1

Onderwerp: Veenendaal

Zag ergens op een andere discussie Veenendaal als aanrader staan. Kan iemand mij uitleggen wat de aantrekkingskracht van die wedstrijd is?
Het zwemmen in een L vorm zodat je veel te veel korte keerpunten hebt waardoor het elke paar 100m weer duwen en wringen is. 3 rondjes zwemmen waardoor je langzamere deelnemers moet dubbelen. (zou opgelost moeten zijn met een snelle serie) Het fietsen heen en weer over een brede baan waar het vragen is om problemen met stayeren. Loop rondje is prima maar niet echt super interesant.....
Als ze daar nou stayeren vrij geven dan doe ik weer mee maar anders is het nou niet eentje die hoog op mijn lijstje staat.
Groet, Bart

2

Re: Veenendaal

Hallo Draak,

Ik heb het idee dat jij inderdaad niet geschikt bent voor Veenendaal, als dit de houding is waarmee je overweegt deel te nemen kun je beter ergens anders heen gaan, want je vind alles wat je noemt, het is alleen de vraag of je je daar blind op moet staren.

Wat ik leuk vind aan Veenendaal:

Veel verschillende series, zodat iedereen zich op zijn eigen niveau kan inschrijven (recreanten 1/8e, 1/4e. Wedstrijd OD of snelle OD)en zich kan meten met zijn eigen eigen leeftijdscategorie, of in het geval van dames, met alleen dames.

Een mooi snel fietsparcours, al ben ik niet blind voor het bijna onvermijdelijke stayeren wegens drukte (vorig jaar kwam ik op de kwart in een peloton junioren terecht).

Een zwemparcours waar niets mis mee is. Niet te druk (veel series), fijn water (geen modder of ondieptes), wat kan mij de L vorm nou schelen met 3 keerpunten?, dat heb je in Stein ook op het NK OD.

Looprondje is ook dik in orde, zeker sinds vorig jaar, nu er een stukje onverhard in zit, is het lekker gevarieerd.

Daarnaast is de organisatie goed. Alles is duidelijk, voldoende drinkposten, leuke sfeer in bij de finish. Compact parcours waardoor ook de supporters bij het zwemmen en fietsen kunnen komen, beschaafde inschrijfgelden.

Wat mij betreft is Veenendaal een zekerheidje op de kalender!!

3

Re: Veenendaal

Zwemmers rondje dubbelen ,so die is goed .
Je bent niet verplicht om er naar toe te gaan .
Ik ben er ook niet maar dat heeft een andere reden ,,?,,

Daarnaast is de organisatie goed. Alles is duidelijk, voldoende drinkposten, leuke sfeer in bij de finish. Compact parcours waardoor ook de supporters bij het zwemmen en fietsen kunnen komen, beschaafde inschrijfgelden.
Dat wel !!!!!

Rapido

triathlon is 3 x beter

4

Re: Veenendaal

1. Het zwemmen is rechtsom en op een best aardige locatie;
2. Er is een snellere serie, de zogenaamde "elite" wedstrijd;
3. Het fietsparcours is gigantisch mooi en je kan er geweldig rambo'en, maar... ook stayergevoelig
4. Het loopparcours ken ik niet, maar lijkt me best mooi van wat ik aan foto's heb gezien...

...dus trainen met je kont en starten in de elite serie of niet zeuren denk ik dan?!

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

5

Re: Veenendaal

1) zwemmen in een leuk meer(tje), alleen troebel water.
2) fietsparcours is heen en weer, dus lekker doorstampen.
3) loopparcours is zeer gevarieerd, mooie omgeving.

Organisatie is goed, sfeer en locatie ook.
Maar plan gerust je eigen favoriete triathlons, wat wij vinden is uiteraard subjectief....

Gr,

C

6

Re: Veenendaal

Ben het helemaal eens met Draak. Behalve het loopparcours, dat vind ik een leuk rondje.  En het heen en weer fietsparcours is toch ook geen vooruitgang met het rondje dat in het verleden werd gehanteerd. Maar je hebt als organisatie nou eenmaal niet altijd de vrije keuze, dat begrijp ik heel goed.  Dit is ook geen diskwalificatie of kritiek op de organisatie, want het evenement is inderdaad prima georganiseerd. Maar je hebt altijd je voorkeuren natuurlijk. En die mag je hier uiten, lijkt me.  Ik geeft de voorkeur aan Binnenmaas dat weekend, leuk zwemmen en fietsen, maar wel weer een saai heen-en weer loopparcours...:->.
Bas