustig aan te doen voor Holten is omdat ik geen risico's wil nemen. En het rustig aan doen zal voornl gelden voor het loop onderdeel; over de rest maak ik me geen zorgen smile

En m'n website klopt, zowel basis als vorm is aanwezig, dus we zullen zien smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

7

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

Vooralsnog lijkt het weer zich voor morgen gunstig te ontwikkelen. In ieder geval dan de neerslagkansen. Op zich heb ik geen hekel aan regen, ergens hou ik daar ook wel van, maar van de twee lekke banden die ik de afgelopen drie jaar had waren er twee tijdens de regen... De eerste tijdens een toerritje/training en de tweede tijdens de triathlon van Ter Aar sad .
Dus voor de zekerheid neem ik mijn wetsuit maar mee, kan hem altijd nog in de auto laten liggen.

Nog een vraagje kort van tevoren: als ik later aankom (ik start om 13.50, de kwart is dan al bijna klaar?!), kan ik dan nog in de buurt parkeren, want dan moet je toch minstens het loopparcours oversteken?

Tot morgen, ik zal jullie aanmoedigen!

Flatfisher

8

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

Weer lijkt idd erg goed te worden ja smile

De vraag over de parkeergelegenheid kan ik niet beantwoorden; ik heb echt geen idee hoe het daar met parkeren zit (ik kom met de trein)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

9

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

Nou ja, we zien wel. Ik ben net terug van een fietsrondje en dat beviel me wel. Ik ben eigenlijk de hele week verkouden en koortsig geweest, dus het was mijn eerste inspanning sinds zondag. Bovendien had ik de racefiets van mijn broer geleend, maar er nog niet op gereden. Dat wilde ik wel doen vóór ik er zaterdag mee aan de start verschijn. Wat ik op voorhand niet echt geloofde, het lijkt toch zo te zijn dat ik op die fiets wel harder rijd. Ik denk ongeveer 10 sec per kilometer, misschien wel meer. Dat zou toch elke 6 km één minuut zijn, dus ruim drie minuten over 20 km...

Ook dat zullen we morgen wel zien, nu eerst de kinderen van school halen!

Groet Flatfisher

10

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

Weer was super smile Benen ook goed, had alleen wat problemen met maag/darmen bij het lopen; dus werd gedwongen om daar flink gas terug te nemen en 3x even een pauze in te lassen. Eindtijd is niet echt om over naar huis te schrijven; zal rond de 2u09 zitten met een zwemtijd van ca 19 min, fietstijd van iets minder dan een uur en looptijd 47min

En ik hoef niet naar de opticien want mijn ogen bleken nog goed; De kasseienstrook lag er nog steeds, dus was stuiteren geblazen big_smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

11 Laatst bewerkt door cemaster (21-06-08 23:28:39)

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

Weer was inderdaad super, gelukkig ook goed herstelt van laren dus het was weer feest. De watertemperatuur viel mij mee. Volgens mij zelfs warmer dan laren. Ik merk ik dit 50m bad lekkerder vind zwemmen dan een 25m tijdens een wedstrijd. Zwemtijd was ca 17 min. Fietstijd iets meer dan een uur en vervolgens in 46 min gelopen.

Schighera, Volgens mij zag ik jou net terug komen van het fietsen toen ik begon met lopen. Had verwacht dat je me nog bij zou halen.

Uitgebreid verslag komt op mijn space te staan.

Gr, Bram

12 Laatst bewerkt door Scighera (21-06-08 19:42:27)

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

Nette zwemtijd!

normaal had ik je wel bijgehaald denk ik; helaas ging het lopen dus niet zoals verwacht, moest dus een paar keer zelfs even stoppen smile ach, een troost; hij was niet zo dramatisch slechts als in Veenendaal vorig jaar waar ik 52min liep en een eindtijd van 2u18 neerzette :S . Nu dus 2u09 terwijl ik had gegokt op 2u06~2u07 in Rijssen. ik kwam qua benen ook fris over de finish.

Mijn PR van 2u06m30s staat dus nog steeds dus, neergezet in Holten, en hopelijk ook weer flink aangescherpt in Holten komend weekend smile

Uitgebreid verslag van mijn volgt op mijn website, en zal deze ook hier posten. Ik wacht nog even op de officiele tijden:)

Ik heb wel genoten over het algemeen vandaag; en dat is het belangrijkste!

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

13

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

mijn excuses, ik zal toch echt zweren dat er vorig jaar een mooie asfalt laag lag..wat een slecht stukje is dat toch

14

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

Ik vond het fietsparcours erg lekker, voor mijn gevoel heb ik ook erg hard gereden, heb behoorlijk wat mensen ingehaald. Ik vermoed ongeveer 36 minuten. Dus nog lang niet zo snel als Scighera, dat dan weer niet. De overige onderdelen gingen wel erg moeizaam, zodat ik dacht 1 uur 20 nodig gehad te hebben.

Overigens vond ik die kasseienstrook wel meevallen. Op de terugweg kon je ook nog goed over de klinkertjes rijden, makkelijker nog dan heen. Wel lastig vond ik de ribbeltjesplaat vlakbij de ingang van het Parc Fermee. Ik heb er nog iemand behoorlijk zien vallen, dat was toen ik er voor het eerst met lopen langs kwam. Bij mijn tweede passage werd het slachtoffer met zijn arm in een mitella afgevoerd. Zag er toch niet echt leuk uit...

Groet Flatfisher

15

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

uitslagen zijn bekend; Bram (Cemaster) is 14e met 2u06m54s, ik ben 16e met 2u09m15s

0:19:18 #30 Zwemmen
0:02:01 #38 T1
0:59:23 #05 Fietsen
0:48:33 #28 Lopen

De T2 wissel zit of bij de looptijd, of bij de fietstijd in, iemand enig idee?

vanochtend alleen forse spierpijn in rechterkuit moeten constateren; voor de rest nergens spierpijn smile losfietsen ging ook erg soepel.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

16

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

Ik vermoed dat de tijdmeting tussen fietsen en lopen heeft plaatsgevonden ergens bij de finish. Dus bij binnenkomst in het parc fermee. De T2 wissel zit dan bij de looptijd in. Mijn tijden bevestigen dat wel enigszins. Ik wist dat ik een snelle fietstijd had, hoopte op ongeveer 36 minuten, maar bleek 33.57 als fietstijd te hebben. Geweldig (voor mij dan)! Het lopen ging echter niet goed, ik hoopte op 26 minuten ofzo, maar wist dat ik dat niet gered heb en dacht aan ongeveer 30 minuten. Bleek zelfs 31.50 te zijn. Lijkt me daarom wel dat T2 in de looptijd zit.
Nog anders beredeneerd, ik was ongeveer bij 48 minuten op mijn stopwatch klaar met fietsen. Tel ik mijn tijden (zwemmen, T1 en fietsen) op, dan kom ik uit op 48,37, dat komt wel overeen.

Mijn conclusie: T2 zit in de looptijd meegerekend!

Groet Flatfisher

17

Re: Triathlon Rijjsen (21 juni)

verslag staat op mijn space.

Weet iemand nog ergens anders foto's te vinden, de foto's van de fotograaf vind ik tegenvallen. ik weet dat ik in de eerste fietsronde door iemand van de organisatie op de foto ben gezet.

gr, bram