1 Laatst bewerkt door MartijnT (09-12-09 19:45:37)

Onderwerp: Cologne 226 / 113 op 5 september 2010

Ik ben van plan om op 5 september 2010 mee te doen aan de halve triathlon in Keulen. Wie heeft ervaring met deze wedstrijd en kan mij vertellen hoe de organisatie, het parcours, de entourage, e.d. zijn? Ik ben benieuwd.
En zijn er ook nog mensen die deze wedstrijd ook op het oog hebben?

2

Re: Cologne 226 / 113 op 5 september 2010

Al twee keer deelgenomen, telkens met een anders parcours. Verandert zowat ieder jaar, vandaar moeilijk om er uitspraken over te doen.

- Organisatie: 9/10, op z'n Duits

- Zwemmen: 10/10. Er wordt gezwommen op een meer waar roeiwedstrijden gehouden worden. Hierdoor zijn er op ca. 2 m onder het wateroppervlak lijnen gespannen. Dit laat je toe om perfect in een rechte lijn zwemmen. Het meer is meer dan voldoende breed om de vele honderden deelnemers zonder duw- en trekwerk te laten zwemmen.

- Fietsen: vlak en-in theorie- dus ook snel, maar als er veel wind staat (zoals in 2008) is het afzien. Bevoorrading is OK. In 2009 is het parcours echter veranderd, er wordt meer in de buurt van het centrum van Keulen gefietst. Op de website vind je heel veel info en kaarten.

- Lopen: ook hier is het parcours na de verhuis van de finish van de Regattabahn naar het centrum veranderd. Reken op een vlak parcours met enkele klimmetjes (bruggen) die op 't einde wel eens kunnen doorwegen.

Entourage/Sfeer: 2/10, tenminste bij mijn deelname in 2008. Hoewel de aankomst in het centrum lag, leek niemand van de plaatselijke bevolking ook maar iets geïnteresseerd in de wedstrijd. Totale apathie. In de aankomstzone was er een beetje sfeer en had men enkele cheergirls laten opdraven, maar in het algemeen was dit een tegenvaller, zeker als je vergelijkt met ironmans als Klagenfurt, Zürich, ...

Zou ik nog eens deelnemen? Nu Neerpelt naar juni verschoven is, denk ik er aan om nog eens te starten.

3

Re: Cologne 226 / 113 op 5 september 2010

Bedankt voor de informatie. Zowel het zwem-, fiets- als loopparcours klinkt mij als muziek in de oren. Doordat Neerpelt nu eind juni zit, leek mij dit ook een prima wedstrijd. Maar goed, eerst maar eens flink gaan trainen en dan zien we wel.