1

Onderwerp: 1/2 Triathlon Eupen 02/08/2015

Volgende week doe ik mijn eerste 1/2 triathlon.
Niet direct de makkelijkste uitgekozen met Eupen.
Iemand ervaringen met deze wedstrijd en zijn er nog forumganger die aan de start zullen staan?

2 Laatst bewerkt door Vanzella (23-07-15 10:58:24)

Re: 1/2 Triathlon Eupen 02/08/2015

Hoi Nico,

Eupen vind ik een fantastische wedstrijd. Heb 5 keer de halve en twee keer de sprint gedaan daar. Zeer goed georganiseerd. Fantastisch parkoers. Heuvelachtig, maar niet belachelijk zwaar. De weg is volledig verkeersvrij. De weg is wel van gemiddeld Belgische kwaliteit (niet zo goed dus).

Het lopen is 50% off road, op goed beloopbare paden en behoorlijk glooiend. Als het heet weer is, is de lange (niet zo steile) klim in het loopparcours vol in de zon en dus erg zwaar.

Bidon's met water/sportdrank of cola tijdens het fietsen. Drie drankposten met weer water/sportdrank en cola per rondje van 7km tijdens het lopen. Een mooie sfeer aan de dam bij de zwemstart..

Ik krijg jeuk hiervan, misschien moet ik toch maar zaterdagavond de sprint komen doen smile

De pasta party op zaterdagavond is ook goed tussen haakjes. Niet vaak echt lekkere pasta gegeten bij die parties, maar in Eupen wel.

3

Re: 1/2 Triathlon Eupen 02/08/2015

Dat klinkt al veel belovend!
Normaal moet het heuvelachtig parcours me wel liggen, al is zo'n 1/2 nog iets anders als de 1/4 van Oudenaarde.
Voor de hoogtemeters bij het lopen kijk ik meer tegenop, dit zal afzien worden vrees ik.
Vooral die lange klim zou vrij zwaar zijn heb ik al gehoord.

Krijg je bidons in ruil voor je eigen bidon's?

4 Laatst bewerkt door Vanzella (23-07-15 14:31:21)

Re: 1/2 Triathlon Eupen 02/08/2015

Nico0105 schreef:

Dat klinkt al veel belovend!
Normaal moet het heuvelachtig parcours me wel liggen, al is zo'n 1/2 nog iets anders als de 1/4 van Oudenaarde.
Voor de hoogtemeters bij het lopen kijk ik meer tegenop, dit zal afzien worden vrees ik.
Vooral die lange klim zou vrij zwaar zijn heb ik al gehoord.

Krijg je bidons in ruil voor je eigen bidon's?

Yes gewoon starten met een setje oude bidons en in de opvangbak voor de bevoorradingszone gooien

En de lange klim is niet steil, maar als de zon schijnt is het wel heet en daardoor zwaar. plus de derde keer die klim ligt natuurlijk na 17km lopen ofzo, dan ben je als het goed is al een beetje moe wink

5

Re: 1/2 Triathlon Eupen 02/08/2015

Veel vlakke stroken zijn er zeker niet tijdens het lopen?
Is dit lange klim op asfalt of off-road?

Ze geven beter weer naar het weekend toe, dus ik kijk ernaar uit.
Deze week nog wat rustig aan doen, en mijn voedingschema nogmaals bekijken.

6

Re: 1/2 Triathlon Eupen 02/08/2015

de lange loopklim begint met vals plat op het grint voor een paar 100m en dan nog eens ongeveer 700 door op het asfalt.

Alleen de laatste 1,5 km (ongeveer) naar de finish is vlak, met uitzondering van een kort klimmetje van 100m naar het finish terrein.

7

Re: 1/2 Triathlon Eupen 02/08/2015

Mooie wedstrijd, prachtige locatie, goede organisatie.
Voor mijn eerste 1/2 had ik een eindtijd van 5u30 voorzien, ik ben binnengekomen na 5u04
Super gevoel na eerste wedstrijd op de halve afstand.
Vanzella: bedankt voor de perfecte "briefing"