1 Laatst bewerkt door Stemajo (20-05-09 09:04:40)

Onderwerp: Informatie triathlon en/of combiduursport

Goedendag,

Enige tijd geleden kwam ik op een internetsite wat informatie tegen over 'triathlon' en 'combiduursport'.
Het probleem voor mij is het onderdeel 'lopen' bij de triathlon (vanwege de schokbelasting) maar als het 'lopen' vervangen kan worden door bijvoorbeeld 'skeeleren' dan zie ik mogelijkheden.

Wellicht kan iemand mij hier vertellen of er een (jaarlijkse?) alternatieve triathlon voor recreanten bestaat met de onderdelen 'zwemmen', 'fietsen' en 'skeeleren'. Of wellicht met een ander onderdeel?

Wellicht is er een bepaalde vereniging (in mijn omgeving) die specifiek op die onderdelen traint.
Via de site van de triathlonbond heb ik de website's van een aantal verenigingen in de buurt bekeken maar niet direct heldere informatie gevonden. Het is voor mij uiteraard geen probleem om met de verenigingen zelf contact op te nemen maar het leek me handiger om eerst via dit forum om informatie te vragen.

Tot zover.

Met vriendelijke groet

2

Re: Informatie triathlon en/of combiduursport

Jaarlijks is er een skeelertriathlon in Wapenveld.
Kijk maar's op: http://www.inline-skate.nl/skate_kalend … eventid/64

Gr, Concorde

3

Re: Informatie triathlon en/of combiduursport

Heb ik idd gezien. Maar da's helaas een triathlon waar hardlopen één van de onderdelen is en dat is voor mij geen optie.

In ieder geval wel bedankt voor je reactie.

4

Re: Informatie triathlon en/of combiduursport

waarom ga je niet wielrennen of zwemmen alleen?

dat kan ook in wedstrijd verband wink

De meeste triathlon bestaan vaak wel uit hardlopen en nog 2 andere sporten wink

5

Re: Informatie triathlon en/of combiduursport

Hoewel 3 onderdelen me meer aanspreekt is dat idd óók een optie.

Ik zou er in ieder geval mee kunnen beginnen.