1

Onderwerp: koude vingers en tenen

Ik train momenteel in verhouding het meest op de fiets en dat bezorgt me tevaak koude tenen/voeten en koude handen. Het lijkt net alsof de doorbloeding daar niet goed is. Ik gebruik kwalitatief goed beschermende kleding voor mijn lijf en ook voor mijn voeten en handen heb ik goede warmtevasthoudende en winddichte voorzieningen, maar toch helpt het niet goed.
Is er iemand die nog een goede tip voor me heeft zodat mijn fietsplezier in de winter niet beinvloedt wordt door koude handen en voeten?

Fietsgroet,

Arend

2 Laatst bewerkt door Concorde (12-01-09 10:14:47)

Re: koude vingers en tenen

Hee Arend,

Je kunt bij outdoorwinkels speciale thermosokken kopen, die droeg ik ook altijd op de motor.
Er zijn speciale (hoge) winterschoenen met goretex.
Rose versand heeft volgens mij verwarmde voetzooltjes voor in je schoenen.
En als laatste.... trek je schoenen niet té strak; dit belemmert de doorbloeding, misschien zijn schoenen van een maatje groter een (winter)oplossing?

Succes!

Gr, Concorde

3

Re: koude vingers en tenen

Neopreen overschoenen helpen goed. Ik heb de afgelopen weken meegedaan aan diverse MTB tochten en geen last gehad van koude voeten. Je kan ze ook op de racefiets gebruiken. Voor je handen MTB handschoenen gebruiken. Zelfs dan kun je nog koude vingers krijgen. Je handen worden na verloop van tijd wel warm als je eenmaal begint te zweten.

4

Re: koude vingers en tenen

op een gegeven moment wordt iedereen koud en bij de een is dat eerder als de ander...

's winters moet ik gewoon rekening houden met de tijd dat je op de fiets zit..  max zoveel uur