1

Onderwerp: Wat smeren jullie op je lichaam onder je wetsuit??

A.s. zaterdag gaat bij ons het 50 meter buitenbad open. Ik ben van plan om dan flink wat meters te gaan maken in mijn wetsuit.

Tot nu toe heb ik eigenlijk nog  maar een heel klein stukje gezwommen in het pak.
Heb gehoord dat je last kunt krijgen van schuurplekken, vooral in de nek.
Ook heb ik een tip gekregen ,dat je het beste je benen in kunt smeren met baby lotion, om het pak gemakkelijker aan te krijgen(klopt dit?).

Vaseline schijnt slecht voor je pak te zijn, dus vroeg ik me af waar jullie je mee in smeren, en waar dit verkrijgbaar is? Welke lichaamsdelen kun je het beste insmeren? Alle tips zijn welkom.....

Alvast bedankt!!

2

Re: Wat smeren jullie op je lichaam onder je wetsuit??

Inderdaad babyolie.
Ik smeer 't in m'n nek (ivm schuren) en verder op armen en benen.
Dan trekt íe iets makkelijker aan, en stroopt íe iets makkelijker af.

Bij ons gaat 't bad ook volgende week open.
Het schijnt op temperatuur te zijn (24gr) maar ik denk dat ik ook maar ik m'n fetisch-pakkie ga... :-)

Gr, Concorde

3

Re: Wat smeren jullie op je lichaam onder je wetsuit??

Hoi Concorde,

Bedankt!! Ik ga het proberen met babyolie.

Een kennis vertelde me trouwens dat je moet uitkijken met insmeren dat er niet te veel op je handen komt, of in ieder geval ja handen goed schoonmaken. (in verband met de grip op het water)

Zwem ze!

4

Re: Wat smeren jullie op je lichaam onder je wetsuit??

Oja, kijk goed uit met de zon op je nek...
Je verbrandt levend!

Suc6!

Gr, Concorde

5

Re: Wat smeren jullie op je lichaam onder je wetsuit??

Heren triathleten in wording !Lees is  NTB Triathlon/Duathlon sport nr3. Blz 4 & 5  Wees wijs met je wetsuit .
Om evt schuuren in de nek tegen te gaan deze tip van een oude triathleet , scheer je nekharen plak er een stuk breed bandage tape op je nek waar het schuurt  klein stukje omvouwen om los te trekken .
Om schuuren onder de armen tegen te gaan gewoon ook daar scheeren , pak vol laten lopen als je het aan
hebt door de hals wat open te trekken en een zwemslag te maken ,nu is het pak niet meer droog dus schuurt
het niet meer ,als je flink wat water er in laat lopen gaat je trisuit ook gelijk goed zitten .
Ook vlak voor je het water verlaat even aan de hals trekken , gelijk uit trekken als je op de kant ben  .

Suc^6  Rapido

triathlon is 3 x beter