1

Onderwerp: Geslaagd debuut

Als voorbereiding op de 1/4de in Spijkenisse op 13 september, leek mij de 1/8ste in Leiderdorp een leuke wedstrijd om mijn eerste ervaring met de triathlon op te doen.
Het weer was niet geweldig. Het regende en er stond een flinke wind. Maar gelukkig werd het tijdens het zwemmen droog. Helaas was de weg nog erg nat tijdens het fietsen dus dat was oppassen geblazen. In de wisselzone was het een grote blubber zooi. Wat wil je ook als er ruim 200 atleten over een zompig grasveld denderen. Tijdens het lopen begon zelfs de zon af en toe door te komen.
De wedstrijd zelf ging erg lekker. Met gemak zwom ik 750m borstcrawl. Echt snel was ik niet, ik lag in de achterhoede, maar ik kwam nog zo fris als een hoentje uit het water. In een trisuite gezwommen zonder wetsuit. Met de aanschaf van een wetsuit wil ik wachten tot in het voorjaar. Ik heb begrepen dat er dan regelmatig pasdagen worden georganiseerd. Lijkt mij voor zo een uitgave een goed idee om eerst te proberen of iets goed zit voor je zoveel geld uitgeeft. (Misschien kunnen jullie me op de hoogte houden als je weet waar zo een pasdag is)
Het wisselen was lastig in de modder. Ik fiets altijd met handschoentjes aan, maar ik moet in de volgende wedstrijd maar zonder leren rijden want het koste teveel tijd om ze aan te trekken. Er stond een windkrachtje 5 dus op de eertste kilometers met de wind in de rug was het makkelijk rijden. Tegen de wind heb ik aardig wat fieters ingehaald die het duidelijk moeilijk hadden. Zelf kan ik altijd vrij gemakkelijk door de wind heen fietsen.
Het lopen moest de eerste meters door de modder heen. Het leek wel een veldcross. Tijdens het lopen mijn eigen tempo gehouden. Alleen maar ingehaald door mannen en zelf nog een vrouw ingehaald.
Mijn eertse triathlon volbracht zonder ergens in de problemen zijn geweest. Weleenswaar ook niet helemaal tot het gaatje gegaan, maar met een tevreden gevoel gefinished. De verrassing was dat ik als eerste eindigde bij de dames master40. Tijdens de wedstrijd heb je geen idee waar je ligt en daar heb ik me ook niet mee bezig gehouden. Zo stond ik mijn eerste wedstrijd meteen op de hoogste trede van het podium. Een beter debuut kan ik me niet wensen. Misschien moet ik meteen maar stoppen op het hoogte punt (grapje).
Ik heb ontzettend veel zin in mijn volgende op 13 september in Spijkenisse. Heb ik weer wat om voor te trainen.

Tot de volgende keer, Tri Kuiken

2

Re: Geslaagd debuut

Goed hoor, gefeliciteerd!! Wat was je tijd?