1

Onderwerp: Frysman

Wie gaan er nog meer naar de Frysman?

2

Re: Frysman

Is in mijn achtertuin, dus....

3

Re: Frysman

Ik heb me ook ingeschreven. Vanaf vandaag start ook mijn voorbereiding #zinin :-)

4

Re: Frysman

Hoe denken jullie over het niet aangesloten zijn bij de NTB? Is je fiets verzekerd als ie uit het parc ferme gejat wordt? Of bij een ongeluk tijdens de wedstrijd? Voor mij nog wel lastig op dit moment.

5

Re: Frysman

Eerlijk gezegd niet over nagedacht (was er ook niet van op de hoogte dat de wedstrijd niet is aangesloten bij de NTB...). Ik heb wel het volste vertrouwen in Marco Douma en zijn organiserende team. Via e-mail al meerdere malen contact gehad en prima communicatie ervaren.

6

Re: Frysman

Ingeschreven: check!
En qua verzekeringen? Ik weet ook niet precies hoe dat geregeld is. Ga dat nog even uitzoeken. Maar er is vast wel een maatschappij die een 1-daagse verzekering tegen een schappelijke prijs aanbiedt. De Frysman zelf heeft namelijk al een heel schappelijke prijs!

7

Re: Frysman

Nogges schreef:

Ingeschreven: check!
En qua verzekeringen? Ik weet ook niet precies hoe dat geregeld is. Ga dat nog even uitzoeken. Maar er is vast wel een maatschappij die een 1-daagse verzekering tegen een schappelijke prijs aanbiedt. De Frysman zelf heeft namelijk al een heel schappelijke prijs!

Hoi 'Nogges', leuk dat je er ook bij bent!
Helemaal mee eens vwb heel schappelijke prijs. Mocht je een goede 1-daagse verzekering tegenkomen, dan hoor ik het graag.

8

Re: Frysman

IK heb een mail gestuurd met deze vraag, hieronder het antwoord:

Wij zijn inderdaad niet aangesloten bij de NTB.

Als ik je vraag zo lees doel je op hoe wij onze verzekeringen gaan regelen, die sluiten wij af bij een externe partij, net zoals alle organisatie dat horen te doen. Bij organisaties die bij de NTB zijn aangesloten wordt dit door de NTB geregeld. Wij regelen dit zelf.

Je bent bij de Frysman dus een deelnemer met verzekering. We hebben dit, naar aanleiding van jou vraag, ook bij onze informatie gezet.

9

Re: Frysman

Gaven ze ook nog aan waarom ze niet zijn aangesloten bij de NTB? Bang voor bemoeienis van mensen die het evenement graag veilig en reglementair uitgevoerd willen zien, en daarmee wat macht uit handen moeten geven? Er zijn er vast wel een paar die Fries spreken.

10

Re: Frysman

Cootje schreef:

Bang voor bemoeienis van mensen die het evenement graag veilig en reglementair uitgevoerd willen zien.

Aan veiligheid mogen ze nu al wel aandacht besteden. In hun promo filmpje liggen meerdere rijders op hun ligstuur in de groep, gelukkig wel met helm smile  smile

11

Re: Frysman

Lijkt me wel heel leuk, mooie omgeving ook. Maar ga dan al naar Holten, jammer...

12

Re: Frysman

Cootje schreef:

Gaven ze ook nog aan waarom ze niet zijn aangesloten bij de NTB? Bang voor bemoeienis van mensen die het evenement graag veilig en reglementair uitgevoerd willen zien, en daarmee wat macht uit handen moeten geven? Er zijn er vast wel een paar die Fries spreken.

Vermoedelijk hebben ze niet zo'n trek om onnodig veel geld af te staan. Mocht je het graag willen weten, dan staat het je vrij om de organisatie te mailen.

13

Re: Frysman

Cootje schreef:

Gaven ze ook nog aan waarom ze niet zijn aangesloten bij de NTB? Bang voor bemoeienis van mensen die het evenement graag veilig en reglementair uitgevoerd willen zien, en daarmee wat macht uit handen moeten geven? Er zijn er vast wel een paar die Fries spreken.

Dit is wel weer een typische reactie. misschien in het vervolg voordat je een statement poneert, eerst navraag doen waarom een partij ergens voor kiest.

14

Re: Frysman

Ik had ergens in een krantenartikel gelezen dat het inderdaad met financien te maken heeft. Het artikel is ergens te vinden op de Facebook site van Frysman. Ik ben zelf toch niet helemaal kapot van het buiten de NTB om organiseren. Allerlei zaken die bij een evenement onder de vlag van de NTB vanzelfsprekend zijn moet je nu maar zien of het goed geregeld wordt.

Natuurlijk kan het ook allemaal goed gaan, maar je moet als deelnemer wel zelf allemaal in de gaten houden of de veiligheid van jezelf en je eigendommen gewaarborgd zijn.

15 Laatst bewerkt door Cootje (17-12-14 20:23:04)

Re: Frysman

Is ook een beetje wat ik bedoel. Bemoeienis van de NTB betekent ook dat er mee nagedacht wordt over parcoursen, veiligheid en logistiek. Daar zitten mensen met veel ervaring op dat vlak. En dan zou het die afdracht best wel eens waard kunnen zijn. Niets zo vervelend als achteraf van iedereen te horen dat de wedstrijd 'was kapotgestayerd', 'slecht geregeld', etc. Dat soort verhalen heeft soms nog diverse seizoenen later zijn weerslag.

16

Re: Frysman

Cootje schreef:

Is ook een beetje wat ik bedoel. Bemoeienis van de NTB betekent ook dat er mee nagedacht wordt over parcoursen, veiligheid en logistiek. Daar zitten mensen met veel ervaring op dat vlak. En dan zou het die afdracht best wel eens waard kunnen zijn. Niets zo vervelend als achteraf van iedereen te horen dat de wedstrijd 'was kapotgestayerd', 'slecht geregeld', etc. Dat soort verhalen heeft soms nog diverse seizoenen later zijn weerslag.

Je zal het vast goed bedoelen, maar je reacties komen nogal negatief over. Wedstrijden onder de vlag van de NTB kunnen ook worden 'kapotgestayerd' en slecht geregeld zijn. De bond heeft inderdaad veel kennis en ervaring, maar ook zonder die bemoeienis kan het een heel mooi evenement worden. Dat vertrouwen heb ik ook in de organisatie. De Frysman maakt zich trouwens heel hard om stayeren te voorkomen.

17

Re: Frysman

De tendens die ik om me heen hoor is dat de NTB vooral veel geld kost voor een wedstrijd, zonder dat je daar nu echt iets voor terugkrijgt. Het meedenken met parcoursen gebeurt volgens mij helemaal niet... Tuurlijk, verzekeringen en inschrijvingen zijn mooi geregeld, maar verder is het ook veel bureaucratie. Wat mij betreft is het zo dat als een organisatie het aandurft om buiten de NTB om te organiseren dat ze er dan ongetwijfeld goed over nagedacht hebben en er vermoedelijk een goede wedstrijd wordt neergezet!

18

Re: Frysman

In elk geval niet zo negatief bedoeld als het er misschien staat. Heb zelf ooit in een organisatie gezeten en de input die we in de voorbereiding kregen vanuit de bond hebben we altijd als erg nuttig ervaren. Aan de andere kant betaal je daar ook voor. En omdat mogelijkheden voor sponsoring er de laatste tijd ook niet beter op worden zal dit denk ik grotendeels moeten worden doorbelast in het inschrijfgeld, wat je ook ziet in de verschillen tussen de Frysman en Almere. Laten we uitgaan van een leuke wedstrijd, en natuurlijk mooi weer.

19

Re: Frysman

Wie van jullie doen er mee aan de Frysman en aan de verkenningsrit op 9 mei?
Ik ben benieuwd! Zou gezellig zijn als er velen meedoen!

20

Re: Frysman

9 mei ben ik verhinderd. Het parcours heb ik overigens al eens gereden. Verkenning is zeker zinvol, want meer hoogtemeters dan je zou verwachten.. wink

21

Re: Frysman

Ynsnits schreef:

9 mei ben ik verhinderd. Het parcours heb ik overigens al eens gereden. Verkenning is zeker zinvol, want meer hoogtemeters dan je zou verwachten.. wink

Das mooi! Hoe selectiever, hoe beter :-)

22

Re: Frysman

Absoluut een mooi rondje. M'n schoonouders wonen in Balk en ik fiets het rondje vaak met m'n schoonvader. Mooie klimmetjes inderdaad en het kan er ook flink waaien wink

#enjoylife

23

Re: Frysman

Al vanaf de eerste reacties over de Frysman voorgenomen te reageren, maar niet voordat wij hebben bewezen vanuit onze eigen visie ook een prima wedstrijd te kunnen organiseren.
Ik denk dat wij afgelopen week en met name zondag hebben laten zien dat een wedstrijd prima zonder de NTB kan. Natuurlijk biedt de bond voordelen en wie weet zou een NK LD er eens in kunnen zitten maar dat weegt voor ons niet op tegen de nadelen.
Financiën is daar een van.
De vraagtekens die in bovenstaande reacties worden gezet zijn wat ons betreft onterecht. Wellicht niet doorgehad dat deze wedstrijd door atleten wordt georganiseerd.

Enkele forumgangers stelden zich onderstaande vragen:
Staan je spullen wel veilig in het PF? Tuurlijk, het PF is de hele dag ( 5.30 uur tot 23.00 uur ) bewaakt geweest.
Ben je wel verzekerd? Tuurlijk, de NTB sluit ook gewoon een polis af bij een verzekeringsmaatschappij, dat kunnen wij ook.
Kapot gestayerd? Wij zijn strenger v.w.b. stayeren, Frysman is een individuele wedstrijd, er zijn teamsporten zat. Menig atleet heeft al snel een waarschuwing gekregen, dit wordt alleen wel op fatsoenlijke toon gedaan. 

Wij denken dat er vanaf 5 juli 53 ambassadeurs van de Frysman zijn, alle atleten hebben hun lof uitgesproken over het besluit om te verschuiven ipv af te lassen. Ook over de wedstrijd komen super positieve berichten binnen.

Volgende week krijgen alle deelnemers, vrijwilligers en sponsors een evaluatie formulier waarin wij vragen toch kritisch naar de Frysman te kijken. Dan weten wij zeker dat de 2016 editie nog beter gaat worden.

Voor twijfelaars en mensen die vragen hebben over een wedstrijd adviseren wij om eens een email te sturen om je vraag te stellen. Bij de Frysman mailen wij iedereen terug ook mensen met lastige vragen.

Voor nu lekker hestellen en de eerste 10 deelnemers en 30 vrijwilligers hebben al hun aanwezigheid toegezegd!

24

Re: Frysman

Hulde voor het dappere besluit de Frysman 1 dag te verplaatsen (helaas was ik alleen zaterdag in Balk sad ). Ik begreep van een collega van mijn vrouw dat het een geweldig heroisch evenement is geweest. Niks dan lof volgens mij vanuit haar zijde! Voor mij is een hele Frysman te kort maar wellicht komt er ooit een korte afstand want qua parcours is het een fantastische omgeving!

#enjoylife

25

Re: Frysman

Ik kan alleen maar ondersteunen wat Frysman schrijft. Met zo weinig mensen, met zo'n beperkt budget, toch zo'n evenement neerzetten: hulde! Natuurlijk waren er ook wat leerpuntjes. Zo was er te weinig te eten op de pasta-party. was er bij het lopen 1 veerooster waar een plank over lag, maar over 3 andere niet. Maar dat zijn maar hele kleine dingetjes. Voor de rest kon je echt merken dat de wedstrijd geregeld werd door triathleten: alles vanuit de gedachte van de deelnemers. Veel grote organisaties kunnen van jullie wat leren. Ik weet nog niet precies wat ik volgend jaar ga doen, maar als er weer een long distance op het programma komt, dan zal dit de Frysman zijn!