1

Onderwerp: Stadstriathlon Veendam

Nederland is een Stadstriathlon rijker! In het Noorden des Lands vindt zaterdag 23mei de Stadstriathlon Veendam plaats. Zwemmen in de haven, fietsen in het Veendammer achterland en hardlopen door het centrum van de stad.

Info:

Op zaterdag 23 mei a.s. wordt in het kader van Bruisend Centrum Veendam door de Stichting Sportpromotie Veendam de Stadstriathlon georganiseerd. Aan deze 1/8 ste triathlon, bestaande uit de onderdelen zwemmen (500 meter), fietsen (20 km) en hardlopen (5 km) staan deelnemers uit heel Nederland aan de start. De triathlon heeft door de routes welke gedeeltelijk door het centrum van Veendam gaan en de unieke zwemlocatie een stadskarakter, vandaar de toepasselijke naam Stadstriathlon Veendam.

Het startschot van dit mooie sportevenement klinkt om 12.00 uur aan het Oosterdiep (ter hoogte van de Gemeentewinkel). Voor deelnemers een unieke zwemlocatie en voor toeschouwers een prachtige plek om vanaf te steigers toe te kijken naar de onderlinge strijd tussen de triatleten. De triatleten zullen een afstand van 500 meter afleggen in het Oosterdiep. Vanaf de wisselzone, het Veenlustplein gaat de wedstrijd per fiets verder voor een tocht van 20 km richting Wildervanksterdallen en terug naar het Veenlustplein. De wedstrijd wordt afgesloten met een hardlooproute van 5 km door het centrum van Veendam. De eerste deelnemers zullen rond 13.00 uur finishen op het Veenlustplein.

De Stichting Sportpromotie Veendam krijgt bij de organisatie van de triathlon hulp van verschillende plaatselijke sportverenigingen waaronder: WV de Stormvogels, ZPC Bubble, THOR en VG Diving.

Alle toeschouwers zijn van harte welkom op 23 mei a.s. in het bruisende centrum van Veendam om de triatleten met veel enthousiasme aan te moedigen. Deelnemers kunnen zich nog tot 14 mei a.s. aanmelden via www.ntbinschrijvingen.nl.

Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.