1

Onderwerp: Tips ervaringen voor wedstrijden met extreme hitte

Aangezien het extreem weer wordt zaterdag, en de middagseries in Holten starten bij een temperatuur van 40-41 graden, Didam het zelfde weekend is... Misschien andig om hier tips en ervaringen uit te delen.

-wat zout oplossen in je bidons
-dunne zweetband onder je helm om te voorkomen dat zweet je bril in loopt
-extra bidon mee, puur om te koelen. Ik heb 750cc in mijn aerobars zitten en neem een extra 1000cc bidon mee in het frame, puur om water in mijn helm te gieten om core temp lager te houden
- maak gebruik van alle aid stations met lopen, primair om lijf af te koelen, koud water koelt beter af dan je eigen zweet (je zweet is al warm van zichzelf)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

2

Re: Tips ervaringen voor wedstrijden met extreme hitte

Pas het tempo aan
Geen aerohelm opzetten
Ga geen excessieve hoeveelheden water drinken

3

Re: Tips ervaringen voor wedstrijden met extreme hitte

Stel je verwachtingen bij.
Smeer voldoende zonnebrand op je behang.
Loop van douche naar douche (Holten) maar probeer je schoenen droog te houden, nat zijn ze een halve kilo zwaarder.

4

Re: Tips ervaringen voor wedstrijden met extreme hitte

In Holten zullen de de loopafstanden wel halveren. Hebben ze een jaar of vijf geleden ook gedaan voor de recreatieve series.

5

Re: Tips ervaringen voor wedstrijden met extreme hitte

Daar reken ik inderdaad ook op. 5 jaar geleden(en 1/8e deelnemer) was ik daar nog bijzonder blij mee, maar vooral vanwege een totaal gebrek aan training.

Nu weet ik het nog niet zo. Ben wel iemand die vrij snel last heeft van hitte, maar afgelopen weekend met 32+ in de alpen gefietst en gelopen, en dat ging me prima af.

Probeer deze week zelf in ieder gevalwat te 'acclimatiseren' door elke dag wel iets te sporten.

6

Re: Tips ervaringen voor wedstrijden met extreme hitte

misschien een mooie voor de statistieken; weeg jezelf voor en na de wedstrijd en kijk hoeveel vocht je écht verloren hebt tongue