1

Onderwerp: Stroombroek 1/4e zondag 25 augustus

Stroombroek! Wordt de derde keer dat ik meedoe daar, eerste keer een 1/8e, vorig jaar ook de 1/4e gedaan.

Ik ben benieuwd, zeker in combinatie met de verwachtte warmte. Hopelijk met wetsuit zwemmen..!

Zwemmen: 21 minuten
fietsen: 1.17 minuten
lopen: 52 minuten
wat wissels: 2 minuten per keer
Eindtijd: 2.30 + 4 = 2.34 uur.

Zou mooi zijn, net weer wat sneller dan mijn vorige pogingen smile
Maar ik ben tevreden met alles onder de 2.40

Morgen (vrijdag) en zaterdag eerst nog helpen bij de Gelreman. Hopelijk zeer inspirerend! big_smile

2

Re: Stroombroek 1/4e zondag 25 augustus

Iemand een idee wat de watertemperatuur zal zijn?

3

Re: Stroombroek 1/4e zondag 25 augustus

"koud" genoeg voor een wetsuit! smile

4

Re: Stroombroek 1/4e zondag 25 augustus

Stroombroek! Oftewel "Doetinchem" (nou ja, daar in de buurt smile).

Het was erg warm afgelopen weekend maar we mochten toch met wetsuit starten. ik had 'm niet voor niets meegesleept dus aan dat ding! De plas lag er mooi bij en de boeien lagen weer ver weg. Te ver? Ik denk van wel, had volgens mij 1.2 km staan ongeveer. Niets aan te doen, iedereen moet dat stuk zwemmen.
bijna 27 minuten? OK, het is niet anders smile de wissel ging redelijk vlot maar had wat sneller gekund misschien... net als het zwemmen. Helaas kan ik nog steeds niet zo'n heel eind crawlen ondanks training. In het zwembad gaat het goed maar ja, daar zijn de baantjes korter. Is nog wel een aandachtsdingetje. Wel wat vlotter dan vorig jaar gezwommen, toen in een decathlon shorty... wel "lekker" warm zo'n pak. Gelukkig ging hij vlot uit (hoera voor babyolie!).

Hup, op de fiets! 40 km fietsen, fijn en redelijk strak parcours. Ik zat uiteindelijk op 32 gemiddeld, da's inclusief op-en afrennen. Niet al te slecht, vorig jaar kostte het me meer tijd (maar toen vloog mijn km-teller er af en moest ik even stoppen inclusief pleister-stop). Het begon al aardig warm te worden en daar houd ik niet zo van... Gezorgd voor voldoende vocht en wat gelletjes onderweg, want er moet nog gelopen worden. Eindtijd 1.14. laag over 40 km.

Lopen! 4 x 2.5 km, rond de plas. Gelukkig is er schaduw, maar helaas niet overal. Want het werd warmer en warmer en lopen met warmte is niet favoriet bij mij. 2 drinkposten per rondje met water en sponzen. Heel fijn! Ook eventueel een sproeier kon geregeld worden. lekker!
Mijn snelheid liep terug en terug, het was niet anders. Ik heb tijdens mijn laatste rondje 1 persoon "plat" zien liggen (door de warmte vermoed ik) in de schaduw maar er waren mensen van de EHBO bij. Anders was ik gestopt om te helpen maar ik heb het overgelaten aan de pro's...
Uiteindelijk bijna 58 minuten gelopen, inclusief een steentje-in-mijn-schoen-stop. Echt langer dan verwacht maar ik houd niet van die warmte.

Eindtijd 2.43.40. Langzamer dan gehoopt/verwacht, maar gezien het warme weer (niet echt mijn ding, temperaturen van 30+) niet eens zo slecht.


Had ik al gezegd dat ik niet zo van die warmte hou? smile


Plan voor de halve komend jaar: meer fiets meters maken, wat vaker een langer duurloopje doen. En proberen om meer meters buiten te zwemmen.

Nu nog een leuke halve gaan zoeken in mei-juni. Liefst in NL of wellicht hier net over de grens in D. Ideëen?

5

Re: Stroombroek 1/4e zondag 25 augustus

PGN10T schreef:

Had ik al gezegd dat ik niet zo van die warmte hou? smile

Nee, vertel eens, was het warm dan, gister? wink

6

Re: Stroombroek 1/4e zondag 25 augustus

PGN10T schreef:

Stroombroek! Oftewel "Doetinchem" (nou ja, daar in de buurt smile).


Nu nog een leuke halve gaan zoeken in mei-juni. Liefst in NL of wellicht hier net over de grens in D. Ideëen?


IRONMAN West-Friesland??

7

Re: Stroombroek 1/4e zondag 25 augustus

Misschien... Maar die Ironman wedstrijdjes zijn altijd zo duur! :-)

Is er geen halve Frysman? big_smile


Ik ben bang dat het sparen wordt.

8

Re: Stroombroek 1/4e zondag 25 augustus

Ik kan Terheijden aanraden. Is in NL, goedkoop en goed georganiseerd. Als je NTB lid bent doe je voor nog geen 40 euri mee!

9

Re: Stroombroek 1/4e zondag 25 augustus

Er is ook een halve in Amsterdam in die periode...
Van de TriHard organisatie