1

Onderwerp: X Terra France Xonrupt-Longemer

Omdat Dorter er erg in geinteresseerd is alvast een topic smile

Ik doe mee dit jaar op 5 Juli, het is de organisatie van de Triathlon van Gerardmer, die erachter zit dus ik heb veel vertrouwen dat het organisatorisch dik in orde is.

Wie heeft er al eens meegedaan? Wat waren de ervaringen met 800 man op een ATB parcours na slechts 1500m zwemmen en welke camping aan het meer van Longemer is het leukst (ook voor de kinderen)?

2

Re: X Terra France Xonrupt-Longemer

Ik ben er klaar voor. vooral voor het vakantie aspect dan smile

Mijn ATB had een lekke voorrem, is opgestuurd door mijn fietsenmakertje naar SRAM voor reparatie en hij heeft me zijn eigen voorrem geleend! Had hij nu toch niet nodig zei hij.

Is topservice vind ikzelf. Ik rijd tenslotte op een serie Canyons. Ik ben voor reparatie en klein spul wel trouw aan hem, maar heb er nog nooit een fiets gekocht.

Dus iedereen uit de buurt van maastricht naar Cycling Nicolaes in het pittoreske Veldwezelt wink

heb nog even naar de uistlagen van 2014 gekeken en besloten dat ik streef naar "lekker afzien" Start is om 2 uur s middags en het wordt 32 graden...

3

Re: X Terra France Xonrupt-Longemer

Wat voor banden heb je erop zitten? Ik heb de filmpjes al eens (een keer of zeshonderd) bekeken, maar ongeacht hoe zonnig het is komen ze toch behoorlijk modderig uit het bos. Volgens mij licht daar wel wat enkeldiepe donkerbruine ellende...

4

Re: X Terra France Xonrupt-Longemer

Haha, ik heb de filmpjes ook gekeken inderdaad smile

Wel er zijn twee varianten in de familie. ik rijd met racing ralph evo achter en die andere die er voor bij hoort (weet het type even niet uit mijn hoofd), en mijn vrouw rijd de korte afstand met de Albert, dus de zware stevige met dikke noppen variant.

Hier zit niet veel filosofie achter. De mijne werden bijgeleverd bij mijn fiets en mijn vrouw haat lekrijden en wil dus de stevigst mogelijke band waarmee je allround kunt rijden.

5

Re: X Terra France Xonrupt-Longemer

Racing Ralph lijkt me zeker te "glad" voor door, maar je kunt het natuurlijk hiervandaan niet te best beoordelen. Dan zul je eerst de route op moeten. Ik had me al wel voorgenomen om als ik in 2016 die kant op ga het bandenassortiment te versterken met een setje Continental Mountain King's. Voor de blubberwinters in NL en de Vogezenbagger in de zomer.

6

Re: X Terra France Xonrupt-Longemer

Ik ga vrijdag het rondje verkennen,  Als het heet en droog is met veel stenen zit ik goed en als het inderdaad nat en glad is haal ik daar op de expo wel een wat zwaardere band.

Die komt dan hier in de winter wel weer van pas.

De vakantie is begonnen smile

Voor is het overigens de Rocket Ron. Heeft iets maar niet veel meer profiel dan de Racing Ralph zie ik.

7

Re: X Terra France Xonrupt-Longemer

Even vanaf de camping op de mobiel.  Het was een fantastisch georganiseerde wedstrijd, maar Jezus wat zwaar. Ik had het ronduit onderschat. Uiteindelijk 5.49 uur afgezien over 1600-42-11km. De limiet was ook streng. 4.30 na het zwemmen en fietsen. Meer dan 100 man/vrouw werd uit koers genomen en nog eens 100 opgevers. Het is voor mij duidelijk. X terra wedstrijden moeten een doel zijn, en niet iets dat je zomaar tussendoor doet voor de sfeer. Die was wel fantastisch tussen haakjes.

8

Re: X Terra France Xonrupt-Longemer

Dat zijn de echte wedstrijden! Gaaf! En gefeliciteerd met het behalen van de finish.