1

Onderwerp: Triathlon Wierden

Mijn triathlon seizoen zou volgende week in Vlaardingen beginnen, maar aangezien we dit weekend naar mijn schoonouders in Bathmen (bekend van de triathlon ;-)) gaan, hebben we ineens de mogelijkheid om in Wierden te starten zaterdag smile

We kunnen nog na inschrijven heb ik zojuist ontdekt, dus ik ga vanavond het stof maar eens van mijn TT fiets afvegen, de wetsuit uit het vet halen en kijken of ze het nog doen smile

Iemand als eens eerder meegedaan? Is het een leuke race?

Verwachtingen heb ik iig niet. Behalve dat ik me zo moe mogelijk zal maken..

2

Re: Triathlon Wierden

wedstrijd heb ik niet gedaan, wel gezwommen in het lageveld. Hoop dat ze wat maaiwerk hebben gedaan, bij hogere temperaturen kun je last krijgen van de groente daar. Watertemperatuur was op 2 juni 19,2 graden.

3

Re: Triathlon Wierden

Niet stayeren Vanzella... komend weekend mag ik mijn ntb-fluitje-des-doods weer om...  big_smile

Ik had ook het genoegen om daar met de offroad duathlon te jureren, het is in elk geval een leuke wedstrijdlocatie. Mooi compact.

4

Re: Triathlon Wierden

Leuke kleinschalige wedstrijd. je zwemt 250m over een zwemplas, daar om een pion op het strandje en schuin terug naar een andere punt dichtbij parc fermee. Laatste stuk kan water laag staan, waar je al kunt lopen. Dan fietsronde van 5 km dacht ik, en lopen om de plas meerdere rondjes. Vind zelf leuke kleinschalige triathlon. Doordat je maar 1 startserie hebt kom je met veel personen tegelijk op het fietsparcours dus waren er vorig jaar snel veel groepen. Dus Dorter goed jureren haha. Succes alleen, ik neem weekendje rust, kom wel ff kijken

5

Re: Triathlon Wierden

Dit gaat mijn eerste wedstrijd in open water worden, zin in! Afgelopen winter meerdere crossloopjes gedaan rondom het Lageveld, dus bekend terrein smile

6

Re: Triathlon Wierden

Humblebrag, gewonnen daar vorig jaar. Mooiste wedstrijd ooit, samen met de rutbeek triathlon (sprint), de hele in Hannover en een stukje asfalt tussen Boekelo en Usselo waar ik mijn enige bordjessprintje op de fiets gepakt heb (vraag niet hoe  wink ).

Nee, serieus, tof evenement. Je kunt er lekker hard fietsen, prima open water, relaxed georganiseerd en bijna een crossloopje op het eind. Prima race.

7

Re: Triathlon Wierden

Cool die beschrijving!

Ik heb en nu nog meer zin in. Ik heb zelfs mijn wetsuit ingepakt en mijn ketting schoon gemaakt smile Dus Dorter die flits die je ziet op de motor is mijn ketting, niet mijn ongenadig hoge snelheid smile

En een cross achtig loopje vind ik altijd leuk!

Ben benieuwd of ik een beetje vooruit te branden ben.

8

Re: Triathlon Wierden

Ik sta niet ingedeeld voor achterop de brommert. Zal wel in de wissel terecht komen (leuk). Dus helm vast tot je fiets hangt want ik haal je terug  smile

9

Re: Triathlon Wierden

Het was een leuke kleinschalig triathlon! 90 deelnemers vond ik wel een beetje weinig voor een triathlon op zo een leuke, publieksvriendelijke lokatie en ook nog zeer goed georganiseerd, met een laag inschrijfgeld!

Ik kwam Dorter nog tegen tijdens het binnengaan van T2.. Het was een kort gesprek. "Hey" was mijn tekst en zijn ogen zeiden zoiets als "en wie ben jij dan?" Na de wedstrijd zag ik hem niet meer.

De wedstrijd was een succes. Zwemmen ging vlot, wissel ging redelijk, fietsen zo goed als ik kan verwachten met 1 keer per week twee uurtjes fietstraining en lopen ging elke km harder nadat ik wat omschakel moeite had. 1.10 en een paar seconden op de 20e plaats was niet verkeerd.

10

Re: Triathlon Wierden

Hahaha, ik had me vooraf nog voorgenomen om op een Canyon te letten. Maar als de fietscontrole start ga ik behoorlijk op de automatische piloot van stickers-helmbandje-stuur-remgrepen, stuureinddoppen-remmen-snelspanners-losse atributen-zelf een plekje zoeken-veel succes.

Helaas toch nog weer 1 geval van een hele eigenwijze meneer (laatste/traagste) die behoorlijk vinnig reageerde op mijn verzoek om het helmbandje alsjeblieft weer te sluiten en het dicht te laten tot de fiets is weggezet (deed het helmbandje al los nog tijdens het fietsen). Bijna tot fiets wegflikkeren en verhaal komen halen aan toe... Ander jurylid die wat verderop in het PF stond heeft hem nog maar eens aangesproken. Uiteindelijk toch maar met een hoop geklaag en gezeur meegewerkt. Man man, wat kunnen sommige figuren het zichzelf toch moeilijk maken.

Verder inderdaad een mooie kleine triathlon, leuke sympathieke organisatie zoals we dat in het ooooooosten gewend zijn.

11

Re: Triathlon Wierden

Inderdaad een hele leuke wedstrijd!

Ik mag nog wel wat oefenen op het vlot uitkrijgen van mn wetsuit. En vooraf het parcours bestuderen is ook handig, nu zwom ik in het 2e zwemstuk vol op het eilandje af, terwijl we er links langs moesten. Open water zwemmen bevalt me wel echt veel beter dan een zwembad.

Qua prestaties was het geen topdag, maar wel tevreden met 1.06.55

12

Re: Triathlon Wierden

Een leuke en gemoedelijke triathlon bijn in mijn achtertuin. En ik was er nog nooit geweest, schande...

Er stond wel een vervelend windje op de plek van het lange stuk met klinkers. Maar jah, dan heb je hem aan de andere kant weer mee. zo gaat dat met wind haha

Daarna ging het lopen ook erg lekker. Ik heb hier de MTB rbr ook gedaan (wat hetzelfde rondje is om te lopen)en toen had ik minder getraind. Ik had dus een goede vergelijking.

gefinished in 1.11.04 waar ik tevreden mee ben.