1

Onderwerp: Triathlon Deventer gaat niet door!

Het is nog niet officieel, maar ik heb begrepen dat de triathlon in Deventer dit jaar niet doorgaat.
De finale van de Vereningscompetitie zou verplaatst worden naar Enschede (week eerder).

2

Re: Triathlon Deventer gaat niet door!

De Deventer Triatlon op 14 september 2008 gaat wegens organisatorische problemen NIET door.
Deelnemers die hun inschrijfgeld al betaald hebben krijgen dit bedrag z.s.m. teruggestort.
De Nederlandse Triatlon Bond is inmiddels op de hoogte van de afgelasting, en heeft de finale verenigingscompetitie weten te verplaatsen naar de Rutbeek-triathlon in Enschede (7 september, www.rutbeektriathlon.nl).

Het afgelasten van de 5e editie van de Deventer Triatlon heeft een aantal redenen;

1.door persoonlijk (zakelijke) omstandigheden van de voorzitter van de organisatie, valt de drijvende factor van de organisatie weg
2.omdat de organisatie geen (verenigings) achterban heeft, is het jaarlijks een groot probleem om de benodigde vrijwilligers te vinden om de veiligheid van de deelnemers te waarborgen
3.de organisatie heeft de afgelopen jaren niet de kans gezien om de organisatie zodanig uit te breiden, dat er een breder platform ontstaat die de triatlon draagt
4.de organisatie heeft flink leergeld betaald voor editie 2006, en wil niet opnieuw een dergelijke situatie creëren

5.door alle hierboven genoemde punten is er binnen de organisatie onvoldoende draagvlak ontstaan om de Deventer Triatlon op een verantwoorde manier te organiseren.

De Stichting Deventer Sportevenementen dankt allereerst de atleten die de afgelopen jaren hebben deelgenomen aan de Deventer Triatlon. Tevens verontschuldigt de SDS zich voor de relatief late annulering van het evenement. Wij realiseren ons dat veel atleten al ver in hun trainingsopbouw zitten.
De organisatie dankt ook de (hoofd)sponsoren die de afgelopen jaren de Deventer Triatlon ondersteund hebben. Daarnaast gaat onze dank uit naar de gemeente Deventer en de gemeente Voorst voor het verlenen van alle ondersteuning. Tenslotte dankt de organisatie alle vrijwilligers die de afgelopen jaren hebben meegeholpen de Deventer Triatlon te maken tot wat het was.

3

Re: Triathlon Deventer gaat niet door!

dat is idd erg jammer zeg...het was vorig jaar toch een fantastische triahtlon en nu ben ik de week ervoor nog met vakantie dus enschede geen optie, helaas, dan is veenendaal de laatste van dit seizoen daar nog maar eens gaan knallen

4

Re: Triathlon Deventer gaat niet door!

Is balen inderdaad...

Jammer dat zo een ambiteuze organisatie met mooie aantallen deelnemers na twee jaar moet stoppen...

5

Re: Triathlon Deventer gaat niet door!

Uit de NTB nieuwsbrief

Finale Verenigingscompetitie verplaatst naar Enschede

De finale van de Verenigingscompetitie zal niet op 14 september in Deventer, maar een week eerder in Enschede plaatsvinden. De Bieze Triathlon in Deventer is deze week van de kalender gehaald nadat een belangrijke sponsor failliet was gegaan. Atleten die al ingeschreven staan voor de finale in Deventer worden automatisch ingeschreven voor de Rutbeek triatlon in Enschede op 7 september. Wie op deze datum niet kan of wil starten, kan zich afmelden bij circuitcoördinator Wendy Castelein w.castelein@orange.nl. De verenigingen die zich geplaatst hebben voor de finale krijgen hierover zo spoedig mogelijk nader bericht.

6

Re: Triathlon Deventer gaat niet door!

Jammer, Ik had me al ingeschreven....
Toch had ik het idee dat jullie vorig jaar een heel volwassen evenement neer hadden gezet, en op de goede weg waren!
Maar zonder geld en mensen houdt alles op natuurlijk...
Ondanks het niet doorgaan, vind ik het wel een volwassen besluit om de zaak dan af te blazen; dit zal zeker niet makkelijk zijn gegaan.

Hopelijk proberen jullie het volgend jaar toch weer!

Gr, Concorde