1

Onderwerp: Hoeveel tijd tussen wedstrijden?

Welk is aan te raden als herstelperiode tussen wedstrijden?

Kan het om een week voor een 1/4 nog een mini-tri te doen (250/10/4)?

Of sta je dan, ongeacht je voorbereiding, slecht aan de start van de 1/4?

En wat met een 1/8 voor een 1/4?

2

Re: Hoeveel tijd tussen wedstrijden?

dat is natuurlijk heel persoonsgebonden..

maar een week na een mini-tri dan voel je echt niet minder.. in tegendeel wellicht.

Je kunt nooit elke wedstrijd pieken.. dus 1/8 kan best week voor een 1/4, het is maar net waar je naar toe traint.

3

Re: Hoeveel tijd tussen wedstrijden?

Het afgelopen seizoen heb ik regelmatig een week na een 8ste weer een 8ste gedaan. Lekker knallen en ervaring opdoen met vooral het wisselen.
ik heb dit ook een keer gedaan met een kwart en de week erna een OD. Dit zal ik waarschijnlijk niet nog een keertje doen. wink

Wat mij wel goed is bevallen is het ene weekend een 8ste en het weekend erna een kwart. De 8ste was voor het gevoel een echt opwarmertje en de focus ging dan na die wedstrijd volledig op de kwart erna.

Als je niet volle bk tot aan het gaatje gaat in een sprint, kan je best in het weekend erna een kwart doen. Probeer het anders een keer. Volg vooral je eigen gevoel en luister naar je lichaam

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

4

Re: Hoeveel tijd tussen wedstrijden?

Ik heb vorig jaar binnen 7 dagen 2 kwartjes gedaan. Moet zeggen dat het me erg goed is bevallen. Bij de tweede was het veel makkelijker om in het rood te gaan. De tussenperiode heb ik de eerste 3 dagen heel rustig aan losgefietst en gelopen en 2 dagen voor de traithlon de spieren weer goed op spanning gezet.

Bram

5

Re: Hoeveel tijd tussen wedstrijden?

Inderdaad,

Dat gaat best. Vorig jaar heb ik de Halve in Eupen, zes dagen later een sprint Run Bike Run en zeven dagen na de run bike run de 1/4e in Veenendaal gedaan. In Veenendaal was is supergoed (voor mijn doen).

Nu moet ik erbij zeggen, dat ik in de tussenliggende weken alleen rustige herstel trainingen heb gedaan. En op de run bike run was ik niet goed. Hooguit redelijk.

6

Re: Hoeveel tijd tussen wedstrijden?

ik plan het vaak zo dat ik een week voor een piek wedstrijd een 1/8e tri doe. Niet helemaal tot het gaatje maar wel hard. week erna 3 herstel trainingen van een half uur en ik ben er helemaal klaar voor.
Lekker om je wedstrijd materiaal te testen en even te voelen wat wedstrijd tempo/intensiteit is. Ik zie het altijd als de laatste specifieke training.