1

Onderwerp: Cervelo P2C of Cannondale Slice

Kom er niet goed uit wat nu mijn eerste echte tijdritfiets gaat worden.
Reed tot nu alles met een Ridley Triton met Profile Design T2 opzetstuur.

Na vorig seizoen kennis gemaakt te hebben met deze sport is het tijd voor een degelijke wedstrijdfiets.
Gezien de levertermijnen van vooral Cervelo is het nu stilaan tijd om een definitieve keuze te maken.

Ik twijfel dus tussen de P2C van Cervelo en de Slice van Cannondale. Ze zijn een beetje met elkaar te vergelijken wat betreft specificaties en uiterlijk. Van prijs is de Cannondale iets voordeliger.
Scheelt niet enorm veel, maar met mijn budget van 2.500 euro komt het soms op kleine verschillen aan.
Afmonteren doe ik waarschijnlijk met Ultegra groepset, ossekopstuur en mijn T2 opzetstuur dat ik nog heb liggen. Als wedstrijdwielen gebruik ik mijn 4ZA carbon wielen die op mijn huidige fiets zitten.

Wat Cervelo betreft kan het moeilijk misgaan als je de reviews mag geloven. Over de Cannondale vind ik veel minder terug. Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan ook uit naar Cervelo, maar aangezien de Cannondale goedkoper is blijft dit toch nog een grote kanshebber. Zeker als blijkt dat beiden ongeveer evenwaardig zouden zijn.

Heeft er iemand ervaring met deze frame-sets/fietsen?

2

Re: Cervelo P2C of Cannondale Slice

Ik denk dat qua aerodinamica niet veel verschil zit tussen de frames. het grootste verschil zal de geometrie zijn.. het lijkt mij het verstandig om de fiets die het beste past qua maat te kiezen.
Anderzijds speelt natuurlijk smaak ook een rol. Ik zou het ook moeilijk vinden te kiezen, beide mooi!

3

Re: Cervelo P2C of Cannondale Slice

De Slice is een nieuw model, moet zich nog bewijzen.
Cervelo claimt al jaren de snelste fiets te hebben.
Mocht ik tussen deze 2 een keuze moeten maken ging ik voor de cervelo

4

Re: Cervelo P2C of Cannondale Slice

Cannondale Slice 105  probeer het model 2008 te kopen die is 2199E  model 2009 is 2500E  standaart afgemonteerd .
Liqugas rijd er mee , en nog wat triathlon toppers .
Ben 4 weken geleden in de USA en Australie geweest en daar rijden vrij veel  Cannondale Slice rond .
Tja Cervelo  pfff  naamsbekendheid en flink wat toppers sponseren ,neemt niet weg dat het  een snel frame is .
Koop een fiets die je past ,waar jeje lekker op voelt ,beetje lullig he op een cervelo P2 of P3 ingehaald worden door een ouwe triathleet op zijn stalen fietsie .

suc^6  Rapido

triathlon is 3 x beter

5

Re: Cervelo P2C of Cannondale Slice

Rapido schreef:

Koop een fiets die je past ,waar jeje lekker op voelt ,beetje lullig he op een cervelo P2 of P3 ingehaald worden door een ouwe triathleet op zijn stalen fietsie .

suc^6  Rapido

Tis ook een beetje lullig als je de uitslag achteraf leest en je met je stalenframe 20sec achter de nummer 1 zat big_smile

6

Re: Cervelo P2C of Cannondale Slice

Naast naamsbekend biedt Cervelo ook kwaliteit
Ik had al een Cervelo P 3 toen Cervelo nog helemaal niet zo bekend was dat was een frame uit Aluminium
Sinds dat de P 3 Carbon kwam in 2005-2006 is het snel bekend omdat deze fiets gewoon goed was en zeker in vergelijking met de andere topframes gustig geprijsd is
Kijk nu maar eens de afgelopen periode hoeveel andere fietsmerken Cervelo gekopieerd hebben
Gisteren mijn P 3 Carbon 2009 model opgehaald en de eerste indruk is zeer goed

7

Re: Cervelo P2C of Cannondale Slice

Er zijn in dit segment ook vele andere mooie fietsen

Te denken aan Argon, Planet X

8

Re: Cervelo P2C of Cannondale Slice

,,Tis ook een beetje lullig als je de uitslag achteraf leest en je met je stalenframe 20sec achter de nummer 1 zat''

Dan heb je het niet slecht gedaan ,,toch" 

,,Er zijn in dit segment ook vele andere mooie fietsen''

Inderdaat genoeg te koop voor een budget van 2500 ,, zeker nu kun je stevig onderhandelen !!
Rapido

triathlon is 3 x beter

9

Re: Cervelo P2C of Cannondale Slice

Kijk ook eens naar de 2009 tijdritfietsen van Canyon... Die zien er niet verkeerd uit...

Al ben ik misschien bevooroordeeld omdat ik zo blij ben met mijn Canyon "wegfiets"