1

Onderwerp: Leukste van dit sezoen

Welke wedstrijd vonden jullie nou de leukste van dit seizoen. je hoeft er niet je beste resultaat neer gezet te hebben maar gewoon, de sfeer. wedstrijd in het algemeen. Mijn leukste was Nieuwe Niedorp. heel veel deelnemers. van de top tot regio mensen die er maar 1 x in het jaar 1 doen. Heel veel plubliek. En niet alleen bij de finnish maar ook op het parcours. Ik kan hem echt aanraden. Je moet er alleen wel heeeel vlot bij zijn met inschrijven want hij is in 2 dagen geloof ik al vol.

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

2

Re: Leukste van dit sezoen

Mijn leukste wedstrijd van het seizoen was geen wedstrijd maar een wilde zwemloop, georganiseerd door een paar vrienden van de triathlonvereniging: De eerste Cothense zwemloop (vierde editie).
Mag van hun geen wedstrijd genoemd worden, maar het ging er toch behoorlijk competitief aan toe.
Eerst een kleine 3km zwemmen in de Krommerijn (stroomafwaarts, dus lekker snel) en aansluitend 5km lopen.
Na afloop een heerlijke bbq bij de biologische boerderij op het erf en een t-shirt en biologische rookworst als aandenken!!!
Super (niet)wedstrijd.

3

Re: Leukste van dit sezoen

Eupen... Zowel op de zaterdag (sprint) als de zondag (midden afstand) een goede sfeer... Zeer goed georganiseerd, maar toch ook wel weer het relaxte van onze Waalse buren, waardoor er ook een stukje gezellige kneuterigheid inzat.

En dan dat parcours, dat is helemaal super!! Verkeersvrij, door de bossen om het stuwmeer fietsen, het lopen half verhard, half onverhard, zwemmen in een groot stuwmeer...

Alleen de kwaliteit van de wegen tijdens het fietsen is helaas zoals de meeste wegen in de Ardennen...

4

Re: Leukste van dit sezoen

Alpe d'Huez triathlon!! Schitterend stuwmeer van 14 graden om in te zwemmen, mooie aanlooproute waarin je hard kan knallen richting de Alpe en dan de Alpe d'huez op. Boven lopen op de sarenne, is even afzien maar erg mooi.

Wedstrijd is goed georganiseerd, bidons tijdens het fietsen, ik had m'n ketting eraf en die sloeg krom tussen kranck en frame, door de mavicwagens die meerijden een nieuwe ketting eropgezet (gratis!!) Na de finish een overvloed aan lekker eten en drinken.

Aanradertje!!

5

Re: Leukste van dit sezoen

@ willem,

Waneer is tie?? ik ga misschien volgend jaar daar op vakantie.

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

6

Re: Leukste van dit sezoen

willem schreef:

Alpe d'Huez triathlon!! Schitterend stuwmeer van 14 graden om in te zwemmen, mooie aanlooproute waarin je hard kan knallen richting de Alpe en dan de Alpe d'huez op. Boven lopen op de sarenne, is even afzien maar erg mooi.

Wedstrijd is goed georganiseerd, bidons tijdens het fietsen, ik had m'n ketting eraf en die sloeg krom tussen kranck en frame, door de mavicwagens die meerijden een nieuwe ketting eropgezet (gratis!!) Na de finish een overvloed aan lekker eten en drinken.

Aanradertje!!

Ja; Alpe d'huez Tri is de mooiste klotenwedstrijd* die ik ken... Wegens speling van het lot moet ik volgende jaar weer heen... Bah!

Vond Almere ook fantastisch. Dat vlakke staat me wel aan. Beetje wind erbij, en harken met die grote plaat. Ameland is ook nog steeds een supermooie wedstrijd, dit jaar stond ik voor het eerst aan de kant (natuurlijk bij de strandopgang, want die doen het meest pijn wink), maar vind de omgeving, de sfeer en het parcours supermooi. (ohja, en het Amelander uitgaansleven natuurlijk; Leve het Off-season...)

Stein; ook mooi. UT Teamtriathlon; hardstikkene leuk. Nieuwkoop, Nijeveen, pfff...
Ik kan niet keizen...

*def.; een wedstrijd waar je met warme gevoelens aan terug denkt, terwijl je het onderweg meerdere malen vervloekt, dan wel verwenst hebt vanwege het idiote parcours. Je denkt "Nooit weer", maar tuint er een jaar later gewoon weer in...

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

7

Re: Leukste van dit sezoen

Holten blijft wat mij betreft de nummer 1 triathlon van Nederland!
Alp d'Huez is hierboven zeer typerend verwoord door HJ (die in de loting met zijn vriendin een 'veel-inclusief' 7daagse reis tijdens de wedstrijd van volgend jaar won!!! (speling van het lot...))

8

Re: Leukste van dit sezoen

Mijn leukste van afgelopen jaar was Holten.
Geweldige sfeer, veel vrienden en bekenden langs de kant, mooie omgeving, alleen.... die vervelende pukkel waar je dan weer tegenop moet fietsen (maar ik zal niet klagen na enkele posts over de Alp d'Huez....). :-)
Laren, Veenendaal en natuurlijk Loo/Bathmen waren ook heel leuk.
Eigenlijk geen enkele minder leuke meegemaakt!

Concorde

9

Re: Leukste van dit sezoen

Mijn leukste komt nodig wink   op 11 oktober

Maar de Alpe d'Huez triatlon  wil ik volgend jaar ook weleens gaan proberen

10

Re: Leukste van dit sezoen

De leukste? Stein was geweldig! Alleen jammer dat er steeds minder publiek komt.
Embrun,  alleen jammer van het slechte weer.
Viersel waar dames en veteranen tegelijk mochten starten.
Om eerlijk te zijn vind ik veel wedstrijden leuk, als ze goed georganiseerd zijn. Niet te veel starters ineens (kijk maar bij de IM Antwerpen, veel starters op een veel te smal zwemparcours en dan nog eens veel te weinig veiligheid op het water) veilig fiets, zwem en loopparcours en goede verzorging tijdens maar vooral na de wedstrijd. Het is ook een groot verschil of je meedoet aan een kwart, halve, 3/4 of hele. Dan is er nog een groot verschil tussen "top" wedstrijden (NK bijvoorbeeld) of recreatieve wedstrijden. Ik heb vaak het gevoel dat je op recreatieve wedstrijden meer meetelt dan op een "grote" wedstrijd waar ik het gevoel heb dat ik meer "opvulling" ben. Dat gevoel heb ik op IM ook altijd; alleen de eersten tellen. Op een gewone hel telt iedereen. Dat gevoel heb ik hoor, misschien is dat bij jullie anders. :-)

11

Re: Leukste van dit sezoen

Ik ben misschein iets meer van het dog-eat-dog principe maar als je niet klaar bent voor een massastart zoals in Antwerpen dan moet je niet in zo'n wedstrijd starten. Dat is (ook) triathlon. Daarnaast vraag ik me af wat je bedoelt met "alleen de 1e tellen"? Krijg je alles waar je voor betaald? Verzorgingsposten, herinnering, goede wedstrijdorganisatie?  Het is wel een WED-STRIJD waar je aan mee doet. We zetten op Roland Garros toch ook geen boom op over de mensen die in de kwalificatie worden uitgeschakeld? En dan is het relatieve niveau van zo'n qualifier ook nog eens een stuk hoger dan het gros van de deelnemers aan een IM.

Daarnaast weet je waar je voor betaald bij een IM. Groot, massaal en een bepaald imago. Daar kom jij op af, maar nog een heel bataljon anderen. You can't have your cake and eat it too.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

12

Re: Leukste van dit sezoen

Ik vond van de vier die ik gedaan heb, Veenendaal het leuktst, wat een leuke sfeer !

13

Re: Leukste van dit sezoen

Ik ga toch voor de UT Team Triathlon. Het was de eerste keer dat ik daar meedeed en hopelijk niet de laatste.