1

Onderwerp: Beta Alanine

Ik kreeg een doosje van deze pillen (naadt beta alanine zit er zink in).
Het zou het uithoudingsvermogen van je spieren bevorderen...

Het is een voedingssuplement en ik dacht, als ik er nu mee begin dan heb ik er over een maand (IM 70.3 Lux) optimaal profijt van, gezien de hoeveelheid pillen die ik heb.

Eergisteren een genomen bij het ontbijt (het moet 2-3x per dag), ik rij naar mn werk en voel toch iets raars! Mn rechterhand gloeide en prikkelde, mn oren jeukten.
Totaal nog geen link gelegd met.

Toen ik s avonds weer een pil nam, kreeg ik weer dat getintel en jeuk! En vandaag weer. Inmiddels bedacht dat het door die pillen kon komen en ja hoor, na googelen ben ik niet de enige.

Ik kap er gelijk mee, al kan het vast geen kwaad.

Maar nu ben ik benieuwd, wie slikt, of heeft geslikt, dit en heeft er baat bij? Ben gewoon nieuwsgierig....

2

Re: Beta Alanine

Interessant, heb even gegoogled, en vind dan dit: https://www.fit.nl/voedingssupplementen/beta-alanine en https://www.eigenkracht.nl/supplementen … ta-alanine - lijken me in elk geval niet heel commercieel. Tintelingen op zich  niet gevaarlijk, maar spul heeft ook geen effect op langere duur dan 4 minuten. In geval van twijfel zou ik er dus zeker mee stoppen.

Er is sowieso niet zo veel aan supplementen e.d. waar je wezenlijk beter van wordt, of anders staat het wel op de dopinglijst.

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

3

Re: Beta Alanine

Ik heb het enkele keren gebruikt en idd die tintelingen horen erbij. Doen ze ook vaak in van die fitness/ cafeïne supplementen zodat de gebruikers denken dat het echt werkt :-) maar on topic bij mij werkte het een beetje averechts de trainer die ik toen had vond dit raar en wilde me toen nog naar de KUL sturen om te onderzoeken hoe dit kwam maar daar heb ik voor bedankt. Dus toch maar beter eerst op training testen al duurt een oplaadkuur minimaal 4 weken en is 6 weken nog beter. Zelfde resultaten en met maar een oplaadkuur van enkele dagen kun je met Natriumbicarbonaat bereiken maar dit is niet zo maagvriendelijk. Eigenlijk is het gewoon een melkzuur buffer.

4

Re: Beta Alanine

Ik heb dit jaren geleden toen ik nog veel aan krachttraining deed een tijdje geprobeerd. Ik kreeg geen tintelingen, maar had ook niet het idee dat het heel veel deed voor me dus ben er weer mee gestopt. Heb een hele hoop van die dingen geprobeerd. Ben er inmiddels achter dat goed trainen, een uitgeblanaceerd dieet en voldoende rust het beste werkt. Neem nog wel af en toe wat vitamine, (C,B,D) , magnesium en zink. Dit ben ik gaan doen omdat ik licht verminderde weerstand heb en vaak griepjes en verkoudheid had. Kan toeval zijn, maar sindsdien weinig last gehad.