1

Onderwerp: Cave triathlon in Kanne - 111

Ja...daar gaan we dan. Vind het moeilijk om fietsen in te schatten, nog nooit een tijdrit gedaan met noemenswaardige hoogtemeters. En aan het fietsparcours te zien, zitten er ook een redelijk aantal scherpe bochten in...dus dat zal de snelheid er wel uit halen. Uitslagen van vorig jaar laten zien dat de wisselzone goed is, ik zie veel korte transitie tijden.

Zwemmen: 17:30 (1:45/100m)
T1: 2:00
Fietsen: 3:06 (33km/h voor 102 km, 1 rondje is iets meer dan 25,7km volgens de gpx op de website)
T2: 2:00
Lopen: 48:00 (4:50min/km)

Totaal: 4u15

Zou een mooie tijd zijn voor een halve :-)

Fietsen kan best eens tegen vallen, vind ik erg moeilijk inschatten. En het weer is ook altijd van grote invloed. Dus kan zomaar eens 4u30 worden of 4u als het fietsen meevalt en nog minder als dat het geval is met lopen.

Ik heb er in ieder geval erg veel zin in. Volgens mij wel een leuk evenement, en het lijkt erg goed georganiseerd.

2

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Zwemmen : 16
T1: 2.00
Fietsen : 2.50
T2: 2.00
Lopen: 45

Totaal: 3u55

Heb het fietsen nog wat voorzichtig ingeschat, en lopen ook. Ik hoop eigenlijk wel iets harder te gaan, als de benen goed zijn..

3

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Ik heb het steile klimmetje direct aan het begin van de ronde maandag verkend, en dat is best pittig (maar wel heel leuk).

Ik wacht nog even met m'n voorspelling, even het weerbericht afwachten en ik zit nog met een klein pijntje aan een voet, hopelijk knapt dat nog verder op. Ik verwacht toch eerder richting de 5 uur te gaan, hoor, zal wel weer echt achterhoedewerk worden voor mij, zoals bij de andere Belgische 111's ook, maar ook een goede training voor Klazienaveen.

Het lijkt me wel een heel leuke triathlon, ik kijk ernaaruit!

Louise

4

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Ik heb er geen flauw idee van van wat ik ga doen. Ken het parcours niet maar vandat er wat Hm inzitten moet ik al niet te veel verwachten.

5

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Ik doe ook mee in Kanne. Voor mij de eerste keer dat ik zo'n afstand doe dus geen idee hoe het gaat lopen. smile

Gezien de hoogtemeter, gaan jullie op de TT of racefiets?

6

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

TT - daar ben ik maandag vooral voor wezen verkennen, om die knoop door te hakken. Die eerste klim is de belangrijkste 'leverancier' van de hoogtemeters en die is steil maar kort omhoog (0,6 km à 7,8 %, volgens het Strava-segment - 49 hm ineens). Dat red ik wel op de TT, en de rest is glooiend en daar loont een TT-fiets wel.

Louise

7

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Iemand een idee van de watertemperatuur? Met de hitte van volgende week zal deze sowieso nog stijgen

8

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Ik denk in dat Albert kanaal dat dat niet veel boven de 18 graden zal zijn. Dus ideaal.

9 Laatst bewerkt door Louise (24-06-19 13:26:50)

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Louise schreef:

even het weerbericht afwachten en ik zit nog met een klein pijntje aan een voet, hopelijk knapt dat nog verder op.

Wat ik al dacht: probleem voet is overbelasting doordat er nog iets niet helemaal klopte met m'n nieuwe steunzolen. Die worden vandaag aangepast - blijft dus nog spannend. Net als met de hitte - 32 graden nu voorspeld voor zondag daar, da's heet. En ik ben ook nog verkouden geworden, al lijkt dat niet erg. Dus inmiddels denk ik: finishen zou al heel wat zijn! Klazienaveen 2 weken later is een groter doel, dus ik ga geen risico's nemen.

Wél bevoorrading tijdens het fietsen dus, begrijp ik uit de mail. Gelukkig maar! Alleen de volgende keer graag wat duidelijker/eerder communiceren dan...

Louise

10

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Louise schreef:

TT - daar ben ik maandag vooral voor wezen verkennen, om die knoop door te hakken. Die eerste klim is de belangrijkste 'leverancier' van de hoogtemeters en die is steil maar kort omhoog (0,6 km à 7,8 %, volgens het Strava-segment - 49 hm ineens). Dat red ik wel op de TT, en de rest is glooiend en daar loont een TT-fiets wel.

Louise

exact TT, ik heb vorig jaar meegedaan toen het nog 60 fietsen was. Behalve het eerste klimmetje is het allemaal goed (liggend) te doen smile

11

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

exact TT, ik heb vorig jaar meegedaan toen het nog 60 fietsen was. Behalve het eerste klimmetje is het allemaal goed (liggend) te doen

Ik zag dat het toch wel rond de 750Hm is of heb ik dit verkeerd begrepen? Ik hoop op een relatief vlak parcours aangezien ik toch wel iets wil presteren a/s zondag :-p

12

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

MarloesV89 schreef:

Ik doe ook mee in Kanne. Voor mij de eerste keer dat ik zo'n afstand doe dus geen idee hoe het gaat lopen. smile

Gezien de hoogtemeter, gaan jullie op de TT of racefiets?


Hier hebben ze het getest op een klim https://www.youtube.com/watch?v=yhnu-naxbMc best leuk resultaat
Ik heb overigens de niet de luxe van de keuze tussen TT of reguliere renfiets

13

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Ik zou nog met mijn voorspelling komen. Nou, ik denk dat het reëel is om DNF te verwachten. Met mijn voet gaat het goed, maar ik ben nog steeds behoorlijk verkouden. Ik kan wel sporten, heb dat gister en eergister ook gedaan, dus ik hoop wel te starten, maar ik ben bepaald niet in goede doen. En dat zou ik moeten zijn om de limiettijd van 4 uur na zwemmen en fietsen te halen. Dat is sowieso niet vanzelfsprekend voor mij, al zou het zonder tegenslag wel moeten kunnen. Maar die tegenslag neem ik bij wijze van spreken zelf al mee. Hopelijk mag ik dan nog wel een rondje lopen buiten mededinging om die grotten te zien. 

Hebben jullie er ervaring mee hoe steng ze zijn met de limieten bij Sportsevents? En die limiettijden, waren die eerder bekend, hebben we dat gemist, of zijn die echt pas afgelopen week verschenen op de site? Voor ons kwamen die nogal uit de lucht vallen. Ook mijn man vreest die cut-off-tijd, die moet het erg van het lopen hebben. Lullig voor hem dat ie dat mogelijk niet haalt, terwijl je dan wel 1,5 uur over het lopen zou mogen doen.

Nouja, jammer, typisch geval van shit happens. Net deze week hebben twee mensen in mijn omgeving met veel ernstiger zaken te maken gekregen, dus ik zal maar niet te lang miepen over een verkoudheidje.

Louise

14 Laatst bewerkt door mcguyver (28-06-19 11:03:17)

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Ik ga voor je duimen Louise!

Je moet sneller dan de klos zijn.

15 Laatst bewerkt door Barthed (28-06-19 13:29:36)

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Louise schreef:

Hebben jullie er ervaring mee hoe steng ze zijn met de limieten bij Sportsevents? En die limiettijden, waren die eerder bekend, hebben we dat gemist, of zijn die echt pas afgelopen week verschenen op de site? Voor ons kwamen die nogal uit de lucht vallen. Ook mijn man vreest die cut-off-tijd, die moet het erg van het lopen hebben. Lullig voor hem dat ie dat mogelijk niet haalt, terwijl je dan wel 1,5 uur over het lopen zou mogen doen.

Ik was naar de uitslagen van Bilzen iLumen 111 aan het kijken. Die heeft dezelfde tijdslimieten en daar lijken ze niet zo streng:

  • 2 zwemmers over de 35 minuten, waarvan 1 ruim over de tijd heen is gegaan met 42:23, beide gewoon met een eindtijd

  • 1 finsher die over de 5u30 geen gaat (5u32)

  • Een handjevol fietsers zitten over de 4 u voor fietsen + T1 + zwemmen samen.

Ik denk dat het vooral is om bepaalde recreanten te ontmoedigen.

16

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Iemand al iets gelezen van de watertemperatuur?

17

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

mcguyver schreef:

Ik ga voor je duimen Louise!

Fijn!

Barthed schreef:

Ik was naar de uitslagen van Bilzen iLumen 111 aan het kijken. Die heeft dezelfde tijdslimieten en daar lijken ze niet zo streng:

  • 2 zwemmers over de 35 minuten, waarvan 1 ruim over de tijd heen is gegaan met 42:23, beide gewoon met een eindtijd

  • 1 finsher die over de 5u30 geen gaat (5u32)

  • Een handjevol fietsers zitten over de 4 u voor fietsen + T1 + zwemmen samen.

Okee, dat geeft wel een beetje hoop.
Het laat ook wel zien dat de limiet vrij scherp is, want dit zal toch echt een stuk langzamer parcours zijn dan Bilzen. Daar haalde ik die 4 uur vrij makkelijk (in 2015; ik herinner me van toen overigens geen limiet).

Louise

18

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Nico0105 schreef:

Iemand al iets gelezen van de watertemperatuur?

Als het idd de temperatuur word die ze voorspellen (34gr) dan zwem ik gewoon zonder pak hoor. Zie mezelf niet in dat ding kruipen dan :-)

19

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Succes allen! Denk om jezelf met de voorspelde warmte, en ik hoop mooie verhalen terug te lezen na morgen smile

20

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Helaas - ik heb vannacht besloten morgen niet te starten. Ik heb voor de tweede achtereenvolgende nacht meer liggen hoesten dan geslapen, dus ik ben zo brak als wat. Morgen een zware wedstrijd gaat hem niet worden en is ook niet verstandig - ik zak nu ook voor de 'nek-check', zeg maar. Nu kalm aan, beter worden en dan op naar Klazienaveen. Cave hopelijk volgend jaar, want het lijkt me nog steeds wel een supergaaf parcours.

Jullie veel plezier en succes morgen!

Louise

21

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Net bericht gekregen geen wetsuit morgen :-)

22

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

O balen Louise! Beterschap gewenst..

23

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Barthed schreef:

Zwemmen: 17:30 (1:45/100m)
T1: 2:00
Fietsen: 3:06 (33km/h voor 102 km, 1 rondje is iets meer dan 25,7km volgens de gpx op de website)
T2: 2:00
Lopen: 48:00 (4:50min/km)
Totaal: 4u15

Het ging heerlijk gisteren bij mij. Zwemmen ging langzamer dan gehoopt, 1:50/100m dus een ruime 18 minuten, weinig last gehad van andere deelnemers, ging gewoon prima. Enige probleem was dat de tweede helft weinig zaf omdat mijn zwembril was beslagen, maar de boeien waren gelukkig groot genoeg.
Fietsparcours was wat kort met 92km en koste dus ongeveer 15 minuten minder. De klim op de slingerweg viel mij heel erg mee, die was goed te doen vooral om dat het een kort klim was. Het stuk tussen de klim en het kanaal was wel vrij ellendig wat een slecht wegdek constant geklapper, als er iets niet goed vast zat aan je fiets ben ben je het daar zeker kwijt geraakt. Lang het kanaal was de weg goed en kon je mooi snelheid maken. Tijdens het fietsen was er bevoorrading, dat was echt top. De eerste keer ging het mis en viel de bidon, maar gelukkig meteen een herkansing die goed ging.
Het loopparcours was vrij creatief, het waren 3 korte rondjes, dus lekker aftellen. Wel was het vervelend dat er veel mensen op de trap liepen, ook toeschouwers en toevallige passanten, dus daar kon je niet altijd je tempo vasthouden. 4x door de grot was heerlijk, zo lekker koel. Ik was vrij leeg na het fietsen lopen ging uiteindelijk toch boven de 5 minuten per kilometer.

Zwemmen: 18:20 (1:50/100m)
T1: 1:09
Fietsen: 2:41:04 (~34km/h)
T2: 1:22
Lopen: 52:35 (5:13)
Totaal: 3:54:33

Ik zit met name onder mijn verwachting vanwege het kortere parcours, maar ook omdat et fietsen sneller ging dan verwacht. Want als ik mijn verwachting aanpas naar een fietsafstand 92km dan had ik 2:47:00 voorspeld en zou het total op 4:56:00 zijn uitgekomen. Dus wat dat betreft behoorlijk goed ingeschat, alleen het lopen valt me altijd weer tegen.

24

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Klinkt goed, Barthed, en als ze het parcours zo laten hoef ik me volgend jaar dus geen zorgen te maken over de limiet, want 8 of 10 km minder fietsen scheelt nogal.

Hedcandy schreef:

O balen Louise! Beterschap gewenst..

Dank je wel - voor mij is niet gaan en niet starten de wijze beslissing geweest. De verkoudheid is niet zo erg, maar zodra ik ga liggen, ga ik hoesten en dat houdt dan niet meer op. Ik heb nu vier nachten amper geslapen, vandaag bij de huisarts  'opgeschaald' qua medicijnen. Hopelijk knap ik nu snel op.

Louise

25

Re: Cave triathlon in Kanne - 111

Ik vond het best een leuke wedstrijd en de temperaturen waren ideaal (voor mij persoonlijk dan)
Zwemmen viel wat tegen (20’30”), de weinige uren in het zwembad de laatste weken spreken voor zich.
Fietsen ging vlot (2u45 - 33,5gem) met toch een pittige klim + stevige uitloper in de velden. Persoonlijk rij ik niet graag lang rechtdoor langs het water maar het viel al bij al wel mee. Het loopparcours was vrij zwaar met enkele stevige hellingen + 48 trappen per ronde. Maar toch heel wat volk kunnen inhalen (45’23”) en een 20ste looptijd overall
Best tevreden mijn tijd en uitslag.
3u53

Mooie tijd Barthed, moeten elkaar ergens gekruist zijn denk ik