1

Onderwerp: Triatlon Huizen 14-6-2015

Oei, het begint nu wel heel erg dichtbij te komen. Mn tweede triatlon ooit (en dat in twee jaar:-) Vorig jaar heb ik m laten schieten ivm de vorm, vrijgezellen feestje de dag ervoor. Ik heb toen verkeersregelaar gespeeld. Dit jaar zit het wel goed met de vorm , vooral op de fiets en in het water moet het een stuk sneller gaan dan twee jaar terug.

Ik doe in iedergeval mee met de kwart en ik heb er zin in. Hopelijk wordt het een beetje windstil weer, graadje of 15  en lekker zwemwater (hoop ook dat de waterplantjes weer even gemaaid worden voor de wedstrijd:-)

Maarten

2

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Ik ben er ook weer bij. Wederom de OD en weer de eerste voor dit seizoen. Zal wel weer "overleven" worden. Focus ligt voor mij vooral op het fietsen, veruit mijn slechtste onderdeel.
Ben wel benieuwd naar het fietsparcours, aangezien dat veranderd is tov andere Jaren...

3

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Doe dit jaar ook mee, is mijn eerste OD. Heb al kunnen oefenen in Breukelen, heb er zin in...

4

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Wanneer is deze triathlon en kun je er ook een 1/8e doen?

Succes allemaal, die hem gaan doen!
Ik hou em in de gaten voor volgend jaar smile

5

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

De triathlon van huizen is 14 juni en er is ook een 1/8.. de inschrijving start meestal ergens in december tot mei, maar meestal zitten de meeste afstanden eerder vol (de 1/8 was als laatste vol ergens in april)

Voor mij wordt het een nieuw hardloop en fiets parkoer dit jaar. Het lopen hebben ze vorig jaar aangepast (was daarvoor hopeloos te kort:-) en het fietsparkoer is dit jaar anders ivm een paar wegafsluitingen in de polder.

Maarten

6

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Tnx voor de info Maarten, iets voor 2016 dus!!

7

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Zondag is het zover en ben rustig het programmaboekje aan het lezen. Alleen 1 ding snap ik niet helemaal
"En let op: u mag pas na de aangebrachte afscheiding, bij het verlaten van de wisselzone, starten met fietsen!"
Wat wordt hiermee bedoeld?

8

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Bij het verlaten van het parc-fermee ligt een lint/balk of geschilderde lijn. Na deze lijn mag je pas opstappen en met fietsen beginnen. Na het fietsen dien je voor de lijn af te stappen om vervolgens te lopen door het parc-fermee (met je helm nog steeds vast;);)

9

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Waarschijnlijk zal er een streep op de grond getrokken zijn aan de uitgang van de wisselzone en mag je vanaf daar pas op je fiets springen en beginnen fietsen.

10

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Bij terugkomst van fietsen ligt er in Huizen bijna altijd een plank, voor deze plank moet je afstappen.

11

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

In Huizen kom je echt niet in de verleiding om eerder dan de balk te fietsen want je loopt over een hobbelig grasveld, de balk met een jurylid ernaast is niet te missen.

12

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Voor mij is het de eerste keer dat ik Huizen ga doen..

Ik doe de OD afstand, ben benieuwd, vind op zich 2 wisselzones niet heel erg handig maar het is niet anders..

Dit jaar wel al 1/8 Enschede, 1/4 Weert en sprint Duin Almere gedaan en nu Huizen dus.

Na de vakantie heb ik er nog een paar op programma staan



Ook mijn beide kinderen starten in Huizen, allebei op de 1/8 afstand

13

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Ik doe zondag ook mee met de kwart, voor mij een thuiswedstrijd aangezien ik ruim 20 jaar in Huizen heb gewoond en er momenteel nog steeds werk.
Vanmiddag op weg naar huis het "nieuwe" parcours gereden om te verkennen, daar was ik achteraf erg blij mee!
Alle afstanden rijden onder de stichte brug door over de dijk richting centre parcs. Ca. 150 meter na de brug zijn werkzaamheden waardoor het fietspad wordt omgeleid.
Met een geasfalteerd stukje wordt je in een redelijk scherpe bocht links de dijk op gestuurd. Het is er smal en er zitten nog meer bochten in. Daarna konm je weer terug op de dijk. Dit stuk kom je ook op de terugweg tegen! Ik weet de starttijden niet precies, maar het zou kunnen dan er op dit stuk tegenliggers rijden. Het is hier echt opletten geblazen, er ligt veel rotzooi op het asfalt, de bochten lopen vreemd en het is lastig om tegenliggers op tijd te spotten. Ik ben er omgedraaid om ook de andere kant te proberen, zelfde verhaal, slecht zich, lastige bochten.
Mijn advies, geen risico nemen en op tijd in de remmen, afstand nemen van je evt. Voorganger en omdat je snelheid er echt wordt uitgehaald en je omhoog gaat zou ik zelfs terugschakelen naar het binnenblad, pas als je de dijk weer oprijdt gaskraan weer open.

Er staan hier ongetwijfeld vrijwilligers, goed opletten wat ze aangeven!
Mocht je op tijd zijn, loont het zeker om als je je spullen in het parc ferme bij het zwemmen hebt achtergelaten met de fiets even de stichtse brug op te rijden zodat je in ieder geval de situatie hebt gezien. Misschien overdrijf ik, maar ik schrok er vanmiddag behoorlijk van.

14

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Ik heb er twee weken terug ook gefietst en toen was het nog even zoeken hoe we konden rijden. Ik ga van het weekend misschien nog even kijken hoe het er nu uitziet. Het was voor de vereniging ook een verrassing. Toen de vergunning werd aangevraagd was er wel sprake van werkzaamheden elders op het parkoer (waardoor deze dit jaar anders is) maar de verrassing onder de stichtse brug kwam plots een week of 3 geleden opzetten.

Kwa timing zitten we met de kwart tegelijk op de fiets met de 1/8.. die starten een uur later maar die slaan direct onder de brug naar het oosten af ipv het rondje door het cirkelbos... Die kom je dus redelijk zeker tegemoet op dat stuk..

Gisteren heb ik het water even uitgeprobeerd. Het is redelijk vrij van waterplanten maar als het idd westen wind wordt worden het waarschijnlijk wel weer irritante golfjes recht op de kust. De water temperatuur was wel lekker en dat wordt schat ik alleen maar beter met nog een paar warme dagen voor de boeg.

De Twee wisselzones op verschillende plaatsen vond ik zelf niet zo'n punt. het is maar een klein stukje fietsen vanaf de atletiekbaan naar het zwemmen. Van de finish naar de fiets teruglopen doe je langer over:-)

Maarten

15

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Ik vind deze route in principe beter dan de oude. Dit is gewoon overmacht. De organisatie zou hooguit kunnen overwegen de starts tussen de afstanden wat te verruimen zodat de kans dat je elkaar hier tegenkomt beperkt.

16

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Vandaag nog gezwommen op de plek. watertemperatuur is perfect.

17

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Mijn verslag van gisteren. Hier iemand Jack gezien?

http://rosevdh69.blogspot.nl/2015/06/ve … -2015.html

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

18

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Hier ben ik Rose.
Ik deed voor de 4 keer mee in Huizen, ik ben toch zoals velen een gewoontedier. Eigenlijk ging het net zo als eerdere jaren: zwemmen viel weer tegen, perfecte omstandigheden en toch pas na 32 minuten uit het water, steeds rustig in vrije slag, als 148e vd 16 deelnemers. Op mijn best red ik net 20 minuten per km. Ik hoorde de speaker roepen dat er nog een dozijn zwemmers achter mij aan kwam. Maar goed, wat geknoei om mijn Garmin om mijn pols aan te doen, kostte me een krap minuutje, vorige week in A'dam kreeg ik mijn mouw niet zo makkelijk over mijn pols en terwijl je dan wat aan het knoeien bent wordt het alleen maar lastiger, vandaar dat ik dacht mijn Garmin pas bij T1 om te doen.
Fietsen is zoals altijd veruit mijn sterkste punt en ik haalde weer velen in, gemiddelde >35km, na het fietsen lag ik 116e.
Lopen ging wel aardig, na een half jaar blessure ellende loop ik pas weer sinds een paar weken, een krappe 54 minuten, ik hoop over 2 weken de Ican Halve in A'dam <6uur te volbrengen dus ik wilde me niet forceren. In het 2e rondje haalde ik iemand in die met witte letters "Rose" op haar kont had staan en toen ik haar inhaalde zei ik iets van "He Rose, wij kennen elkaar van het forum, ik zie je straks wel". Was wel grappig, na de start sprak ik haar even, in het echt is ze net zo aardig als je uit de berichten op kan maken.

19

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Ah leuk Jack33 nu heb ik je gezicht er bij en die vergeet ik niet meer. Ja dat gehannes met de garmin had ik ook ene paar weken geleden. Mooi dat je met fietsen zo'n goede inhaalslag kan maken. Leuk elkaar ontmoet te hebben. Dan rest mij eigenlijk nog 1 man, lang slank met grijs kort haar die me ook tot 2x toe begroette. Ik vermoed ook hier uit het forum en anders een Strava vriend :-)

Even kijken of ik de 28e kan, lijkt me leuk jullie allen aan te moedigen daar tijdens ICAN in A'dam.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

20

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Rose69 schreef:

...  Dan rest mij eigenlijk nog 1 man, lang slank met grijs kort haar die me ook tot 2x toe begroette. Ik vermoed ook hier uit het forum ...

C'est moi smile

21

Re: Triatlon Huizen 14-6-2015

Arnoutdv schreef:
Rose69 schreef:

...  Dan rest mij eigenlijk nog 1 man, lang slank met grijs kort haar die me ook tot 2x toe begroette. Ik vermoed ook hier uit het forum ...

C'est moi smile

Aha dat vermoedde ik al maar wist het niet zeker

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve