1

Onderwerp: Poll: Zwift of TrainerRoad???

... of nog iets anders? Suggerfest? Taxc? etc?

Wie doet wat en waarom??

D.

2

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Duiksmurf schreef:

... of nog iets anders? Suggerfest? Taxc? etc?

Wie doet wat en waarom??

D.

Trainerroad!

Super product, mooi bedrijf, geweldige service van ze, blijven doorontwikkelen. Ik vind de gestructureerde training veel belangrijker dan virtueel met elkaar rond te rijden.

Als je wilt kan ik je een maand gratis trainerroad sturen om te proberen!

Oh ja, Trainerroad is ook goedkoper.

3

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

top ik heb je een prive bericht gestuurd!
dank je wel
D.

4

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Ik heb Zwift nooit geprobeerd, ben tevreden met TrainerRoad. Heb veel baat bij de gestructureerde trainingen en niet zo'n behoefte om een virtueel parkoers te rijden, al dan niet samen virtueel. Maar ken weinig mensen die Zwift niks vonden, dus waarschijnlijk is het best leuk en je kunt er ook gestructureerde trainingen in doen.

5

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Ik ken trainerroad helemaal niet.
Wie kan daar kort wat over vertellen?

6

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Hedcandy schreef:

Ik ken trainerroad helemaal niet.
Wie kan daar kort wat over vertellen?

Check de site van DCRainmaker

7

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Gebruik zelf PerfPro Studio. In principe zelfde als Trainerroad alleen eenmalige software fee van $99. PerfPro heeft daarnaast veel meer mogelijkheden dan TR.
Nadeel van Zwift ed vind ik dat eea te virtueel is. Liever gewoon gestructureerde workouts. Daarnaast kijk ik wel naar YouTube en Netflix of luister muziek om de tijd vol te maken.

8 Laatst bewerkt door MontanaMan (08-10-18 10:40:49)

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Hedcandy schreef:

Ik ken trainerroad helemaal niet.
Wie kan daar kort wat over vertellen?

DCRainmaker gaat nogal diep overal op in. In het kort kun je met trainerroad gestructureerd trainen. Het werkt met een smart trainer en een app (op je mobiel, tablet of laptop via bluetooth of ant+). Je doet een ftp test (2x 8 min, 1x 20 min of een progressieve test). Alle trainingen worden dan gedaan op basis van percentages van je ftp. Je kunt kiezen uit behoorlijk wat trainingsprogrammas, sommigen gericht op fietsers, anderen op triathleten. Trainingsprogrammas zijn gericht op een doel (sprint tri, OD, halve of hele) of niet (de sweet spot programmas), en op volume (low volume, mid volume, high volume). Elk programma bestaat weer uit 3 fases, de base fase, the build fase en de specialty fase. Die fases duren 6-12 weken. Ik volg nu bijvoorbeeld een low volume sweet spot base programma, dat zijn 3 trainingen per week en in totaal 3,5u.
De app controleert de resistance van je trainer, en de resistance is gebaseerd op je ftp. In de trainingen worden vaak tips gegeven over techniek en vorm en vooral in de base fase zijn er veel techniek-drills tijdens trainingen (fietsen met een been, focus op de verschillende quadranten, trappen met verschillende cadence etc). Aanwijzingen voor de techniek drills komen als tekst op je scherm. In de build fase worden er langzaam langere intervals ingevoerd, en met kortere hersteltijd. Hoe lang en hoe intensief die intervallen zijn hangt weer af van je uiteindelijke doel.

9

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Ik gebruik Zwift en ben daar erg tevreden over. Ik heb geen ervaring met andere programma's, dus een goede vergelijking kan ik niet maken. Wel vind ik dat er in Zwift behoorlijk wat trainingsmogelijkheden zitten. Je kunt er voor kiezen om gewoon rondjes te rijden, maar er zijn ook hele trainingsschema's die je kunt volgen.

Ik vind het juist wel leuk om digitaal rond te rijden, maar ook om bepaalde segmenten te vergelijken met voorgaande ritten. Om zo net die ene klim wat harder op te rijden dan een week geleden. Het programma houdt dit zelf allemaal bij.

10

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Meer dan tevreden gebruiker van Trainerroad.
Schema naar keuze beschikbaar, heel eenvoudig in gebruik en efficiënt.

Naast trainerroad staat netflix...

11

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Tnx Montanaman!
Klinkt wel als een fijn programma. Idd fijner dan Xwift, wat toch meerop gezellig samen fietsen lijkt.

Niet dat ik zoiets zou willen, maar als je dat wel wil, zou ik denk ik ook meer geneigd zijn naar TR.

12

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Kaniman schreef:

Meer dan tevreden gebruiker van Trainerroad.
Schema naar keuze beschikbaar, heel eenvoudig in gebruik en efficiënt.

Naast trainerroad staat netflix...

Same here!

13

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Duiksmurf schreef:

top ik heb je een prive bericht gestuurd!
dank je wel
D.

Uitnodiging is verstuurd!

Mocht er hier nog iemand een maand gratis Trainerroad willen proberen, let me know!

14

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

marcell schreef:
Duiksmurf schreef:

top ik heb je een prive bericht gestuurd!
dank je wel
D.

Uitnodiging is verstuurd!

Mocht er hier nog iemand een maand gratis Trainerroad willen proberen, let me know!

Nou, heel graag!
Net begonnen met de free trial van Zwift, kan ik ze mooi naast elkaar leggen.

15

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Ik heb vorige maand ook een 2de hands tacx bushido aangeschaft en een abonnement genomen op trainerroad. Gekozen voor trainerroad ipv zwift omdat dit mij inderdaad de mogelijkheid bood om gestructureerd wat trainingen af te werken. Daarnaast denk ik niet dat een sociaal ritje het ineens plezierig maakt om op de tacx te trainen. Met een goede workout lukt het me wel om de tijd door te komen (lukt mij dan niet om me te focussen op iets als netflix).

16

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Buus schreef:
marcell schreef:
Duiksmurf schreef:

top ik heb je een prive bericht gestuurd!
dank je wel
D.

Uitnodiging is verstuurd!

Mocht er hier nog iemand een maand gratis Trainerroad willen proberen, let me know!

Nou, heel graag!
Net begonnen met de free trial van Zwift, kan ik ze mooi naast elkaar leggen.

Als je me jouw emailadres stuurt in een privé bericht dan stuur ik je die gratis maand toe!

17

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Vraagje: als ik mijn TrainerRoad workout sync naar Garmin Connect krijg ik alles behalve de gereden afstand?

Doe ik iets fout (kan bijna niet maar wie weet ...) of hebben jullie dat ook?
Syncen naar Strava laat wel een afstand zien

Contact gehad met TrainerRoad en die geven aan dat afstand geen parameter is maar een afgeleide van snelheid en tijd en dat dat binnen Garmin omgezet zou moeten worden <?>

Ik ga het issue wel bij Garmin posten, maar ervaringen met hun support zijn niet heel positief ...

Grtz
D.

18

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Apart, bij mij doet hij dat inderdaad wel gewoon. Maar fiets op de trainer altijd met redelijk klein verzet op de fiets zodat de trainer niet zoveel lawaai maakt, maar dan is dus de 'snelheid' ook een stuk lager en lijkt het of ik heel langzaam fiets op dat ding.

19

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Hey Montanaman

Heb je dit recentelijk nog getest: als in na dinsdagavond?

Er is toen nl een update geweest op TR, net nadat ik mijn eerste tests met mijn nieuwe trainer had gedaan
Ik had toen inderdaad één activiteit met afstand, rest syncte niet dat lag volgens TR aan de lopende update

Nu synced alles wel ... maar zonder afstand naar GC en met afstand naar Strava???

grtz
D.


MontanaMan schreef:

Apart, bij mij doet hij dat inderdaad wel gewoon. Maar fiets op de trainer altijd met redelijk klein verzet op de fiets zodat de trainer niet zoveel lawaai maakt, maar dan is dus de 'snelheid' ook een stuk lager en lijkt het of ik heel langzaam fiets op dat ding.

20

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Na dinsdag niet gefietst, morgen staat er een op het programma, zal het in de gaten houden!

Duiksmurf schreef:

Hey Montanaman

Heb je dit recentelijk nog getest: als in na dinsdagavond?

Er is toen nl een update geweest op TR, net nadat ik mijn eerste tests met mijn nieuwe trainer had gedaan
Ik had toen inderdaad één activiteit met afstand, rest syncte niet dat lag volgens TR aan de lopende update

Nu synced alles wel ... maar zonder afstand naar GC en met afstand naar Strava???

grtz
D.


MontanaMan schreef:

Apart, bij mij doet hij dat inderdaad wel gewoon. Maar fiets op de trainer altijd met redelijk klein verzet op de fiets zodat de trainer niet zoveel lawaai maakt, maar dan is dus de 'snelheid' ook een stuk lager en lijkt het of ik heel langzaam fiets op dat ding.

21

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Duiksmurf schreef:

Hey Montanaman

Heb je dit recentelijk nog getest: als in na dinsdagavond?

Er is toen nl een update geweest op TR, net nadat ik mijn eerste tests met mijn nieuwe trainer had gedaan
Ik had toen inderdaad één activiteit met afstand, rest syncte niet dat lag volgens TR aan de lopende update

Nu synced alles wel ... maar zonder afstand naar GC en met afstand naar Strava???

grtz
D.


MontanaMan schreef:

Apart, bij mij doet hij dat inderdaad wel gewoon. Maar fiets op de trainer altijd met redelijk klein verzet op de fiets zodat de trainer niet zoveel lawaai maakt, maar dan is dus de 'snelheid' ook een stuk lager en lijkt het of ik heel langzaam fiets op dat ding.


Vanochtend nog gefietst en zie dat de afstand er gewoon bij staat in Garmin ook.

22

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Hm ... bijzonder!

zou je een export willen maken voor mij vanuit je career van trainerroad en deze fit file naar mij kunnen mailen?
wil wel eens zien wat ik dan zie in connect?

naast strava ook trainingpeaks gecontroleerd en dat werkt ook gewoon?

Antwoord van Garmin Support zal ik jullie even besparen.... <sad face>

grtz
D.


marcell schreef:
Duiksmurf schreef:

Hey Montanaman

Heb je dit recentelijk nog getest: als in na dinsdagavond?

Er is toen nl een update geweest op TR, net nadat ik mijn eerste tests met mijn nieuwe trainer had gedaan
Ik had toen inderdaad één activiteit met afstand, rest syncte niet dat lag volgens TR aan de lopende update

Nu synced alles wel ... maar zonder afstand naar GC en met afstand naar Strava???

grtz
D.


MontanaMan schreef:

Apart, bij mij doet hij dat inderdaad wel gewoon. Maar fiets op de trainer altijd met redelijk klein verzet op de fiets zodat de trainer niet zoveel lawaai maakt, maar dan is dus de 'snelheid' ook een stuk lager en lijkt het of ik heel langzaam fiets op dat ding.


Vanochtend nog gefietst en zie dat de afstand er gewoon bij staat in Garmin ook.

23

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Opgelost, ik  krijg nu ook de afstand te zien ;-) De trainer presenteert zichzelf binnen de app met meerdere sensoren, ik dacht dat het voldoende zou zijn om alleen de hoofd unit te kiezen ... maar nee ... ook de power en speed cadence sensor moet je apart connecten, dan komt de afgelegde afstand wel mee

Grtz
D.

24

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Al een tijdje bezig met Zwift maar pas recent aan groepsritten meegedaan. Wat is dat leuk zeg. Je kan net even meer doordat je in een groepje kunt fietsen. En ook eigenlijk pas ontdekt dat het leuker is om een route te selecteren, dan altijd maar ‘surprise me’. Kom ineens op plekken waar ik nog niet geweest ben, terwijl ik toch al een paar maanden bezig ben.

Vandaag aan de tour de Zwift meegedaan, een soort challenge waarbij je in januari 9 parcourtjes moet doen, in ruil voor een virtueel tenue. De groep viel nu veel meer uit elkaar, maar de hele rit kopover kop gereden met iemand uit Nieuw-Zeeland. Een kilometer voor de finish ging hij er vandoor, beetje jammer smile .... Maar leuk dit, beetje verslavend zelfs.

25 Laatst bewerkt door Buus (05-01-19 00:35:27)

Re: Poll: Zwift of TrainerRoad???

Ik ben vooral fan van de social rides en dan het liefst de lange of twee achter elkaar. Muziekje op de achtergrond en soms wat mindere goden terugbrengen naar het peloton.  In races of work outs laat ik mij te veel meeslepen en ga ik mijn trainingsdoel vaak voorbij, af en toe prima, maar niet op wekelijkse basis.