Omdat ik in de buurt van de Brouwersdam woon heb ik inmiddels al een aantal malen in de Grevelingen gezwommen. Het wordt nu wel merkbaar, ondanks dat de buitentemperaturen nog niet heel hoog zijn, dat de watertemperatuur stijgt. Gisteren was het met ruim 14 graden goed te doen. Ik verwacht dat daar nog wel wat bijkomt.
Voor de eindtijd zal de windkracht en -richting een belangrijke rol spelen. De laatste dagen was er een sterke wind (NNO). Eén fietsronde is ca. 20 km en van km 5 tot km 15 rijd je onbeschut bovenop de Brouwersdam (met prachtig uitzicht over zowel de Grevelingen als de Noordzee) en met een wind uit het noorden heb je dan volle bak tegenwind zonder enige beschutting. Als je de Brouwersdam90 doet krijg je dit stuk dus 4x voor je kiezen. Op het stuk dat je zuidelijk rijdt (km 0-5 en 15-20) heb je meer beschutting. Je bent dus het beste af met een ZW windrichting. Zelf doe ik overigens de 1/4.
Mocht je nog specifieke vragen hebben over het parcours en/of de omstandigheden dan kun je die altijd stellen.
Groeten en alvast succes! En geniet vooral ook van deze prachtige omgeving!
Bert