1

Onderwerp: Pascal Hervé of Cube Aerium Pro

Hallo

Ik ben totaal geen materiaaldeskundige en dus heb een vraagje :

Ik hoop eind van dit seizoen een andere fiets te kunnen kopen. Ik vind de Cube Aerium Pro, de alu versie, erg fraai en waarschijnlijk is die goed genoeg voor wat ik er mee ga doen. Ik rij max 5000 km per jaar, geen coursen en ik train veel alleen. Ik kom niet op "circuitjes" dus geen bochten met 40 km/u

Nu kwam ik hier een fiets tegen van Pascal Hervé, full carbon, afgemonteerd met Ultegra, wielen, stuur en zadelpen van Bontrager race lite. Zegt mij niets, maar vandaar nu de vraag :

De Cube vind ik een supergave fiets om te zien, is van alu en ik heb er nog niet op gereden. Hij kost rond de € 1400 afhankelijk van waar je hem koopt. Heb zelfs een duitse site gezien met € 1299

De Hervé fiets is afgeprijsd van € 2500 naar € 1250 maar is een "gewone" racefiets. De fiets is afgeprijsd omdat die al een jaar in de winkel staat, wordt niet verkocht vanwege de maat (58). Ik woon in Frankrijk en de fransen zijn niet zo groot. Uiteraard kan er zo een profile T2 of iets dergelijks op.

Wat is nu wijsheid ?

De aanbieding van het carbon pakken want dat frame is waarschijnlijk beter dan de Cube, of toch naar de Cube omdat die goed voldoet voor mij, ook al is het alu. Ik denk overigens dat het alu van 10 jaar geleden (ik rij nu nog op een oude Giant OCR van 1998) niet te vergelijken is met de alu frames van vandaag.

Voor mij vooralsnog een echt dilemma

Ik ben benieuwd en bedank nu vast voor de bijdragen

A+
Arthur

2

Re: Pascal Hervé of Cube Aerium Pro

De cube aerium is erg slecht verkrijgbaar in maar 52-54. Ben er zelf naar op zoek geweest, maar alles wat geproduceerd was is verkocht.

3

Re: Pascal Hervé of Cube Aerium Pro

Maar ik geloof dat het ook niet mijn vraag was of de fiets goed verkrijgbaar is.
Ik had dacht ik een andere vraag :-)

A+
Arthur

4

Re: Pascal Hervé of Cube Aerium Pro

Als ik de mogelijkheid zou hebben een fiets te kopen die normaal boven mijn  budget zou liggen, maar dan tegen een prijs ruim binnen mijn budget, dan zou ik daar niet al te lang over nadenken. Zeker niet als de maat ook nog goed was.

5

Re: Pascal Hervé of Cube Aerium Pro

Ik heb de Cube Aerium Pro, en heb geen spijt van deze aankoop.
Afgelopen zaterdag nog heerlijk op rondgefietst tijdens de 1/3 triathlon in Oud Gastel(welke perfect georganiseerd was!).

Schakelt goed, en zit perfect.

6

Re: Pascal Hervé of Cube Aerium Pro

Ga voor de Cube ,komen prijs kwaliteit  er goed uit .
Met een Cube kun je bijna overal terecht voor onderdelen service beurt enz enz

Nog nooit van een Pascal  Herve''  gehoord ,ben toch een aardige kenner .
Rapido

triathlon is 3 x beter