1

Onderwerp: Triathlon Terheijden 2019

Doen er nog meer forummers mee aan deze triathlon? Ik heb deze triathlon al vaker gedaan vroeger, maar het is voor mij de eerste keer op het niet zo heel nieuw meer parcours.

Zwemmen:     20:00
T1:                 4:00
Fietsen:          1.20:00
T2:                3:00
Lopen:            1.00:00
Totaal:            2:47.00

Ik zag dat de wisselzone echt lang was, vandaar mijn voorzichtige wisseltijden... Ik vind 2:47 best wel ambitieus, ik ben blij als ik onder de 3 uur zit... Ik ben benieuwd waar ik nu sta na mijn zwangerschap smile

2

Re: Triathlon Terheijden 2019

Succes!

3

Re: Triathlon Terheijden 2019

Jazeker, voor mij een thuiswedstrijd. Davidr van het forum doet ook mee. Ik doe de halve. Net als vorig jaar. Ik kom later op het forum wel terug over mijn verwachtingen. Een ding is zeker: ik heb wat goed te maken; vorig jaar was mijn eindtijd 6 uur en dat vind ik te lang.

Je moet sneller dan de klos zijn.

4 Laatst bewerkt door rudi1983 (23-05-19 09:51:07)

Re: Triathlon Terheijden 2019

Mooie wedstrijd. Voor mij ook een "homegame" hopen dat het niet te warm is. Vaak tijdens deze wedstrijd.

Ik doe de halve als voorbereiding voor Roth op 7 juli 2019

schatting:

Zwemmen: 46 min
t1; 5 min
fietsen; 2:15
t2; 4 min
lopen; 1:35

Totaal; 4:45

5

Re: Triathlon Terheijden 2019

Ja ik doe ook mee!

Wordt mijn 1e halve, dus ben erg benieuwd. Met name deze gekozen omdat het in de buurt is en vanwege het gezellige karakter waar ik vorig jaar even van heb mogen proeven toen ik een vriend van me heb aangemoedigd.

Mijn 1e doel is het zwemmen overleven en de cut off tijd daar halen. Daarna lekker fietsen en lopen.

6

Re: Triathlon Terheijden 2019

Succes met jullie halve mannen! Of eigenlijk meer, met 2,5 km zwemmen. Voor mij niet de thuiswedstrijd, maar een wedstrijd waar ik veel goede herinneringen aan bewaar, onder andere mijn eerste kwart in Terheijden gedaan. En voor publiek altijd gezellig smile

7

Re: Triathlon Terheijden 2019

Sandra86 schreef:

Succes met jullie halve mannen! Of eigenlijk meer, met 2,5 km zwemmen. Voor mij niet de thuiswedstrijd, maar een wedstrijd waar ik veel goede herinneringen aan bewaar, onder andere mijn eerste kwart in Terheijden gedaan. En voor publiek altijd gezellig smile

Top, nu nog herkenbaar zijn voor elkaar. Ik ben lang. Dat vallt meestal wel op. 1,92. Oh ja: ik heb op mijn linker onderbeen een Keltische tattoeage. En tri suit fel groen en geel.

Je moet sneller dan de klos zijn.

8

Re: Triathlon Terheijden 2019

Bedankt Sandra, jij ook heel veel succes en plezier!

mcguyver schreef:

Top, nu nog herkenbaar zijn voor elkaar. Ik ben lang. Dat vallt meestal wel op. 1,92. Oh ja: ik heb op mijn linker onderbeen een Keltische tattoeage. En tri suit fel groen en geel.

Nou dat kan niet missen dan !

Je kan mij herkennen aan zenuwachtig in de wisselzone rondlopen wink verder zwart blauwe trisuit van 2xu.

9

Re: Triathlon Terheijden 2019

Ik ga de halve doen. Wordt mijn tweede halve triatlon. Twee jaar geleden heb ik ook meegedaan in Terheijden bij de kwart estafette waar ik heb gezwommen en gefietst. De loper was in de laatste 2 km uitgevallen vanwege oververhitting, was allemaal best naar. Dus nu hopelijk een fijnere ervaring.

Mijn verwachting:
zwemmen: 50:00
T1: 3:00
Fietsen: 2:15:00
T2: 2:00
Lopen: 1:45:00

Ik verwacht het geheel binnen 5 uur te doen. Mochten de omstandigheden gunstig zijn (weinig wind, bewolkt en niet te warm) en ik geen last van mijn darmen krijg, dan kan het zomaar 4u40 worden, maar valt het tegen dan is 5u15 ook mogelijk.

10

Re: Triathlon Terheijden 2019

davidr schreef:

Bedankt Sandra, jij ook heel veel succes en plezier!

mcguyver schreef:

Top, nu nog herkenbaar zijn voor elkaar. Ik ben lang. Dat vallt meestal wel op. 1,92. Oh ja: ik heb op mijn linker onderbeen een Keltische tattoeage. En tri suit fel groen en geel.

Nou dat kan niet missen dan !

Je kan mij herkennen aan zenuwachtig in de wisselzone rondlopen wink verder zwart blauwe trisuit van 2xu.

Ik doe waarschijnlijk het trisuit van mijn club aan: Triotters. Dat is rode bovenkant, zwarte onderkant, witte accenten. En ik ben dus vrouw, maar ook dat is tegenwoordig (gelukkig) niet meer een zeldzaamheid.

11

Re: Triathlon Terheijden 2019

Ik ben net een week ziek geweest inclusief antibiotica kuur, gelukkig nu wel weer aan de beterende hand. Ik stel mijn verwachtingen maar bij tot finishen is goed en onder de 3 uur is mooi meegenomen. Ik had zulke mooie sportplannen voor dit lange hemelvaartweekend... roll

12

Re: Triathlon Terheijden 2019

Sandra86 schreef:

Ik ben net een week ziek geweest inclusief antibiotica kuur, gelukkig nu wel weer aan de beterende hand. Ik stel mijn verwachtingen maar bij tot finishen is goed en onder de 3 uur is mooi meegenomen. Ik had zulke mooie sportplannen voor dit lange hemelvaartweekend... roll

Beterschap nog even dan

Je moet sneller dan de klos zijn.

13

Re: Triathlon Terheijden 2019

Oh balen is dat zeg!
Succes gewenst.

14

Re: Triathlon Terheijden 2019

Terheijden 2019. Mijn tweede keer een halve en ook de tweede keer in Terheijden. Ten opzichte van vorig jaar zijn de parcours niet gewijzigd. We starten nu een uur eerder dan vorig jaar. Vorig jaar zorgde maagkrampen voor een martelgang op mijn favoriete onderdeel: het lopen. Om dat te voorkomen zal ik nu een ontbijt nemen met witbrood en jam i.p.v. havermout met banaan. Ik denk dat het daaraan lag vorig jaar. Vorig jaar was ik nerveus omdat ik bang was de zwem cut off niet te halen. Daar ben ik nu absoluut niet bang voor. Ik ga uit van de volgende tijden:

Zwemmen 2500 meter a 2:00 min per 100 m is 50 min.
T1: 6:00 min.
Fietsen 80 km, gem. 30 km/h is 2 uur 40 min.
T2: 6 minuten
Lopen 20 km, 5:41 min/km is 1 uur 54 min

Eindtijd 5 uur 36 min. Mocht dat zo uitkomen ben ik 30 minuten sneller dan vorig jaar. Als ik kijk naar de risico's en kansen: lek rijden is altijd vervelend maar ik heb dit jaar inmiddels 4 x lek gereden dus ik begin er al handigheid in te krijgen. Verder nog een klein risico als het wit brood met jam niet werkt. Dan zal ik gewoon moeten gaan wandelen. Mijn kansen liggen onverdeeld bij het fietsen. Als het daar goed gaat duik ik ruim onder de 5 uur en 30 min. Tot slot het weer: dat lijkt prima te gaan worden. Alleen is er kans op regen en daar heb ik tijdens wedstrijden nog geen ervaring mee. Ik zal dan bij het fietsen vierkant de bocht nemen. En ik ben al geen ster in bochten nemen met de racer.

Je moet sneller dan de klos zijn.

15

Re: Triathlon Terheijden 2019

mcguyver schreef:

Vorig jaar zorgde maagkrampen voor een martelgang op mijn favoriete onderdeel: het lopen. Om dat te voorkomen zal ik nu een ontbijt nemen met witbrood en jam i.p.v. havermout met banaan.

Ik vraag me af of last van je maag tijdens het lopen komt door je ontbijt. Daar zit dan immers al minstens zo'n 4 uur tussen, dan is het je maag wel uit, normaal gesproken. Bovendien staan havermout en banaan goed bekend om hun verteerbaarheid, al is dat alleemaal per persoon verschillend. Het kan, hoor, maar zou het kunnen zijn dat je vorig jaar relatief te veel koolhydraten binnen hebt gekregen op de hoeveelheid drinken? Bijvoorbeeld door repen/gels/vast voedsel te combineren met sportdrank in plaats van met water. Dat geeft vaker maag-darmproblemen.

En verder natuurlijk veel  plezier en succes! Niet te veel op het klokkie kijken, zou ik zeggen (gezien je looptijd op de seconde nauwkeurig).

De anderen ook succes en plezier (en zo nodig beterschap) gewenst!

Louise

16 Laatst bewerkt door Sandra86 (09-06-19 19:32:26)

Re: Triathlon Terheijden 2019

Dat ging best lekker!

Zwemmen:     20:00 -> 21:04
T1:                 4:00  ->  3:43
Fietsen:          1.20:00 -> 1:17.57
T2:                3:00 -> 2:34
Lopen:            1.00:00 -> 1:01.07
Totaal:            2:47.00 -> 2:46.24

Uiteindelijk is mijn voorspelling toch uitgekomen. Zwemmen ging redelijk, ik was voor de 'ik ga hard van start en ga dan achter iemand aan zwemmen die net iets harder dan ik zwemt' strategie gegaan, maar die werkte helaas niet... Er was wel iemand die irritant zigzaggend voor en tegen me aan het zwemmen was, maar goed zwemmen blijft zwemmen en het blijft niet mijn favoriete onderdeel.... Zwemmen was relatief gezien wel het beste onderdeel bij mij vandaag.

Fietsen ging lekker, ik kon de teller op de rechte stukken meestal boven de 30 per uur houden. Alleen dat links fietsen en rechts inhalen op sommige stukken vond ik (of nou ja, vooral mensen die mij wilden inhalen) erg verwarrend. Ik heb redelijk wat gestayer gezien, maar waar zie je dat niet tegenwoordig... Jury kan niet overal tegelijk zijn. Nu met de start van de halve een uur eerder bijna geen mensen van de halve meer op fiets/loopparcours gezien.

Lopen heb ik nog het meeste werk aan qua training, maar dat wist ik van tevoren. Ik ben begonnen op 5:30 per kilometer, maar per kilometer gingen daar een paar seconden bij. Het loopparcours was ook net iets te lang volgens mijn Garmin, ik heb nog wel onder de 6 minuut per km gelopen. Weer wat om te trainen de komende periode smile

Hoe gingen jullie halve triathlons?

17

Re: Triathlon Terheijden 2019

Goed gedaan zeg, gefeliciteerd!!

18

Re: Triathlon Terheijden 2019

Deze halve ging beter dan gepland. Ik zal vandaag het verslag maken. Verklappingsalarm: er is t.o.v. vorig jaar ruim 30 min. van mijn tijd af!

Je moet sneller dan de klos zijn.

19

Re: Triathlon Terheijden 2019

Louise schreef:

Ik vraag me af of last van je maag tijdens het lopen komt door je ontbijt. Daar zit dan immers al minstens zo'n 4 uur tussen, dan is het je maag wel uit, normaal gesproken.

Louise

Sorry Louise, ik had dit berichtje niet gezien. Ik eet nooit zover van te voren. Ik weet dat het onverstandig is maar ik ontbijt op een normale tijd. Bijvoorbeeld gisteren was de start om 08.30 en ik heb om 06.45 ontbeten. Overigens ben ik het met je eens dat ik vorig te veel koolhydraten innam. En dat was ook niet bevordelijk.

Je moet sneller dan de klos zijn.

20

Re: Triathlon Terheijden 2019

mcguyver schreef:

Sorry Louise, ik had dit berichtje niet gezien. Ik eet nooit zover van te voren. Ik weet dat het onverstandig is maar ik ontbijt op een normale tijd. Bijvoorbeeld gisteren was de start om 08.30 en ik heb om 06.45 ontbeten.

Maar dat is meer dan op tijd om het ontbijt uit je maag te hebben bij het lopen, hoor. Sterker nog: eten is normaal gesproken na 3 uur uit je maag, dus alleen al zwemmen en fietsen is genoeg om tijdens het lopen geen last meer te hebben van je ontbijt. (Van je darmen kan wel, dat kan zelfs nog van eten de dag ervoor zijn.)

Ik ben benieuwd naar je verhaal!!

@Sandra - mooi! Herkenbaar over dat zwemmen, ik had het daar toevallig gister nog met een betere zwemmer over, ik zwem ongeveer even hard als jij en dan is het echt zeldzaam om 'goeie voeten' tegen te komen, vooral omdat er zo veel gezwalkt en gezigzagd wordt op dat niveau. Ik had dat laatst bij Brouwersdam ook nog, dat ik achter iemand aan zwom totdat ik zelf maar eens keek waar de boei was. Pff...

Louise

21

Re: Triathlon Terheijden 2019

mcguyver schreef:

Terheijden 2019.

Zwemmen 2500 meter a 2:00 min per 100 m is 50 min.
T1: 6:00 min.
Fietsen 80 km, gem. 30 km/h is 2 uur 40 min.
T2: 6 minuten
Lopen 20 km, 5:41 min/km is 1 uur 54 min

Eindtijd 5 uur 36 min.

Het is geworden:
Zwemmen 2500 meter op 1:53 min per 100 meter is 48 minuten
T1: is geworden 6 min. 53s
Fietsen 80 km, gemiddeld 31 km/h is 2 uur en 35 minuten
T2: 3 min 30
lopen 21 km: 1:53

Eindtijd 5 uur 30 min. en 13 sec.

Je moet sneller dan de klos zijn.

22

Re: Triathlon Terheijden 2019

De wekker ging om 6 uur. Gewoonte getrouw kijk ik op buienrader naar de temperatuur: 9 graden. En ik moet zo 2,5 km zwemmen. Lekker dan. Vandaag de halve triathlon van Terheijden. Nou niet echt een halve; 2,5 km zwemmen i.p.v. 1,8 km. 80 km fietsen i.p.v. 90 km fietsen en 20 km lopen i.p.v. 21,1 km lopen. Maar voor mij is het de halve van Terheijden. Achter bleek dat ik er toch 21 heb gelopen: de meters in de transitiezone zijn er bij geteld door mijn horloge omdat ik het knopje van mijn horloge te snel of te vaak had ingedrukt. Ik was niet zenuwachtig: dat ik het zou halen was zeker, en ik heb in de voorbereiding op de halve voor mijn doen een soort van schema gehanteerd. Die stond niet op papier maar bestond uit intervaltrainingen op zwemmen, lopen en fietsen. De laatste twee in de sportschool omdat ik vind dat je daar geconditioneerd kunt intervallen. Ik heb op de loopband via een app een intervaltraining gemaakt en die draait (letterlijk) hij dan af op de loopband. Het enige wat ik hoef te doen is lopen en niet bezig te zijn met de knoppen van de loopband. Voor de fietstraining geldt hetzelfde: cadans op 90 houden en spelen met de Wattages. Alhoewel de weergegeven Wattages voor mij een getal zijn en ik twijfel of de weergegeven Wattages op zo'n spinfiets wel kloppen met de werkelijkheid. De intervaltraining in het zwembad bestaan uit: zo hard mogelijk naar de overkant zwemmen en daar uitrusten. En dat gecombineerd met flippers en handpaddles. In het weekend is er plaats voor langzame fiets- en looptochten waar ik alleen let op hartslag.

Om 7 uur stap ik op de fiets in mijn trisuit met daarover een shirt met lange mouwen. Het is nog steeds koud. Al fietsend overweeg ik om mijn wetsuit uit mijn rugzak te halen en alvast aan te doen. Dat is wel lekker warm. Ik zie iemand een hond uitlaten en vraag me af wat hij denkt: racefietser met rugzak op deze tijd? Het idee om mijn wetsuit aan te doen verdwijnt naar de achtergrond en ik visualiseer mijn transities nog maar eens. Bij aankomst is het gezellig druk en ik zie een aantal bekende gezichten van vorig jaar en zwemmers uit het zwembad waar ik altijd zwem. Ik zie dat het water 17 graden is. Een van de zwemcoaches van de triathlon vereniging uit Breda hoor ik zeggen dat het koud water was. Shit denk ik: als hij al vindt dat het koud is...... Ik zet mijn spullen netjes weg en draal wat in het rond. Vorig kletste ik door de zenuwen er oplos en ik merk dat ik daar nu geen behoefte aan heb.

Na de briefing, waar de jury nogmaals wees op niet stayeren en afval weggooien op de aangegeven plekken plonsde ik het water in. Het was dus niet koud. Ik ben in het midden gaan liggen van de groep. Vorig jaar lag ik helemaal achteraan maar ik heb inmiddels voldoende zelfvertrouwen om het  maar eens in het midden te proberen. En dat was een goeie beslissing omdat: ik denk ik niet ingehaald ben, en, daar ben ik veel blijer mee, als 83e van de 174 deelnemers uit het water kwam. Dus ik hoor niet meer bij de snelste van de langzaamste maar ik hoor nu tot de grijze middenmoot. Ik ben een van de velen! (nooit gedacht dat ik tevreden zou zijn met middelmaat maar met zwemmen is dat voor mij de hoofdprijs) Tijdens het zwemmen wist ik al dat het goed ging, zoals gezegd haalde ik veel mensen in, zat ik goed in mijn ademhaling en kon me richten op de techniek. Gevoelsmatig ging de eerste helft slordig en langzaam en de tweede helft netjes en snel. Dat was dus niet zo: de eerste helft was snel en de tweede helft langzaam. Ik merkte wel dat ik niet heel netjes rechtuit zwom. Of dat de anderen dat juist niet deden. Regelmatig kwam ik iemand tegen die loodrecht langs zwom. Maar dat kan ik zelf dus ook geweest zijn. Uiteindelijk kwam ik op 1:52 min/100m uit het water en toen ik dat zag kon ik wel juichen. Eigenlijk wilde ik al stoppen om het te vieren. Toch maar niet gedaan, maar de rest van de tocht kon al niet meer stuk.

Na een gecontroleerde wissel begon ik aan het fietsen. Mijn strategie was om gemiddeld op 155 hpm te gaan zitten. Dat lukte aardig. In het begin had ik wel moeite om mijn hartslag op 155 te krijgen zonder te verzuren. Na 40 km ging het beter en kon ik ook gaan versnellen. En ik voelde dat het goed zat. Op de stukken waar we wind mee hadden moest ik inhouden om op mijn hartslag te blijven. Fietsen blijft voor mij als hardloper toch iets raars. Je zit letterlijk en je hoeft alleen maar de voeten te laten draaien. En bidden dat je niet lek rijdt en zo je mooie gemiddelde verknalt. Daarom dacht ik de avond ervoor dat het goed zou zijn om de banden nog even op te pompen. Ik zette het handpompje op het ventiel en begon met pompen. Mogelijk dat mijn krachttraining een bijdrage leverde maar ik zette zoveel kracht dat ik het metalen ventiel door midden brak. Poeh, dacht ik. Mooi dat het nu gebeurt en niet morgenochtend. Het fietsen blijft een kwestie van rondjes draaien. Ik heb weinig tot geen mensen zien stayeren. Waar dit vorig jaar in het dorp zelf wel gebeurde door de drukte heb ik het zelfs gisteren daar niet gezien. Ik denk dat de startvolgordes anders waren dan vorig jaar want het was gezellig druk op het parcours en nooit te vol of te leeg. Goed voor de toeschouwers. Ik heb 1 man met pech gezien. Die moest terug lopen met zijn fiets. Wat raar was omdat ik hem met lopen weer tegenkwam. Kennelijk mag/kan dat dus. Ik had verwacht dat als je het fietsen niet afmaakt je de rest ook niet meer mag doen. Ook een zware valpartij gezien, althans de val zelf niet maar een man lag op de weg, zijn helm versplinterd. De EHBO was er al bij. Ik heb eigenlijk de hele 80 km in aerohouding gezeten. Soms wat pijntjes in de rug maar een beetje verzitten en dan was dat ongemak ook weer weg. Wel weet ik nu wat met name vrouwen bedoelen als ze blaasontsteking hebben: want  dat gevoel heb ik als ik naar de wc ga: pijnlijk! Dat is dus iets om meer rekening te gaan houden d.m.v. een speciaal zadel of een andere stand van mijn zadel. Als ik normaal op mijn fiets zit heb ik er geen last van. Ik hield me ook aan mijn voornemens m.b.t. eten: tijdens het fietsen 1,5 l sportdrank, 1 gel, 1 reep en 1 magnesiumshot. Ook in deze volgorde ingenomen. (behalve het drinken dan, dat ging verdeeld over de tocht). Dat het drinken er uit moest is een natuurlijk fenomeen. Midden in een weiland stapte ik van mijn fiets om even te wateren in de sloot. Een NTB jurylid had dat gezien en vertelde dat dit een reden voor diskwalificatie was. Daar schrok ik wel even van want ik heb me dat nooit gerealiseerd. Achteraf wel logisch en ik mocht mijn weg vervolgen. Ik had het gevoel dat ik de absolute controle had over alles en dat gaf me een heel goed gevoel. Het ging zoals ik het wilde. Naast mijn zadel is het tweede verbeterpunt dat ik op deze afstand misschien nog wel 0,5 tot 1 km gemiddeld harder kan.  Gevoelsmatig zat ik net onder mijn punt waar het optimaal gaat. Tevreden met mijn gemiddelde van 31 km/h zette ik mijn fiets weg en klungelde nog even wat met mijn horloge. Dat geklungel zorgde ervoor dat T2 niet gemeten is en dit bij mijn lopen is opgeteld.

Eindelijk mocht ik gaan lopen. Hier was mijn strategie om mijn hartslag naar 165 te laten gaan. Dat was, anders dan het fietsen, geen probleem. Ik moest de eerste km's echt inhouden. Het ging echt veel te hard. Rond de 5 min/km. Ik kreeg de snelheid er maar moeilijk uit. De eerst 10 km ging makkelijk. Wel moest ik om het half uur wat eten. Ik zat dus vrij laag in mijn energie. Na de eerdere aanvaring met de NTB jury besloot ik om mijn sanitaire stop dan maar verstopt te gaan doen waar niemand mij zag. Verderop zag en hoorde ik een loper vreselijk over zijn nek gaan. Benieuwd wat dat was. Ik moest gelijk aan mijzelf denken vorig jaar. Dat ik voorover moest bukken om de krampen op te vangen. Het lopen blijft, net als met fietsen toch een kwestie van je voeten optillen en ik vond alleen het derde rondje zwaar. Ik liep uiteindelijk gemiddeld 5:38 min/km. Kan dat harder? Ja hoor, zonder moeite maar het fietsen gaat toch meetellen. Het vierde en laatste rondje was prettig omdat ik al toeleefde naar het moment waar ik mijn verdiende tijd kon laten noteren: 5:30:13. Een verbetering van ruim 30 minuten t.o.v. vorig jaar. Ik was blij met dit resultaat en daarbij niet overdreven kapot. Zelf nu, tijdens het typen, heb ik geen last van spierpijn of iets dergelijks. Ja, ik ben door de zon verbrand maar dat is dan ook het enige. Tijdens het opruimen nog even nagepraat  met andere deelnemers en daarna richting huis. Zelfs dat laatste stukje op de fiets ging makkelijk. Alsof er geen halve triathlon aan vooraf was gegaan.

Ik denk dat deze tijd volgend jaar nog wat scherper kan maar niet meer in stappen van 30 minuten. Ik ben van mening dat de intervallen een grote tot zeer grote bijdrage hebben geleverd aan dit resultaat. Ik was niet heel veel sneller met fietsen dit jaar (gemiddeld 1 km/h) maar ik kwam fris van de fiets af. En dat vertaalde zich in een zwaar maar goed vol te houden looponderdeel. Ik heb geen maagkrampen of iets dergelijks gehad dus daar was ik ook tevreden over. De organisatie was weer vlekkeloos en omdat het zo lekker ging had ik altijd wel een bedankje voor de vrijwilligers klaar. Zij leveren naar mijn mening een veel grotere bijdrage aan het evenement dan ik als deelnemer.

Je moet sneller dan de klos zijn.

23

Re: Triathlon Terheijden 2019

mcguyver schreef:

***lang verhaal***

Mooi verslag! Herkenbaar dat je al tevreden bent als het zwemmen niet zo heel erg tegenvalt wink En knap dat je een half uur van je vorige tijd af hebt weten te halen.

24

Re: Triathlon Terheijden 2019

Leuk verslag.  Ik heb nergens toiletten zien staan, ik heb ook even in de berm gestaan bij tijdens het loop onderdeel. Vaak staan er wel wat dixies bij de wisselzone. Wat betreft mijn verwachting en resultaat

Barthed schreef:

Mijn verwachting:
zwemmen: 50:00
T1: 3:00
Fietsen: 2:15:00
T2: 2:00
Lopen: 1:45:00

Ik verwacht het geheel binnen 5 uur te doen.

Zwemmen: 46:00
T1: 3:38
Fietsen: 2:13:43
T2: 2:31
Lopen: 1:53:08

Totaal 4:58:58

Doel behaald! Alleen waren de laatste 6 loop kilometers zwaar.  Tempo liep toen terug naar 6 min/km.

Geen idee op er een volgende keer komt voor de halve.  Maar als dat is,  dan toch wat beter verdelen.

25

Re: Triathlon Terheijden 2019

Zeker mooi verslag! En 30' sneller dan vorig jaar is super natuurlijk! En Barthed ook mooi, en ook al snel gezwommen!
Jullie hadden trouwens sowieso gister geluk met het weer, gezien al het gespook met storm en onweer op het moment.

Ik vroeg me nog wel af: als er geen dixies staan en wildplassen mag niet, wat moet je dan???

Louise