1

Onderwerp: ongeval gehad, 18 maand niet getraind, en nu ,een beetje' te dik .....

ik deed recreatief aan triathlon (1/4 en 1/2)......
19 maand geleden heb ik een ongeval gehad (frontaal aangereden op m'n fiets) dus revalidatie, en 18 maand geen fiets aangeraakt, of niet gelopen.....
resultaat is dat ik nu 91 kg weeg (ik kom van 70 kg) hmm:/:(:(

ik zat vrij diep voorovergebogen op m'n fiets, maar nu geraak ik (door dat buikje) niet gemakkelijk meer zo ver voorover ,geplooid'.....
en na 2 km lopen (eigenlijk meer snelwandelen) hangt m'n tong bijna tot op de grond....
hoe zou ik best terug beginnen te trainen ????

2

Re: ongeval gehad, 18 maand niet getraind, en nu ,een beetje' te dik .....

Ik zou zeggen........... bij het begin smile Eerst afvallen en spier/kracht oefeningen. Zwemmen en lopen op een beginnersschema ( staan er genoeg op internet) En rustig fietsen op de tax. Succes

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

3

Re: ongeval gehad, 18 maand niet getraind, en nu ,een beetje' te dik .....

idd. Proberen je in te houden en rustig aan de basis weer opbouwen. En probeer lid te worden van een vereniging zodat je beter begelei word en jezelf niet over de kop traint.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

4

Re: ongeval gehad, 18 maand niet getraind, en nu ,een beetje' te dik .....

Die Akky en Jeroen klinken als wijze mannen hierboven smile

Kleine aanvulling. Tacx is zeker goed, maar zeker ook 1 keer per week een duur fietstraining (beginnen bij 1 1/2uur en uitbouwen naar 3 uur) met de handjes bovenop het stuur smile

Succes!!

5

Re: ongeval gehad, 18 maand niet getraind, en nu ,een beetje' te dik .....

mijn juist aangekochte fiets kan je bekijken op : http://picasaweb.google.be/ironpatje/MCR
(daar staan ook foto's van m'n andere hobby: mijn Porsche 914 !!!):cool::cool:
ik ga die (fiets + 914) zo snel mogelijk volledig in orde maken !!!!

6

Re: ongeval gehad, 18 maand niet getraind, en nu ,een beetje' te dik .....

Bijzonder fraai stukje fietstechniek, moet helemaal goed komen. Succes met opbouw van conditie en afbouw van je overgewicht. En helemaal mooi, dat je na dat ongeluk weer kunt gaan trainen.

7 Laatst bewerkt door ironpatje (11-08-08 11:38:46)

Re: ongeval gehad, 18 maand niet getraind, en nu ,een beetje' te dik .....

83.7 kg.....

8

Re: ongeval gehad, 18 maand niet getraind, en nu ,een beetje' te dik .....

nog altijd rond de 83 à 84 kg

op 16 juli terug operatie aan de schouder (de dokter zei me dat er bij mij een vijs los stond .......dus nu 2 vijsjes erbij......)

k'hoop dat hij er spanrondellen heeft tussengestoken......

9

Re: ongeval gehad, 18 maand niet getraind, en nu ,een beetje' te dik .....

vijzen=schroeven en spanrondellen=veerringen/sluitringen

Ik kamp met hetzelfde probleem (ik heb dan ook nog eens dat jaar van niets doen gerookt).
Zit nu na 3 mnd van terug beginnen op weer een uur lopen en twee uur fietsen aan 32km/uur.
Ik heb een TacX, maar ik ga veel liever 2x2 uur Spinnen, heb ik gelijk een soort interval-fietstraining.
Conditie komt weer terug, maar bij mij gaat het afvallen erg traag.

10

Re: ongeval gehad, 18 maand niet getraind, en nu ,een beetje' te dik .....

Goh Pat,
mooi fietsje! dat heb je in ieder geval klaar staan, waarschijnlijk is er van je oude niet veel over gebleven?
heb je al een tri gepland, of wordt dat - met het beginnende einde van het seizoen in zicht- volgend jaar weer??

Zet 'm op met revalideren en sporten!