1

Onderwerp: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

Hallo allemaal,

A.s. zondagochtend (al om 9.15 uur) vindt het NK Duathlon plaats in mijn home-town Tilburg. Volgens mij zijn er een hoop leden van dit forum die meedoen, dus wellicht is het leuk om, in navolging op triathlonweb, een voorbeschouwing te houden. Ik ben zelf niet zo'n hele insider, maar denk dat Armand VDS het goud in eigen huis houdt. Wim Nieuwkerk zal naar mijn verwachting (weer) tweede worden en Evert Scheltinga wordt ditmaal derde. John van der Vlies zet ik op plaats 4 en verder zullen Cesar Beilo (de Zeeuwse brommer), Gerbert VDB, Sven en Erik-Simon Strijk, zeker in de top 10 eindigen. Zelf hoop ik ergens hoog in de middenmoot te eindigen;)

Ik heb het parcours nog niet verkend, maar denk dat het fietsrondje best irritant kan zijn. Ik houd zelf van hele lange rechte wegen en weinig bochten, maar volgens mij is dat niet het geval. Het lopen zal niet zo'n probleem zijn. Ik ga zaterdag eens kijken wat me de dag erop te wachten staat.

Ik ben benieuwd wat jullie verwachtingen zijn.

Groeten,

Martijn

http://triatleetmartijn.web-log.nl

2

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

Good morning,

Ik denk dat je verwachtingen op zich wel redelijk zijn voor aankomende zondag. Ik denk dat de 1e plek voor Armand zal zijn, op twee WIm nieuwkerk, 3e plek John Aalbers. 4e Evert SCheltinga 5e Ronald Besselink.

Tot zondag allemaal.

Groeten,

Stefan.
http://duathlonsport.web-log.nl

3

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

ik ga het nog een jaartje uitstellen maar hoop volgend jaar ook aan deze wedstrijd te kunnen deelnemen

4

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

De kans dat Evert dit jaar het podium haalt, is net zo groot als dat ik het podium haal.

Er schijnen wat misverstanden te zijn met verschillende startlijsten. Zodoende ook geen Ruth en Wouter in de voorbeschouwing op Triathlonweb, maar ik verwacht ze beiden als eerste op de fiets.
Volgens de lijst van Ruud doet Stefan van Thiel mee, dus die verwacht ik samen met Wim en Armand op het podium.
Voor Ruth is de WK belangrijker, maar in haar huidige vorm verwacht ik minimaal podium van haar. Toch denk ik dat Mariska Kramer gezien het fietsen favoriet is. En HJ kan me vast vertellen wie er als nog meer op het podium komt?

5

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

Tegendraads wil ik dan wel zijn

1 Wim N. 2 AvdS. 3Erik S.S.

Dames.
1 Maud Golsteyn 2 Ruth v/d Meijden 3 Mariska Kramer

Zelf weet ik nog steeds niet of ik meedoe. Ben niet 100% fit en ook niet mega gemotiveerd. Ik zie zaterdag wel of ik de wekker op 05.30uur zet of niet... Ben wel getapered in elk geval. Sinds Almere niet veel meer gedaan.

6

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

Coq,
ik doe geen voorspellingen. Ik denk dat het iig een mooie race gaat worden, en dat het bij de vrouwen weer eens een open wedstrijd wordt doordat zij een kwartier eerder starten, en niet door de rest van het veld worden 'mee gezogen'...

Ohja, 1 voorspelling wil ik wel doen; ik ben de meest slaperige toeschouwer. De wekker gaat om 4:45....

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

7

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

Ben idd ook benieuwd naar de strijd bij de dames. Sowieso bij de heren en dames een mooi startveld en een goede beslissing om apart te starten.

Oh ja, als je niet de meest slaperige toeschouwer wilt zijn, heb ik nog wel slaapplekken, maar dan moet je maar ff mailen/bellen als je hiervan gebruik wilt maken.

8

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

HJ schreef:

Ohja, 1 voorspelling wil ik wel doen; ik ben de meest slaperige toeschouwer. De wekker gaat om 4:45....

Dat is normaal in het weekend wink. Ik sluit me overigens aan bij een podium met op 1 dan Evert, 2 Koen en 3 HJ bij deze. Iets reeeler;

1. Ruth vd Meijden
2. Stefanie Bouma
3. Mariska Kramer

En bij de heren;

1. Wim Nieuwkerk
2. Armand vd Smissen
3. Wouter Kegge

Overigens is me niet helemaal bekend waar mijn naam vandaan komt in dat gekke persbericht. Het fietsen zit wel snor maar als je op de eerste run minstens 3 minuten verliest... en helemaal als je op zaterdag al zo vroeg je bed uit mag. Ik mik op de top 10, maar of ik met scherp schiet is maar de vraag dus.

Tot zondag,

Ciao

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

9

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

He Cesar,

Niet te bescheiden he;) Dat 'gaatje' van 3 minuten brommer je wel dicht. De kop loopt toch 32 of 33 min. in de 1e run he? Als ik daar na de 1e run 4 min. achter zit, doe ik het goed. Het fietsen zal waarschijnlijk niet (zo) goed zijn, maar ik probeer wel gelijk gas te geven.

Ik heb er nu al zin in.

Tot zondag!

10

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

Voor mij wordt Tilburg mijn eerste duathlon. Ik ben heel erg benieuwd. Ik doe met het sprint onderdeel mee. Even wat vroeger in de richting om bij het NK te kijken.

Veel succes voor de gene die meedoen.

Gegroet

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

11

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

nou mijn voorspelling voor de mannenwedstrijd:

1. Stefan van Thiel (als hij daadwerkelijk start)
2. Armand vd Smissen
3. Erik-Simon Strijk

If you can feel the PAIN, You are still in the GAME

12

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

Voor mij is het de tweede duathlon dit jaar (ook ooit) en hoop hem gewoon uit te lopen/fietsen...  lopen de snelle jongens op 10 km 32/33 minuten.... Dan heb ik al minimaal 10 minuten aan mijn broek:-(  Ach ik heb er iig zin in! Als je toevalligerwijs een Bianchi 1885 met hoge FSA wielen voorbij vliegt dan ben ik ut!

Uber beginner!

13

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

Stefan4180 schreef:

Ik denk dat de 1e plek voor Armand zal zijn, op twee WIm nieuwkerk, 3e plek John Aalbers.

Heeel knap, kunnen we hier ook geen prijzen voor uitloven?

14

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

mcf1 volgend jaar heb je er op dat gebied een collega bij doe doodgraag duathlon maar tja naar mijn tijden kan ik niet echt kijken natuurlijk

15

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

Ik ben 81e geworden met een tijd van 2:20:39
de 10km deed ik in 46.58, 40km fietsen in 1:06:11 en de laatste 5 km lopen in: 26:01
Ik moet vooral aan dat lopen werken!

Uber beginner!

16

Re: NK Duathlon Tilburg 20-9-2009

Ook ik heb m'n eerste duathlon gehad in tilburg. Dan wel de sprint. Mijn eindtijd was 1.11.49. Helaas nog wat tijd verloren met de laatste wissel en klein stukje verkeerd gereden om in het wisselgebied te komen maarja.

Gegroet

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88