1

Onderwerp: Boeteschema Rabobank wielerploeg

De renners van Rabobank lopen maar beter in de pas, want de Nederlandse wielerploeg heeft een heus boetesysteem uitgedokterd. Als een renner bijvoorbeeld zonder zijn helm traint, kost hem dat 1.000 euro.

Rabobank heeft 28 zondes op een rijtje gezet in haar boetesysteem. De boetes zijn afhankelijk van het inkomen. Renners die meer dan 350.000 euro per jaar krijgen, vallen in een hogere boetecategorie.
De opvallendste boetes Rabobank op een rijtje, de 'prijzen'  voor de 1e keer, 2e keer, 3e keer en de 4e keer

materiaal niet schoon  waarschuwing 500 2.000 5.000
te laat komen  waarschuwing 500 2.000 5.000
missen vlucht  kosten vlucht 500 + kosten 2.000 + kosten 5.000 + kosten
geen helm dragen  1.000 euro 4.000 10.000 10.000
gast in hotel zonder toestemming  1.000 euro 4.000 10.000 10.000
schadelijke info verstrekken  2.500 euro 7.500 15.000 ontslag
medicatie niet gemeld  5.000 euro 15.000 30.000 ontslag
officiële waarschuwing UCI  10.000 euro 30.000 ontslag 
doping of partydrugs  ontslag   

bron fiets.nl

2

Re: Boeteschema Rabobank wielerploeg

Meer dan logisch,
deze renners zijn het uithangbord van grote bedrijven die enorm investeren in de renners en hun omkadering.
Een beetje discipline van de renners is dan het minste van alles.

3

Re: Boeteschema Rabobank wielerploeg

Mwah ik vind niet alles logisch....

de dingen die hierboven staan ok. Maar wie meet wat? Schadelijke info over de ploeg? Is dat kwaad zijn omdat je niet naar de tour mag en daar tegen een journalist wat over zeggen? Of is dat het boeteschema uit laten lekken?

Ander voorbeeld met een lagere boete; perscontacten zonmder toestemming van de ploeg?? Een renner mag toch zelf wel bepalen met wie hij praat?

Volgens mij wordt de sfeer er niet beter op zo...

4

Re: Boeteschema Rabobank wielerploeg

Ik vind het meest opvallende dat op het niveau van een raboploeg renners blijkbaar hun eigen fiets moeten poetsen ('materiaal niet schoon').

5

Re: Boeteschema Rabobank wielerploeg

Op zich wel, maar hoe ver gaat dat?
Kijk, de draaiende delen zijn voor de mechaniciens, blijft er niet veel anders meer over dan even een doekje over het lakwerk. Maar het lijkt me stug dat een mechanicien dat niet even meeneemt. Eentje die gek van z'n vak is tenminste wel. En ik ken er zo één.
Houdt ze wel mooi met de beentjes op de grond. Maar je zou het niet verwachten.

6

Re: Boeteschema Rabobank wielerploeg

Die boete regeling zouden ze ook is voor die aanstellerige over het paard getilde kapsones jochies ,totaal
niets voorstellende  contioneele niks zeggende zeer arogante ongemanierde bulebakken pulkende multimiljonaire voetballertjes die 1x in de week 2x 45 minuten met 15 minuten pauze ertussen  en ook nog is zeuren als ze 2x in de week moeten spelen  moeten  geven ! Zo dat is eruit !!!!!!!!!!!!!!!!
Rapido

triathlon is 3 x beter

7

Re: Boeteschema Rabobank wielerploeg

Rapido schreef:

Die boete regeling zouden ze ook is voor die aanstellerige over het paard getilde kapsones jochies ,totaal
niets voorstellende  contioneele niks zeggende zeer arogante ongemanierde bulebakken pulkende multimiljonaire voetballertjes die 1x in de week 2x 45 minuten met 15 minuten pauze ertussen  en ook nog is zeuren als ze 2x in de week moeten spelen  moeten  geven ! Zo dat is eruit !!!!!!!!!!!!!!!!
Rapido

Daar bereik je natuurlijk niets mee.

Boetes werken niet als je zoveel geld verdient. Een straf wat onlangs is voorgekomen zoals dat een uit de selectie met de jeugdselectie mee moet trainen doet ze mentaal meer.

8

Re: Boeteschema Rabobank wielerploeg

@ Concorde...
Toevallig ken ik een ex-Rabo. Zo kwam ik ook aan mijn mooie Colnago.
Het trainingsmateriaal moeten ze zelf onderhouden, ook bij het Pro tour team. De mecaniciens onderhouden de wedstrijdfietsen compleet en vervangen alleen onderdelen op de trainingsfietsen.

@ Rapido
Je gevoelens over voetballers die zich niet als topsporters gedragen en betaald worden als directeuren van miljarden firma's deel ik volledig.... Voor een dergelijk salaris dien je je 100% als prof gedragen en ook zodanig te leven.

9

Re: Boeteschema Rabobank wielerploeg

Vanzella schreef:

@ Concorde...
Toevallig ken ik een ex-Rabo. Zo kwam ik ook aan mijn mooie Colnago.
Het trainingsmateriaal moeten ze zelf onderhouden, ook bij het Pro tour team. De mecaniciens onderhouden de wedstrijdfietsen compleet en vervangen alleen onderdelen op de trainingsfietsen.

OK, ik ging uit van de wedstrijdfietsen.
Vriend van me was monteur bij een MBK team, en da's een verschrikkelijke vakidioot.
Natuurlijk pikte hij het ook niet als de (wedstrijd)fietsen onder de blubber terugkwamen, maar hij trok er altijd wel een doek over.

10

Re: Boeteschema Rabobank wielerploeg

Rapido schreef:

Die boete regeling zouden ze ook is voor die aanstellerige over het paard getilde kapsones jochies ,totaal
niets voorstellende  contioneele niks zeggende zeer arogante ongemanierde bulebakken pulkende multimiljonaire voetballertjes die 1x in de week 2x 45 minuten met 15 minuten pauze ertussen  en ook nog is zeuren als ze 2x in de week moeten spelen  moeten  geven ! Zo dat is eruit !!!!!!!!!!!!!!!!
Rapido

Er zijn genoeg internationale clubs die hun voetballertjes kort houden.
vb: volledige dagen op de club, vuile schoenen uitdoen bij betreden kleedkamers, respect voor materiaal en personeel, ...

Maar in dit kikkerlandje heeft men schrik om zulke regels in te voeren en zijn de trainers en managers meestal ook loze zeugen die enig besef van realiteitszin ontbreken.

11

Re: Boeteschema Rabobank wielerploeg

Mijn mening hierover:
Wij als normale werknemers die werkzaam in een bedrijf moeten ook wij aan de regels houden die dat bedrijf heeft opgesteld
Raborenners zijn in feite ook werknemers van een sponsor ( Rabobank ) en die moeten zich ook aan de regels houden
Wanneer de renners daar moeilijk over doen zou ik zeggen: zoek dan maar een andere werkgever