1

Onderwerp: triathlon Stiens

Na al die verhalen over Holten wil ik nog even wat kwijt over de triathlon in Stiens, deze was ook afgelopen zaterdag.
Je kon kiezen uit een achtste of een kwart, ik koos de kwart.
Na in het voorseizoen er tussenuit te zijn geweest door een blindedarmontsteking, was dit mijn vierde tri in mijn tweede triathlonjaar.
het zwemmen was in een vaart tussen de huizen door, waardoor er erg veel publiek was bij het zwemmen. geweldig zeg. zo hoor je tenminste eens de aanmoedigingen tijdens het zwemmen.
Als derde dame kwam ik uit het water en na een redelijke wissel klom ik op de fiets voor 4 rondjes van 10.7 km. Ik lag al snel tweede, maar dat zou niet zo blijven wist ik. Het meisje dat ik inhaalde loopt veel harder dan ik.
uiteindelijk werd ik in de laatste ronde door een andere dame ingehaald en lag ik dus derde. een snelle fietstijd voor mijn doen zette ik neer en voor ik het wist liep ik het PF alweer uit om te beginnen aan mijn 4 rondjes van elk 2.65 km. vorige week liep ik nog een dik pr op de 10km in een lokale run (van 48.30 naar 47.09) en dus hoopte ik op de 10 dicht bij deze tijd in de buurt te komen. Ik voelde me ook goed, maar de benen hadden toch best een klap gekregen van dat tegen de wind  in fietsen. de eerste ronde bleek ondanks de stramme spieren het snelst te gaan. rondje 2 en 3 gingen evensnel en daar was al de dame die ik verwachtte, ze haalde me inderdaad in en liep uiteindelijk behoorlijk sneller. rondje 4 ging weer harder dan de vorige rondjes en zo finishte ik toch nog heel goed op een nette 4e plek. op zich een rotplek, maar ik ging alleen voor een goede tijd voor mezelf en niet voor een plaats, tuurlijk is het podium mooi, maar mijn tijd komt nog wel. geen probleem!!!!!!
na de finish voelde ik ineens de pijntjes van de afgelopen weken. ik had elke week een wedstrijd gedaan en nu ik weet dat ik even niets heb, kwam alles eruit.
vanmorgen al even lekker losgelopen en nu even een week gas terug en dan, dan vol door naar augustus en september. De komende weken richt ik me vooral op de 10km lopen, ik wil in de buurt van de 45 min gaan lopen dit jaar en dus moet ik daar even hard aan gaan trekken. ik ga ook nog wel wat tri's doen, maar die zijn de rest van het seizoen bijzaak.
Jullie horen wel hoe het is gegaan, nu eerst maar eens voetbal kijken......

Wilma

Winnaars zijn een deel van de oplossing, verliezers een deel van het probleem.
Ik ben een winnaar.........

2

Re: triathlon Stiens

Netjes Wilma, jammer dat je nog net buiten het podium viel hmm
Ikzelf ben sinds vorige week zondag (Stein) nog niet verder gekomen dan een keer zwemmen, de knietjes willen nog niet helemaal lekker pijnvrij zijn. Was voor mij sowieso de eerste keer dat ik meer liep dan 21,1 km. En dsat na de voorgaande 3 km zwemmen en 114 km fietsen. Morgen rondje fietsen (plm 30 km, licht verzet), dinsdag zwemmen, en dan woensdag weer lopen.

3

Re: triathlon Stiens

Inderdaad een leuke triathlon met het nodige publiek en zoals gewoonlijk goed georganiseerd door SV Friesland. Ik had me ingeschreven voor de achtse maar stond noodgedwongen aan de kant omdat mijn fiets na het in elkaar zetten alleen maar in de hoogste versnelling wilde. Zonder schakelmogelijkheid was het niet mogelijk te starten met die harde wind in Stiens.

Ronald