1

Onderwerp: Sport apps... Tips/tricks/best practices

Ik open dit topic omdat ik momenteel overweeg over te stappen op een andere app en nog wegwijs moet worden in het aanbod en de mogelijkheden die dit eventueel zal bieden.

Ik gebruik momenteel een TomTom Multisport horloge en de hierbij horende MySports-app van TomTom. Ook gebruik ik Myfitnesspal om mijn calorie inname te monitoren. Deze communiceren best ok met elkaar. Daarnaast heb ik een abbo die nog doorloopt op Endomondo.

Omdat ik wil afstappen van het TomTom horloge en wil overstappen op een Garmin Forerunner ben ik dus ook aan het bekijken welke app ik ga gebruiken. Ik hoor veel over TrainingPeaks en heb dit gedownload. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik er nu allemaal mee kan.

Ik wil dus mijn calorie inname bijhouden, mijn training loggen en (eventueel) van opmerkingen voorzien. In een iets verder stadium wellicht ook schema's er in. Geen rockert science op zich denk ik.

Wie heeft welke app, waarom raad je deze app aan of waarom niet?

2

Re: Sport apps... Tips/tricks/best practices

Ik heb een Garmin horloge en gebruik de Garmin connect. Daar kan ik ook mijn calorie inname bijhouden. Hij saldeert gelijk de verbruikte calorieën. Zie je gelijk hoeveel je nog mag eten! :-) Verder speelt Garmin mijn gegevens door naar Strava zodat ik ook mijn prestatie met bekenden en vrienden deel. Via garmin connect kan ik allerlei dwarsdoorsnedes en analyses maken op heel veel gebieden. Trainingsprogramma's en eigen koersen maken. En dat alles gratis. Ik zou je adviseren eerste Garmin Connect te proberen en dan pas besluiten om een betaalde app te nemen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Sport apps... Tips/tricks/best practices

TrainingPeaks wordt volgens mij (ook) veel gebruikt in combinatie met een trainer die daarin de schema's weergeeft?

Ik heb een Garmin horloge, maar gebruik eigenlijk vooral Strava. Garmin Connect stuurt de gegevens direct door, dus die heb ik wel maar gebruik hem verder niet inhoudelijk.

In de zomer heb ik Trenara ontdekt, dat is een app die op basis van je (Strava)gegevens en een specifiek doel een trainingsschema opstelt. Omdat ik (nog) zonder trainer werk en niet echt een heel gedegen schema volgde heeft het mij veel gebracht in met name de afwisseling van tempolopen en intervallen. Wel alleen voor hardlopen momenteel, maar gratis te gebruiken.

4

Re: Sport apps... Tips/tricks/best practices

Naast Garmin Connect en Strava gebruik ik ook VeloViewer. Veloviewer trekt alle data uit Strava en biedt je meer mogelijkheden om te 'slicen en dicen' op die data. Misschien niet echt interessant voor trainingen, maar geeft wel voldoening voor datafreaks ;-).