1

Onderwerp: Hoe was het seizoen 2009?

Het wedstrijd seizoen loopt ten einde. Waar ik benieuwd naar ben: hoe is jullie seizoen verlopen? Wat waren de goede wedstrijden/trainingen en is er vooruitgang geboekt in tijden en/of plezier?

Zal zelf even beginnen. Heb dit jaar geen wedstrijden gedaan, maar wel doorgetraind. Vooral het aantal fietskilometers is vrij fors geweest, waarbij ik in tegenstelling tot voorgaande jaren (ik deed vooral kwartjes in het verleden) veel ritten heb gereden van meer dan 100km hetgeen mijn plezier in het fietsen en vooral  mijn duurconditie sterk verbeterd heeft.

Lopen heb ik wat minder gedaan, maar ook dit heb ik de afgelopen periode weer rustig opgepakt. Op dit moment loop ik twee tot drie maal per week (totaal rond de 24 km) hetgeen ik dit najaar wil opvoeren tot 3 tot 4 maal per week waarbij ik uit hoop te komen op een weekgemiddelde van rond de 40 km. Rustige interval training vormt de hoofdmoot.

Verder heb ik gemiddeld drie maal per week gezwommen met een hogere intensiteit dan voorgaande jaren. Dit pakt goed uit want mijn snelheid is duidelijk toegenomen (veel 50jes en 100tjes gezwommen met hoge intensiteit en vaak een inspanning/rust verhouding van 1 op 1 waar ik in voorgaande jaren slechts 10 tot 15 seconden rust nam. Mijn techniek is vrij goed (mag je dat zeggen van jezelf wink ) waardoor ik het niet nodig vond om veel oefeningen te doen. De techniek oefeningen ga ik komend najaar/winter overigens wel weer oppakken want bij het zwemmen kan je techniek natuurlijk nooit goed genoeg zijn....

Mijn voornemen is om de komende najaarsperiode een aantal loopwedstrijdjes te doen, wekelijks 2x op de atb te zitten en 3x per week te zwemmen. Dit met het doel om met een goed conditie het seizoen 2010 te beginnen en eindelijk weer aantal wedstrijden te kunnen doen....

Ben benieuwd naar jullie verhaal......

2

Re: Hoe was het seizoen 2009?

Als starter heb ik nog niks om op terug te kijken, alleen de progressie die ik boek.
In oktober en november wil ik gaan meedoen aan een paar 5 km loopwedstrijden en mischien een cross om aan het idee van wedstrijd spanning te wennen maar ook om te zien wat ik in een wedstrijd kan.

3

Re: Hoe was het seizoen 2009?

Hello,

Mijn triathlonseizoen zit er al een tijdje op, maar komende zondag doe ik nog mee aan het NK Duathlon in Tilburg. Twee jaar geleden ben ik voor het eerst begonnen met triathlon en toen heb ik 3 sprints gedaan. Vorig jaar een stuk of 3 sprints en 5 kwartjes. Dit jaar heb ik 1 sprint, 2 kwartjes, 2 OD's, 1 1/3 en een halve gedaan. Ik ben heel erg te spreken over de progressie die ik in de loop van de tijd heb geboekt en denk dat er nog meer in het vat zit. Het plezier is ook alleen maar toegenomen. Volgend jaar wil ik ongeveer hetzelfde programma doen met nog 1 of 2 midden afstanden erbij. Ik houd wel van het langere werk. Over 2 of 3 hoop ik me te kunnen wagen aan een hele, maar dat is wel onder behoorlijke voorbehoud. Voor zover mijn beschouwing haha.

Groeten,

Martijn

4

Re: Hoe was het seizoen 2009?

mijn seizoen is nog niet voorbij big_smile de winterduathlons komen er nu aan en dat doe ik ook heel graag

5 Laatst bewerkt door superhans (17-09-09 20:08:02)

Re: Hoe was het seizoen 2009?

Mijn eerste triathlon seizoen is goed bevallen. Begon met 1 zwemloop (BopZ), hierna 1 OD Kruiningen, 1/4 Terheijden, 1/8 Meer(belgie), 1/3 Oud Gastel. Hierna tijdens een hardloopwedstrijd een hamstring blessure opgelopen. Toen deze bijna opgelost was een Ischias (beknelde zenuw), na een val van mijn fiets. Een week of 6 flink afzien dus, bijna niet hardlopen, maar gelukkig wel fietsen en zwemmen. Afgelopen zaterdag de 1/4 in Spijkenisse gedaan. In het najaar wat hardloop wedstrijdjes meepakken, en ik zit er over te denken om een MTB aan te schaffen en misschien ook wat winterduatlons te doen. De bedoeling was ook de marathon van Etten Leur, maar die plannen zijn helaas door de blessures in het water gevallen. Wordt nu de halve. Misschien Spijkenisse nog een hele...

6 Laatst bewerkt door Vanzella (18-09-09 10:29:26)

Re: Hoe was het seizoen 2009?

Het was een super seizoen.

Het doel was "op een goede manier" de LD in Stein volbrengen. Dat ging ruimschoots.

Een opsomming. Het begon met een  PR op de Marathon in Rotterdam 3.17 dan Powerman, 1/8 en een OD in de regio Charleroi. Nieuwkoop en dan Stein ik wilde onder de 8 uur hoopte op 7.30 en haalde 7.03 dus super tevreden! smile smile smile

Het ging zo goed in Stein en het herstel vlotte ook goed dat ik een goede week later besloot te proberen een hele te doen nog dit seizoen. Na enig wikken en wegen kon dat alleen maar plaatsvinden op de klassieker in ALmere (Neerpelt en Keulen waren de alternatieven). In de aanloop deed ik nog een paar races, maar eigenlijk waren dat intensieve trianingen op weg naar Almere.

Holten was ik ingeloot en Utrecht al ingeschreven op deOD (ging trouwens perfect daar!). In Eupen een serieuze test, in Veenendaal nog even het gevoel kweken en in ALmere de hele gedaan. Was echt weer beter dan verwacht. 10.55 (marathon in 3.33) Het enige doel was ook daar op een goede manier volbrengen ook weer een hele serie smileys smile zo blij was ik daarmee.

Afgelopen zondag het seizoen afgesloten met een heerlijke kneuterige 1/8e in Haccourt (net over de grens onder Maastricht)...

Volgend jaar? Even een jaartje chillen en geen lange afstanden.

Eigenlijk is meer dan twee uur en een paar minuten sporten geen reet aan smile Ik zal het Sprint en OD circuit gaan bevolken...