1

Onderwerp: TT bike samenstellen

Hallo,

Ik ben mijn nieuwe fiets voor het volgende seizoen al aan het samenstellen en ik heb mijn oog laten vallen op de roze (jawel) TT bike van planet X. Het lijkt mij het beste om de fiets niet ineens in zijn geheel te kopen aangezien ik de wielen al heb. Ik dacht aan:

Wielen: planet X tubular 50mm (heb ik al)
Frame: planet X pro stealth pink maat L
Stuur: profile design Carbon X 1.5 (met stuurpen geïntegreerd)
Groep: shimano 105

Over dat laatste gaat mijn vraag. Is het ook hiervoor aangeraden/voordeliger om alles apart te kopen (crank, bracket, remmen,...) wetende dat de shifters overbodig gaan zijn?

2

Re: TT bike samenstellen

Toen ik mijn fiets heb opgebouwd heb ik alles los gekocht. Het voordeel hiervan is dat je ook nog kan shoppen bij verschillende fietszaken. Scheelde toen toch al gauw 50euro.

Succes met je keuzes,

3

Re: TT bike samenstellen

http://www.bont.com/cycling/pages/a_one_road.html

ik neem aan dat je dan ook met de Bont A1 road schoenen in het roze gaat rijden??

Of nog ff wachten want de triathlonschoen komt er aan..

Check meteen ff de tijdritschoenen.. http://www.bont.com/cycling/pages/bontcrono.html

4

Re: TT bike samenstellen

hmm, de 105 groep is een goed betaalbare groep. Als je alles bij 1 firma haalt dan kun je ook wel een goede prijs krijgen. 105 heeft trouwens geen topshifters, die moet je van Dura Ace of een ander merk dan shimano kopen.

Wat ook aardig kan zijn is een ander crankstel erbij kopen aangezien je toch geen complete groep koopt. Van bijvoorbeeld FSA hebben ze betaalbare zwarte TT cranks (steken mooi af tegen je roze frame smile).

Ik denk dat je gewoon een lijstje met je behoeftes naar een aantal leveranciers moet sturen, en de beste deal eruit vissen.

Denk aan Mantel Bike parts in Arnhem, Salden in Limbricht, of webshops als Bike2build, carbonfreaks, of cyclespeed.

Zo zijn er nog wel een aantal...

5

Re: TT bike samenstellen

Ik zou wel goed rekenen voor je gaat kopen. De fietsen merken kopen onderdelen zo goedkoop in dat je vaak goedkoper uit bent om de complete fiets te kopen en later aanpassingen te maken is mijn ervaring. Maar ligt natuurlijk aan wat je allemaal aan wil passen.