1

Onderwerp: overgang fietsen lopen

Beste mensen,

Gisteren mijn 1e kwart in 2.48 uur.4 weken geleden mijn 1e 1/8 in 1.26.
Het gaat dus beter.
Mijn vraag is :
Hoe kan ik mijn tijd op het lopen verbeteren .Ja trainen natuurlijk .Dien ik meer een combinatie van fietsen en daarna een looptraining te doen en hoeveel keer /km?

Wellicht dat een ervaren triathleet wat tips kan geven ? b.v.b. mijn dank.
Ps : Ik ben 4 maanden in training en verwacht over een jaar 25 % van mijn tijd af te kunnen halen, gezien mijn overgewicht (8 kilo)en nog wat ongezonde zaken.

Leon Booy

2 Laatst bewerkt door petitmas (13-09-09 10:58:11)

Re: overgang fietsen lopen

Hoi Leon

Gefeliciteerd met je finish en je progressie. Als je nu al sneller bent dan 2x je 1/8e chapeau.
Wat doe je nu aan looptraining ?
Wat was je tijd op de 10?
Heb je wel eens kort werk op de baan gedaan ?
Heb je uberhaupt een atletiekbaan in de buurt ?

Als je het voorlopig bij de kwart houdt dan zou ik zeker 1x per week 400 en/of 1000 meters gaan lopen, waarbij de 1000 meters dan beter zijn voor je kwart. Ik gok dat jij wel 2 min per 400 mt moet kunnen lopen. Zet desnoods op een rustig stuk weg met je fiets precies een traject van 1km uit. Loop 15 min in en doe dan eens 6x 1000 in 5 min. met 1 a 1½ min rust tussen de 1000 meters. En uiteraard na afloop weer een kwartiertje uitlopen.

Je kunt ook tijdens een duurloopje verschillende versnellingen doen. Dus als je bijvoorbeeld 55 op de 10 loopt dan ga je 20 min in je duurlooptempo, vervolgens 1 min snel 1 min dribbel, 2 min snel en 1 min dribbel, 3 min snel en 1 min dribbel, 2 min snel en 1 min dribbel en 1 min snel en 1 min dribbel (dat zijn 14 min) en dan nog 20 of 21 uitlopen, dan wel weer je duurtempo oppakken.

Als je tijd hebt om 3x per week te lopen dan zou je dus 1x iets met die 1000 meters kunnen doen, 1 maal "iets" met een pyramide in je duurloop en 1x gewoon lopen. Die laatste,gewoon lopen, zou je dan ook na bijvoorbeeld 15 of 20km fietsen kunnen doen. beetje aanvoelen wat je kunt als training, hoeveel tijd je hebt en hoe je je voelt.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

A+
Arthur

3

Re: overgang fietsen lopen

Beste Arthur,
Hardstikke bedankt !
Ik loop nu maar 1/week en  tussen de 7-10 km(telkens wat klachten/lichte blessures)
Mijn tijd kan ik vandaag teruglezen.De uitslag gisteren in spijkenisse word gemaild.Ik schat 55 min.Dit moet dus sneller.Met jou tips kan ik zeker wat doen.

Nogmaals fijn dat je reageerde.
Groet,
Booy