1

Onderwerp: Lopen: van 10 km naar 30 km

zondag heerlijk 30 km gelopen
lekker fris weer dus liep heerlijk
normaal loop ik maar tussen de 10 en de 14 km maar aangezien ik 2011 in regensburg wil mee doen toch maar eens wat meer km, deed er 2 en een half uur over, beetje lang , ach was voor de 1e keer
nu nog een leuk trainingschema vinden voor de ironman

2

Re: Lopen: van 10 km naar 30 km

Het forum heet; "Wat heb je getraind vandaag en was dat nou wel goed?!".

Denk je dat het goed was wat je nu hebt gedaan?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

3

Re: Lopen: van 10 km naar 30 km

geen idee
beetje last van mijn voet nu maar voor de rest totaal geen spierpijn smile

maar ja moest toch een keer deze stap maken.. nu wat vaker 30 lopen en dan de stap naar de marathon
iemand een beter idee hoe je het beter kan uitbreiden naar lange afstand ?

4

Re: Lopen: van 10 km naar 30 km

van 10 naar 30 km? regensburg is pas in augustus toch?

5

Re: Lopen: van 10 km naar 30 km

Tsja, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen haha. Maar van 10 naar 30 km lopen zonder figuurlijke tussenstappen lijkt mij niet zo verstandig. Dat je nu last hebt van je voet vind ik dan ook niet gek. Hopelijk gaat het met wat rust over. Succes met trainen richting Regensburg!

6

Re: Lopen: van 10 km naar 30 km

ja even rustig aan indd...

maar Regensburg is indd in aug, maar ja heb nu nog nooit een marthon gelopen, dus op tijd trainen en zorgen dat ik dan niet wandelend/kruipend de finsisch overga... moet wel leuk blijven

7

Re: Lopen: van 10 km naar 30 km

Ik gooi er even een ideetje tegenaan; wellicht elke week er 10 minuten bij doen. Of 1 a 2 km?
Ervanuitgaande dat je Regensburg 2010 bedoelde en niet 11.
Als jij denkt dat trainen voor de hele zo simpel is als; ik moet 30km lopen, liefst zo hard mogelijk, dan vraag ik je hier nog eens diep over na te denken of een goede coach in de arm te nemen.

Bijvoorbeeld Chris Brands. Google cb consultancy.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

8

Re: Lopen: van 10 km naar 30 km

Jacob bedankt voor de tip
wil ook zo snel mogelijk, 10 km doe ik in 36 min
en wellicht een coach is indd wel zo goed maar ja friesland hea... is niet zoveel voor triathlons

9

Re: Lopen: van 10 km naar 30 km

Jammer dat je niet de moeite neemt te googlen. Mensen nemen wel de moeite om jouw posts te lezen namelijk. Dan had je gezien dat Chris begeleiding online doet, en doet dat best goed. Een andere optie is Trivelo, dan heb je wat om te kiezen wink

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

10

Re: Lopen: van 10 km naar 30 km

ik ga na nieuwjaar beginen trainen met een coach kost wel aardig wat euros maar denk wel dat ik er betere resultaten mee ga boeken want nu doe ik maar wat op maar als puntje bij paaltje komt hou ik niks meer over.

11

Re: Lopen: van 10 km naar 30 km

Wellicht een beetje off-topic maar heeft zon online coach echt een toegevoegde waarde  (prijs/kwaliteit) ten opzichte van zelf met gebruik van verschillende sites een schema te maken? Het menselijke aspect waarmee een coach kan aanvoelen lijkt mij bij digitaal ver te zoeken.... tell me if i'm wrong...

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

12

Re: Lopen: van 10 km naar 30 km

Cesar schreef:

Jammer dat je niet de moeite neemt te googlen. Mensen nemen wel de moeite om jouw posts te lezen namelijk. Dan had je gezien dat Chris begeleiding online doet, en doet dat best goed. Een andere optie is Trivelo, dan heb je wat om te kiezen wink

ja heb het van chris wel opgezocht maar niet goed gelezen blijkbaar
maar zal even zoeken

13 Laatst bewerkt door Cesar (08-12-09 18:25:26)

Re: Lopen: van 10 km naar 30 km

Frankiboy schreef:

Wellicht een beetje off-topic maar heeft zon online coach echt een toegevoegde waarde  (prijs/kwaliteit) ten opzichte van zelf met gebruik van verschillende sites een schema te maken? Het menselijke aspect waarmee een coach kan aanvoelen lijkt mij bij digitaal ver te zoeken.... tell me if i'm wrong...

Mis je dat aspect met 3 bij elkaar geraapte schema's van internet niet zo? Of misschien nog erger, omdat je er zelf de ballen (auteur incluis) van snapt. Periodisering niet afgestemd is tussen onderlinge schema's. Tuurlijk kan het, maar ik zie absoluut meerwaarde. Ik heb zelf een heel goed contact met mijn "digi"coach.

Tjow

NB: in reactie op het topic > 21 km duurloop in 1u51, hfgemiddeld 140. Goed?

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

14

Re: Lopen: van 10 km naar 30 km

Cesar schreef:
Frankiboy schreef:

Wellicht een beetje off-topic maar heeft zon online coach echt een toegevoegde waarde  (prijs/kwaliteit) ten opzichte van zelf met gebruik van verschillende sites een schema te maken? Het menselijke aspect waarmee een coach kan aanvoelen lijkt mij bij digitaal ver te zoeken.... tell me if i'm wrong...

Mis je dat aspect met 3 bij elkaar geraapte schema's van internet niet zo? Of misschien nog erger, omdat je er zelf de ballen (auteur incluis) van snapt. Periodisering niet afgestemd is tussen onderlinge schema's. Tuurlijk kan het, maar ik zie absoluut meerwaarde. Ik heb zelf een heel goed contact met mijn "digi"coach.

Tjow

NB: in reactie op het topic > 21 km duurloop in 1u51, hfgemiddeld 140. Goed?

Die duurloop heb je zeker samen met je vader gedaan?;) Ik moet ook echt eens leren om rustig en langzaam te lopen, dus goed bezig, Cesar!

15

Re: Lopen: van 10 km naar 30 km

heu jullie zeggen dat dat allemaal online gaat maar dat is niet zo. Ik krijg de schemas wel per mail opgestuurt natuurlijk maar ze verwachten dan ook elke keer een feetback en maandelijks samenkomen om verder verloop te bespreken.