1

Onderwerp: nieuw parcours Duin triathlon

vandaag werd aangekondigd dat parcours verplaatst is https://start-2-finish.nl/parcours-triathlon-od/

iemand hier al eens gefietst? is het nu nog een tt fiets of toch beter op de racer?

2

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Ziet er nog steeds behoorlijk recht-toe-recht-aan uit. Alleen het starten lijkt me krap obv Google Maps. Er is geen strand of iets dergelijks.

3

Re: nieuw parcours Duin triathlon

seelb schreef:

vandaag werd aangekondigd dat parcours verplaatst is https://start-2-finish.nl/parcours-triathlon-od/

iemand hier al eens gefietst? is het nu nog een tt fiets of toch beter op de racer?

Het parcours is hetzelfde als van de tijdrit, zo te zien, maar dan iets ingekort. Dus je kunt dan wel raden welke fiets handiger is smile

triathlon is 3x leuker!

4

Re: nieuw parcours Duin triathlon

HansH schreef:
seelb schreef:

vandaag werd aangekondigd dat parcours verplaatst is https://start-2-finish.nl/parcours-triathlon-od/

iemand hier al eens gefietst? is het nu nog een tt fiets of toch beter op de racer?

Het parcours is hetzelfde als van de tijdrit, zo te zien, maar dan iets ingekort. Dus je kunt dan wel raden welke fiets handiger is smile

Precies dat smile

5

Re: nieuw parcours Duin triathlon

ArnoS schreef:

Ziet er nog steeds behoorlijk recht-toe-recht-aan uit. Alleen het starten lijkt me krap obv Google Maps. Er is geen strand of iets dergelijks.

Start is vanuit het water dus ruimte zat lijkt mij..

6

Re: nieuw parcours Duin triathlon

HansH schreef:
seelb schreef:

vandaag werd aangekondigd dat parcours verplaatst is https://start-2-finish.nl/parcours-triathlon-od/

iemand hier al eens gefietst? is het nu nog een tt fiets of toch beter op de racer?

Het parcours is hetzelfde als van de tijdrit, zo te zien, maar dan iets ingekort. Dus je kunt dan wel raden welke fiets handiger is smile

Inderdaad, dus vooral goed de concentratie houden tijdens het fiets, ivm venijnige hobbels/gaten in de weg op de dijk.

7

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Thanks voor de info!

8

Re: nieuw parcours Duin triathlon

hahaha voor de team competitie had ik al gezegd dat het parkoers ongewtijfeld niet nog minder technisch kon worden tegen de mannen en vrouwen van TCM.. Als ik op dit plaatje kijk, denk ik dat het toch gelukt is smile

9 Laatst bewerkt door Sandra86 (02-05-19 16:16:16)

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Hahaha hoezo we moeten nu 8 bochten maken met fietsen in plaats van 1 tongue Toch maar eens bochten in groep gaan trainen...

Gewoon uit nieuwsgierigheid: weet iemand waarom het parcours verlegd is?

10

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Sandra86 schreef:

Gewoon uit nieuwsgierigheid: weet iemand waarom het parcours verlegd is?

Ik fiets er een paar keer per week langs, ze zijn er zand aan het opspuiten en laten inklinken om te gaan bouwen.
Hele tijd lag er een enorm zandschip langs de dijk met een soort zandzuiger constructie op de dijk.
Die laatste is daar nog steeds.
Het ligt precies op de plek van de finish, je kunt er niet echt omheen werken dus. Zeker voor de triple mix niet te doen...

11

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Ik hoorde van het weekend dat er in het weekend van Duin ook een zeilregatta is en het daarom verplaatst is...

12

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Naast een nieuw parcours wordt de triple mix van zondag geschrapt en krijgen de scholieren en jeugd/junioren vrijdag een r-b-r voor hun kiezen.

Voorlopig moet ik nog altijd 1500m zwemmen,iets waar ik nu echt nog geen trek in heb vanwege de kou.
Ga me er eens op bezinnen deze week, heb het er niet voor over om ziek te worden of de rest vd dag niet meer op te warmen namelijk.
Dus... laat het 22 graden zijn volgende week!

13

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Ik heb er eerlijk gezegd ook niet veel zin in, nog nooit in zo'n koud water gezwommen om eerlijk te zijn... Het Gooimeer is wel gewoon zoet water toch?
Het schijnt wel lekker warm te worden, 20 graden zeggen ze nu smile Ik heb dr wel zin in, eerste tri in lange tijd

14

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Ga toch maar eens een voorspelling doen.

Vorig jaar bosbaantriathlon trok ik het koude water redelijk, tweede helft wel wat lamme armen gekregen.



Zwemmen:  15 min
T1:              3 min
Fietsen:       35 min
T2:              2 min
Lopen:         21,5 min

Totaal:         1 uur 16,5 min

Voor mij een redelijk scherpe voorspelling, ben met alles onder de 1 uur 20 blij. Maar bovenstaande is met een goede dag een beetje de max voor de huidige vorm gok ik zo.

15

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Sandra86 schreef:

Ik heb er eerlijk gezegd ook niet veel zin in, nog nooit in zo'n koud water gezwommen om eerlijk te zijn... Het Gooimeer is wel gewoon zoet water toch?
Het schijnt wel lekker warm te worden, 20 graden zeggen ze nu smile Ik heb dr wel zin in, eerste tri in lange tijd

Ja het is zoet water.

De voorspelling is 19gr maar bewolkt met kans op n bui.
Als de zon schijnt warm je sneller op, ik hoop dus echt dat die zal schijnen...

Welke afstand ga je doen?

16

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Ik doe mee aan de sprint team time trial van de 2de divisie. Ik durf me niet aan voorspellingen te wagen, we zijn ook maar met zijn drieën vanwege blessureleed van de vierde vrouw en gebrek aan vervanging voor dit weekend. En voor mij is het de eerste triathlon na mijn zwangerschap, geen idee waar ik sta... Ik hoop ook echt dat de zon schijnt, dan kunnen mijn voeten weer opwarmen voordat ik ga rennen smile

Zico, succes!
Hedcandy succes met het nemen van een wijs besluit!

17 Laatst bewerkt door HansH (15-05-19 10:34:03)

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Heb regelmatig Heerenveen als eerste triathlon van het jaar gedaan, met water van 14°. Dat is fris, maar als je op tijd het water in gaat went het. Zag dat Almere itt het gebruikelijke parcours nu een waterstart heeft, dus dat maakt het makkelijker om in te zwemmen. Het water van het Markermeer warmt nu elke dag 0,5-1° graden op (is nu 12,9°), dus dat zal met het gooimeer net zo zijn. Boven de 13° wordt de afstand van 1500 en korter niet ingekort. Ik doe zelf ook de OD. En het Gooimeer is kleiner dan het Markermeer dus... Het is zoals het is. Dit is triathlon. smile En het belooft een perfecte dag te worden: 20°, zo'n en windkracht 2. Wat wil je nog meer?

triathlon is 3x leuker!

18

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Sandra86 schreef:

Ik heb er eerlijk gezegd ook niet veel zin in, nog nooit in zo'n koud water gezwommen om eerlijk te zijn... Het Gooimeer is wel gewoon zoet water toch?
Het schijnt wel lekker warm te worden, 20 graden zeggen ze nu smile Ik heb dr wel zin in, eerste tri in lange tijd

Ik heb er ook zin in! Mijn eerste triathlon ever. Ik rijd wel van te voren nog even langs de Decthlon voor een neopreen muts...

19

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Officieel mag je geen neopreen hulpstukken behalve de wetsuit.

20

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Arnoutdv schreef:

Officieel mag je geen neopreen hulpstukken behalve de wetsuit.

Ach, ik probeer het gewoon. Je mag wel een muts onder de wedstrijdmuts dragen, volgens de wedstrijdinfo, dus als een neopreen muts niet mag, doe ik een tweede gewonen muts op...

21

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Arnoutdv schreef:

Officieel mag je geen neopreen hulpstukken behalve de wetsuit.

Dat dacht ik eerst ook, maar vandaag het reglement erop na geslagen, het staat er te vaag in!
Dus ik heb de wat meer ervaren officials (zelf nog een beginner) nu gevraagd hoe t zit, ze wisten het ook zo even niet en het wordt uitgezocht!

Dus zodra ik t weet hoor je het.
Stop hem sowieso in je tas, doe ik ook wink

22

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Hedcandy schreef:

Dus zodra ik t weet hoor je het.
Stop hem sowieso in je tas, doe ik ook wink

Thanks!!

23

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Mag je eigenlijk een tas bij je fiets laten staan? In het reglement staat dat alleen je triathlon spullen bij je fiets mogen liggen. Ik ben daar alleen dus wordt nog best een logistieke uidaging om alle spullen die niet mogen blijven liggen weer terug in de auto te krijgen.

24

Re: nieuw parcours Duin triathlon

ArnoS schreef:

Mag je eigenlijk een tas bij je fiets laten staan? In het reglement staat dat alleen je triathlon spullen bij je fiets mogen liggen. Ik ben daar alleen dus wordt nog best een logistieke uidaging om alle spullen die niet mogen blijven liggen weer terug in de auto te krijgen.

Bij de paar triathlons die ik heb gedaan hadden ze een tassen afgifte of een tassen bewaarplek in het parc ferme. Heb nog nooit echt het gevoel gehad dat dit onveilig was.

25

Re: nieuw parcours Duin triathlon

Ik denk zelfs dat je tas in het parc ferme veiliger staat dan in je auto.