1

Onderwerp: Wat moet ik aanschaffen????

Hallo,

Ik ben (bijna) nieuw in deze sport. Vorig jaar heb ik in Stiens mijn eerste 1/4 triathlon gedaan. Helaas moest ik door een blessure(hamstring) 5 Km voor het einde afhaken. Ik had het zwemmen en fietsen al gedaan. Wat mij echter opviel is dat ik als één van de weinigen in een gewone zwembroek aan de start stond. Ik heb me dan ook 2 keer moeten verkleden. Van zwemmen naar fietsen en daarna naar het hardlopen.

Ik heb gezien dat de meesten een geheel pak aan hadden of deze tussendoor gewisseld hebben weet ik niet (heb ik niet op gelet).

Wat ik wil weten is wat kan ik het beste aanschaffen als beginner. Een fiets(met ligstuur) en hardloopkleding heb ik allemaal wel.

Wat is er allemaal op de markt. Ook omdat ik graag nog in open water wil trainen omdat ik tot nog toe alleen in het zwembad getraind heb.

Ik ben benieuwd en hopelijk kunnen jullie een beginner adviseren in deze prachtige sport.

Met sportieve groet,

Thony

2

Re: Wat moet ik aanschaffen????

Welkom Thony,

Zoek eens op dit forum. Er zijn al tal van posts over dit onderwerp volgeschreven. Kijk verder eens op de website van een aantal internetwinkels met triathlonspulletjes VB http://www.triathlon24.nl/ en http://www.all3sports.com/index.php?=&a … 6c388e22c9 en je krijgt redelijk snel een idee.

Succes!

JAB

3

Re: Wat moet ik aanschaffen????

www.sportemotion.nl
www.triathlonshop.be
www.rose.nl
www.sandensports.com

ik zou wel een wetsuit aanschaffen want als de temp te koud is, is een westsuit verplicht en wel zo warm.
En wat handig is een tri suit, die doe je onder de wetsuit tijdens het zwemmen voordeel is.. dan hoef je ook niet meer van fietskleding naar harloopkleding te wisselen en scheelt veel tijd



p.s doe je dit jaar ook mee in Stiens ? ik wel... nu nog hopen op goed weer

4

Re: Wat moet ik aanschaffen????

Als ik deze aanschaf http://www.triathlon24.nl/default.php?H … THLON-2009

Heb ik dan voldoende?? En welke maar moet ik hebben (172 Cm, circa 72 Kg)

Sory dat ik het vraag maar een wetsuite en tri suit is best een hele grote uitgave.....En voordat ik daaraan toe ben.....

Groet en bedankt,

Thony

PS
Het ligt inderdaad in de planning om mee te doen in Stiens

5

Re: Wat moet ik aanschaffen????

Triathlon is geen goedkope sport. Put up or shut up. Je combineert nu eenmaal de kosten van 3 sporten en dan nog wat erbij.
Een trisuit is iig een aanrader. Kom niet op een internetforum voor maatadvies. Daar zul je zelf (door passen) of in samenspraak met de verkoper (indien internetaanschaf) achter moeten komen.
Wetsuit is altijd handig in triatlon. Is niet goedkoop, maar wel onmisbaar of je moet van staal zijn.
Als jij daarnaast een fiets, zwembril en loopschoenen hebt dan heb je alles wat je in principe nodig hebt om aan een triatlon deel te nemen.
Alles daarbovenop is extra.



Jacob

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

6

Re: Wat moet ik aanschaffen????

Is een goed begin. Gewoon een mailtje sturen dan helpen ze je wel verder.

JAB

7

Re: Wat moet ik aanschaffen????

Beste allemaal,

Wat begon als recreatief sporten om af te vallen is een hobby geworden.   Ook ik ga binnenkort mn eerste 1/8 triathlon meedoen.

In een ding zoek ik eigenlijk helderheid:    Kun je in een tri-suit alle drie de onderdelen volbrengen om heb je voor het zwemmen echt een wetsuit en een tri-suit nodig?    Heb nu sowieso een tr-suite van rose op het oog.

Hoor graag van jullie.

Eerste triatlon is 14 juni in Terheyden en de tweede op 22 aug in de Binnenmaas, heb er zin in.

Groeten,

Arie van der Kuil

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

8

Re: Wat moet ik aanschaffen????

Jacob schreef:

Triathlon is geen goedkope sport. Put up or shut up. Je combineert nu eenmaal de kosten van 3 sporten en dan nog wat erbij.
Een trisuit is iig een aanrader. Kom niet op een internetforum voor maatadvies. Daar zul je zelf (door passen) of in samenspraak met de verkoper (indien internetaanschaf) achter moeten komen.
Wetsuit is altijd handig in triatlon. Is niet goedkoop, maar wel onmisbaar of je moet van staal zijn.
Als jij daarnaast een fiets, zwembril en loopschoenen hebt dan heb je alles wat je in principe nodig hebt om aan een triatlon deel te nemen.
Alles daarbovenop is extra.



Jacob

Je vergeet een andere dure uitgave !! Een helm

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

9

Re: Wat moet ik aanschaffen????

Triathlon kan heel duur zijn maar het hoeft niet hoor. Investeer in goede hardloopschoenen en Helm.
Ik heb jaren meegedaan in mijn zwembroek en een t-shirt. Inderdaad het omkleden is lastig en zeker in het begin van het seizoen is het koud met zwemmen zonder wetsuit. Ook is een katoenen 't-shirt in de regen op de fiets niet echt handig. En tuurlijk was mijn oude citybike met noppenbanden lang zo snel niet als de tijdritfietsen die je nu ziet. Maar toch jaren met veel plezier mijn triathlonnetjes gedaan.
Inmiddels moet ik toegeven dat ik een mooi trisuitje, topwetsuit en racefiets met snellewielen heb aangeschaft. Ook leuk......
maar om nou te zeggen "put up or shut up" nee hoor.

10

Re: Wat moet ik aanschaffen????

Hoi

Ik heb vorig jaar voor het eerst een triathlon meegedaan.(1/4 doetinchem).Ik had al wel al het materiaal voor het fietsen.Ik heb alleen een ligstuurtje aangeschaft.

Maar voor het zwemmen heb ik bij de lidl een wetsuit aangeschaft (39 euro).Het is geen wereld kwaliteit maar
voor een eerste keer waarbij ik nog niet zeker wist of ik door wilde gaan.
Paar keer meegetraind en de wedstrijd gedaan en het is mijn goed bevallen.Tevens heb ik op de uitverkoop dag van Rose een trisuit gekocht voor 20 euro.Geldt hetzelfde als bij de wetsuit, geen super kwaliteit maar voldeed prima en ik heb de hele 1/4 prima kunnen uitlopen ermee.(wetsuit waren overigens te koop met 50% korting,ook leuke aanbieding)

Dit jaar ga ik voor het eerst een 1/2 triathlon doen met zwemmen in een zwembad
dus heb ik mijn pak niet nodig maar dit jaar gebruik ik het zeker nog en mischien kan ik op de uitverkoop dag van Rose dit jaar nog wat materiaal van betere kwaliteit kopen.Triathlon bevalt me goed en ik wil nog wel even doorgaan.

Succes met je zoektocht

gr ramon

http://www.sportsplanet.nl/evenementen/ … thlon.html