1 Laatst bewerkt door Thijsie (07-06-15 15:34:15)

Onderwerp: Hengelo Gld

Aankomend weekend starten op de 1/4 van hengelo gld.

Hier nog nooit eerder gestart dus ik laat me verrassen.
Inmiddels al 3x een 1/8 erop zitten dit seizoen. Met wisselende resultaten overigens door ziek zijn, antibiotica kuur etc.

Nu goed hersteld en zin in aankomende zondag.

Zal een hele voorzichtige voorspelling doen, dus dan valt alles hopelijk mee.
                                              Uitslag (onofficieel) zelf gemeten
Zwemmen  20.30 min                     19.31
T1                1.00 min                      2.02 min (parc fermee was verplaatst heel eind weg)
Fietsen      1.08.00 min                 1.04.50
T2                1.00 min                     0.37 min
Lopen          45.00 min                   43.09 min

Totaal        2.15.30 min               2.10.26 erg genoten en dik tevreden

Uiteraard hoop ik een stukje sneller, maar over 3 weken is de 1/2 van amsterdam het grote doel

2

Re: Hengelo Gld

Ik start op de 1/8e, flink last van hooikoorts de laatste dagen dus aan een echte voorspelling waag ik me niet. Bij de UT-triathlon mezelf verrast met een tijd van 1.02.30, dus hoop stiekem daar weer in de buurt te komen.

Heb jij een startlijst gezien Thijs? Zou toch handig zijn als ik weet hoe laat ik moet starten...

3

Re: Hengelo Gld

Ik start ook op de 1/8.

Je zou een mail moeten hebben gekregen van de organisatie Optimus Prime... Daarin staan de startlijsten.

4

Re: Hengelo Gld

Hmm, geen mail ontvangen (en spambox is inmiddels al geleegd) Even de organisatie polsen smile

5 Laatst bewerkt door EBuisman (08-06-15 08:40:49)

Re: Hengelo Gld

Ook meegedaan in Hengelo gld. samen met Thijsie en dorpsgenoot. Leuke en gemoedelijke triathlon. Jammer dat ze problemen hebben met diegene die het zwembad exploiteert. daardoor had je wel een erg lange wissel tussen het zwemmen en fietsen.

Doel was training voor mijn eerste halve triathlon (ICAN Amsterdam) en alles binnen de 2.30 uur was meegenomen.

tijden uiteindelijk (eigen waarneming).
zwemmen. 19.30
fietsen. 1.06
lopen 47.30
Totaaltijd 2.16.

Een verschil van bijna15 minuten!ongeloofelijk,En het ging heerlijk, lekker ontspannen. Wat training kan doen zeg.

Wel even een puntje voor de organisatie dat (waarschijnlijk door het mooie weer) er wel erg veel verkeer op de route aanwezig was.

6

Re: Hengelo Gld

Het PF is wel mooi ruim, bijna onmogelijk om elkaar voor de voeten te lopen. Die 300m extra lopen vanaf het zwembad neem ik wel op de koop toe. Maar vond het sowieso wel eigenaardig dat het gebouw van het zwembad volledig gesloten was, dus ook geen douche- of toiletgelegenheid. Lastig als je vlak voor de start nog wat kwijt moet...

Die drukte zal het kerkbezoekende verkeer geweest zijn, ik zat in de startserie van 12:00 uur (1/8) en ik heb praktisch geen verkeer gezien, een enkele auto daargelaten. En dan nog; wat moet een organisatie daar dan aan doen? Ze melden op voorhand dat het een verkeersluw parcours is. Als ze alles af moeten gaan sluiten komt er een klap kosten aan leges bij waar je eng van wordt. Ik vond het prima zo.

Fijne triathlon gehad, lekker zonnetje en niet teveel wind. Ging goed. 1:08:11 als eindtijd. Voor matig getraind en seizoensopener vond ik het prima.

7

Re: Hengelo Gld

Had ook 1:08:11 de wissels gingen niet zoals het moest, kreeg de linkerschoen niet aan en een vrijwilliger en ik begrepen elkaar niet bij het aangeven van de route. Stak zijn hand uit voor een auto en ik dacht dat ik die kant op moest. Verder mooi georganiseerd en lekker weer. Op naar Bocholt volgende week.

8

Re: Hengelo Gld

Ik starte om 10.30 uur en er was idd veel verkeer op de weg. Misschien optie voor een kortere fietsronden meerdere keren.
Wel genoten van de triathlon. En met mijn 2.10 op de 1/4 erg tevreden voor nu. Ook voor mij is ICAN de 1/2 over 2,5 week mijn hoofddoel

9

Re: Hengelo Gld

Zoals Dorter al zei, in de serie van 12u praktisch geen ander verkeer tegengekomen. Ik miste wel bij een aantal kruispunten een bordje, waardoor ik af en toe twijfelde of ik niet per ongeluk een bordje over het hoofd had gezien en had moeten afslaan. Het kneuterige is juist ook wel de charme van deze triathlon.

Zelf gefinished in 1.02.50. Als 3e of 4e van de serie uit het water, na het wisselen nog 1 man voor me die ik na 150m op de fiets al voorbij was, en vervolgens bij het lopen pas weer andere deelnemers (van de voorgaande serie) gezien. Zwemmen ging moeizaam, fietsen prima, maar vooral over het lopen erg tevreden. Begon moeizaam na de wissel, maar kon elke km versnellen.