1

Onderwerp: Crosstriathlon Vlaardingen

21 juni doe ik voor het eerst mee aan deze race. De 1,5-30-10km variant.

Een mooie test voor X terra France twee weken later. Ik ben benieuwd wat voor race het is en of iemand ervaring heeft met de organisatie en het parcours.

2

Re: Crosstriathlon Vlaardingen

Ik ben vooral benieuwd naar je ervaringen bij de Xterra Xonrupt, want die heb ik heel dunnetjes voor 2016 opgeschreven... Alvast succes!

3

Re: Crosstriathlon Vlaardingen

hmm dun bezaaid hier met de offroad triathleten.

We zullen zien zondag.

Eerst zaterdag in Rotterdam BBQ'en en een pilsje drinken met mijn studenten zaalvoetbalteam uit de jaren 90. Top voorbereiding!

4

Re: Crosstriathlon Vlaardingen

Ik doe in Juli mee in de Nisraman die is ook gedeeltelijk off-road maar verder nog geen ambities al ben ik zo in de Multi sport terechtgekomen door als mountainbiker de cross duathlons te doen. Maar tegenwoordig is het niveau daar zo hoog dat ik daar niks meer te zoeken heb

5

Re: Crosstriathlon Vlaardingen

Hey Vanzella, ik ben benieuwd hoe je de xterra france bevalt. Ikzelf wil meedoen met de Xterra czexh in prachatice. Ook ik ben een mtb'er die verzeilt geraakt is in triathlons. Heb wel eens mee gedaan met de offroad rbr in Wierden en Nijverdal maar ik denk dat dat geen vergelijk is.

6

Re: Crosstriathlon Vlaardingen

Wierden is zeker geen vergelijk, Nijverdal in mindere mate. De duathlon van Cerberus in Groesbeek kom qua zwaarte misschien een heul klein beetje in de richting maar als je de filmpjes op Youtube bekijkt van Xterra France dan zie je wel dat wedstrijden uit de Xterra-koker van een heel ander kaliber zijn.

Ik ga dit jaar (voor het eerst sinds jaren) weer een keer naar de Tri-Ambla en 2 weken later voor het eerst naar de Posbank-crossduathlon. Heb er nu al zin in. Offroad is net dat kleine beetje bruter... Had op zich ook wel naar de Kraftman in Rotem gewild maar die site is zo belachelijk schimmig over een wedstrijddatum, super irritant. Ik zag dat er in Duitsland ook verschillende Xterra wedstrijden gehouden worden. Die in de vulkaaneifel lijkt me ook wel wat!

7

Re: Crosstriathlon Vlaardingen

Dorter schreef:

Wierden is zeker geen vergelijk, Nijverdal in mindere mate. De duathlon van Cerberus in Groesbeek kom qua zwaarte misschien een heul klein beetje in de richting maar als je de filmpjes op Youtube bekijkt van Xterra France dan zie je wel dat wedstrijden uit de Xterra-koker van een heel ander kaliber zijn.

Ik ga dit jaar (voor het eerst sinds jaren) weer een keer naar de Tri-Ambla en 2 weken later voor het eerst naar de Posbank-crossduathlon. Heb er nu al zin in. Offroad is net dat kleine beetje bruter... Had op zich ook wel naar de Kraftman in Rotem gewild maar die site is zo belachelijk schimmig over een wedstrijddatum, super irritant. Ik zag dat er in Duitsland ook verschillende Xterra wedstrijden gehouden worden. Die in de vulkaaneifel lijkt me ook wel wat!

Rotem is wel heel leuk! Heb ik afgelopen jaar gedaan. Pittig maar niet belachelijk zwaar, gemoedelijke sfeer met een bordje pasta met een Leffe na de finish. Het enige dat ik kon verzinnen dat mis was, was het ontbreken van een drankpost in de loopronde van 5km. Dus je kon maar 1 keer drinken in 10km lopen.

ik heb ook een Xterra France topic geopend een paar weken geleden. Als de camping wifi heeft zal ik ervaringen delen daarvandaan smile

8

Re: Crosstriathlon Vlaardingen

@Vanzella,

zwemmen is in de Vlaardingse vaart, 2x500m.
MTB parcours 3x10km heeft niet veel hoogteverschil, wel flink wat draai en keerwerk. Vanavond is om 19 uur dacht ik nog een verkenning.
Lopen is 10km, gras, bospaden en een heuvel die je denk ik per ronde 2 of 3x moet oprennen (en af natuurlijk)
Ik neem aan dat je de kwart doet?
Tot zondag dan.

groet
Sander

9

Re: Crosstriathlon Vlaardingen

thanks voor de info nog Sander, ik hoop dat het goed ging!

Het was echt een leuke cross triathlon!

Zwemmen was perfect in de vaart met het groepje van 82 starters, alleen kwam ik niet vooruit en liep ik te klooien met mijn orientatie. 1.08km in 21.50 is natuurlijk bagger, zelfs voor mij als gereputeerd matig zwemmer.

Fietsen, dat draaien en keren op de fiets had ik de eerste twee ronden moeite mee. De eerste ronde was ik gewoon gaar van het zwemmen (en de BBQ/bierproeverij van zaterdagavond wink) de tweede wilde ik te hard en maakte ik veel te veel fouten (vraag maar aan de boom waar behoorlijk wat DNA van mijn schouder op achter gebleven is). Het laatste rondje liet ik de fiets het werk doen en was ik goed geconcentreerd. Ik loste het groepje dat de hele tijd in mijn buurt zat gewoon door goed te sturen en gas te geven op die paar stukken waar dat echt kon.

Lopen ging mooi gelijkmatig km's van 4.35 als er een heuvel inzat en 4.25 als die er niet inzaten. 45.08 op 10.08km.

Resultaat 2.29,51 op de 29e plaats van 76 finishers. Ik ben zeer tevreden en was ook behoorlijk leeg.   

Op naar Xonrupt voor de Xterra!