701

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mijn vriendin loopt komend weekend een halve marathon hier in Engeland. Op een afgesloten circuit en toeschouwers zijn niet welkom, er zijn zelfs no-passing areas, wat me niet heel relaxed lijkt eigenlijk.
De triathlon vereniging heeft eindelijk voor elkaar om weer te mogen zwemmen. Ipv de helft van het zwembad 2x 1uur te huren wordt nu het hele zwembad voor 1u gehuurd. Dat ene uur is inclusief omkleden. Douchen voor het zwemmen mag wel, na het zwemmen mag niet. Geen idee waarom.

Maar het gaat hier dezelfde kant op als in NL. Vooralsnog worden maatregelen vooral regionaal geimplementeerd, maar het gerucht gaat dat vanaf 25 oktober, wanneer de schoolvakanties starten, er hier een hele strikte strikte lockdown komt voor 2 weken.
Inmiddels wel een AirBnB geboekt in Nederland ruim voor kerst om 10 dagen in quarantaine te kunnen gaan voor kerst als dat nodig zou zijn. En dan ook weer 2 weken in quarantaine bij terugkomst, leuk is anders.

702 Laatst bewerkt door Louise (14-10-20 14:53:49)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

Ik had net het idee dat ik weer een klein beetje vooruit begon te zwemmen. Het hele zomerseizoen echt achteruit gegaan kwa tijden, niet normaal..

Ja, ik ook - ik was een beetje op dreef na de lockdown en toen blesseerde ik een duim, duurde een maand, was ik weer terug bij af. Nu gaat het net ook weer een beetje, en ik hoop dat door te mogen zetten.

KNZB weet het nog niet, op de site van de Rotterdamse zwembaden kun je na vandaag niets meer boeken, in afwachting van meer duidelijkheid. Met de vele tegenstrijdigheden in het beleid durf ik me niet aan een voorspelling te wagen. Sportscholen mogen wel gewoon doorgaan, zelfs groepslessen, tot 30 personen, binnen. Maar hardlooptraininigen mogen niet met meer dan vier mensen.

Mijn chagrijn betreft trouwens niet zozeer de evenementen, nouja, ook een beetje, al vind ik het op dit moment erger van theater en concerten die niet doorgaan de komende tijd dan van het sporten. Maar mijn slechte humeur kwam meer in het algemeen door het hele zootje dat het is op coronagebied, qua beleid en gedrag. Klotejaar indeed.

Louise

703

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het is en blijft een zootje Louise,
Maar ik zie je nog bezig met je thuistriatlon, en je rekkers/ elastieken voor je zwemmen wink
@MontanaMan: Een hele organisatie, maar hopelijk wel een soort van "vakantie" ondanks de maatregelen.

Motivatie om te trainen? Nee, niet echt voor mij. Wel korte hardloopmomenten voor mij dagelijks:"The daily mile" . Dit al 2 weken, een soort van herfstreces. En ja dan loop ik een 10km of 5 km samen ergens georganiseerd ook mee met mijn vrouw en zonen/zoon.
Klinkt misschien gek, maar zo vind ik het leuk nu.
En ja nu ben ik bezig met vooral het stimuleren/begeleiden van mijn vrouw, die begon met hardlopen en daardoor zich beter voelt in haar lichaam. En zelfs hardlopen leuk begint te vinden, en dan terug wil gaan trainen. De eerste 5 km non stop zijn dan ook een feit voor haar, en de smile op haar gezicht is heerlijk!
Het lijkt wel een finish van een IM. Zo kom ik met twee voetjes terug op de grond.

Inschrijven in een wedstrijd volgend jaar ...... mmmmh ja dat onzekere, wat kan, wat kan niet, wat zal er kunnen doorgaan.
gelukkig kriebelt het al terug.

704

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Leuk is anders. Ik krijg energie van dingen organiseren die wel kunnen. Zo had ik met drie vrienden een MTB/CX tocht gepland (vorig jaar Newcastle) en nu Limburg. Het mag allemaal net. Met 4 personen in 1 huisje op 1,5 m. Dat we vervolgens de hele dag met elkaar fietsen is dan wel weer apart. Maar om daar uitgebreid bij stil te staan vind ik zonde: Rutte zei het al: we kunnen beter stoppen met zeuren en deze energie steken in het terugslaan van het virus.

Je moet sneller dan de klos zijn.

705

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Tsja, mijn fietsmaatje en ik hebben een afspraak om in Limburg te gaan fietsen afgelopen weekend niet door laten gaan omdat we de oproep om reizen te beperken serieus namen. Zo modderen we allemaal maar wat aan met de regels...

Louise

706 Laatst bewerkt door @Jeanette (14-10-20 22:51:08)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier ook helaas geen start in Almere ...
Had me er zo op verheugd en naar toe getraind.
Balen !

En het zwembad in Groesbeek waar ik 1 X per week naar toe ga gaat vanaf volgende week weer terug naar max 1 persoon per baan voor een half uur . Dat was de laatste weken Max 6 personen per baan voor 1 uur .

707 Laatst bewerkt door Trilen (14-10-20 22:03:23)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zwembad in Alkmaar moet je vanaf morgen een tijd reserveren. En dan mag je een uur zwemmen en tussen de tijd slotten er is 15 minuten de ene groep eruit te vegen en de andere groep naar binnen te laten... Maximaal 30 mensen per groep en dat kunnen dan borstcrawl en schoolslag zwemmers zijn. Is niet te hopen dat je dan een tijd boekt en er zijn een heel veel BC zwemmers...

Natuurlijk blij dat ik nog kan gaan zwemmen maar het is erg zuur als je de feestvierende mensen ziet, mensen die geen afstand houden, weigeren een mondkapje te dragen, doodleuk op vakantie gaan naar code oranje landen, blijven vliegen.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

708

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Bij ons is het ook nog steeds met tijdslot is al sinds de heropening en op zich vind ik het wel goed zo altijd relatief rustig om te zwemmen.

709

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

In Heerhugowaard werd het de afgelopen weken juist weer drukker met max 50 man. Nu zijn daar ook weer max 30 en is het heel goed te doen.

710

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier mag er om het half uur maar 6 personen binnen en ik merk wel dat er veel mensen een slot reserveren maar er niet doorkomen dus...

711

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier ging de eerste zwembadtraining niet door wegens een stroomstoring...

712 Laatst bewerkt door Sandra86 (16-10-20 19:39:41)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Jammer MontanaMan!

Ik merk dat er weer verschillende interpretaties zijn van de regels... Bij de zwemvereniging waar ik (proef)lid ben is alles afgelast inclusief de jeugdtraining, hoewel we maar met 2 masters per baan zwommen.  Bij de triahtlonvereniging zeggen ze een nieuw protocol te hebben om alsnog met max 30 man op 1,5 meter te kunnen trainen in 5 banen. De invulling daarvan voor mij nog niet duidelijk. We zullen het zien, opmerkelijk verschil.

713

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

in Maastricht zwemmen we idd ook met 30 per bad. Of het nu 8 banen wedstrijd bad zijn of 5 banen combi bad.

Beiden met 30 (tegelijk). Dus het ene bad met 6 per baan het andere met 3,5...

Jeugdtrainingen gaan gewoon door.

Het aparte is dan weer dat de looptraining op de baan wel afgelast is, waar we gemiddeld met 25 man op een 400m baan lopen...

714 Laatst bewerkt door Louise (19-10-20 19:21:43)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Trilen schreef:

Natuurlijk blij dat ik nog kan gaan zwemmen maar het is erg zuur als je de feestvierende mensen ziet, mensen die geen afstand houden, weigeren een mondkapje te dragen, doodleuk op vakantie gaan naar code oranje landen, blijven vliegen.

Ja, dat vind ik nu ook veel zuurder dan in het voorjaar. Dit was (deels?) te voorkomen geweest... wat overigens ook onze politici e.d. is aan te rekenen.

Vanzella schreef:

Het aparte is dan weer dat de looptraining op de baan wel afgelast is, waar we gemiddeld met 25 man op een 400m baan lopen...

Ja, dat is/was wat curieus: buiten met maximaal 4, binnen met 30. Maar wat ik begrepen heb, is dat iets aangepast, ik citeer van: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe … ijks-leven

- Voor binnensporten geldt een maximum van 4 personen per groepje (exclusief instructeur). Iedereen in het groepje houdt 1,5 meter afstand van elkaar. En er geldt een maximum van 30 personen per zelfstandige ruimte. Er mogen meer groepjes naast elkaar sporten zolang er meer dan 1,5 meter tussen de groepjes zit. En zolang er een duidelijke afbakening is tussen de groepjes en zij niet mengen.
- Voor buitensporten geldt een maximum van 4 personen per groepje (exclusief instructeur). Er mogen meer groepjes naast elkaar sporten zolang er meer dan 1,5 meter tussen de groepjes zit en de buitenruimte dat toelaat. Er moet een duidelijke afbakening zijn tussen de groepjes en zij mogen niet mengen

Ik heb zoiets alleen nog nergens in de praktijk gebracht gezien. Ik had bijvoorbeeld verwacht dat je maar met maximaal 4 in een baan mocht zwemmen, maar dat is tot nu toe in mijn zwembad niet zo. Ik organiseer zelf elke 14 dagen een wandeling op het ogenblik, en wij gaan de groep in groepjes van 4 splitsen. Dan kan het doorgaan, ben ik blij mee.

Het is wel weer warrig...

Over mijn eigen zwem-ervaringen sinds vorige week heb ik in het Zwemmen-subforum nog wat gezet net.

Louise

715

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Vandaag had ik een sterk door de corona-omstandigheden bepaalde trainingsdag.

Ik had een wandelafspraak, maar m'n maatje moest afbellen vanwege 'symptomen' waarmee zoenormaal wel zou kunnen wandelen, maar nu dus maar niet. Ik had niet zo'n zin om in m'n eentje te gaan: gister ook al gewandeld en het was voor de gezelligheid.

Dus dacht ik: dan kan ik gaan zwemmen. Nou, niet dus, want de zwembaden hier in de omgeving met banenzwemmen op zaterdag waren allemaal al volgeboekt, met de reserveringsplicht en beperkte capaciteit.

Uiteindelijk heb ik met optie 3 m'n tijd goed benut met wat ik 'sportschool aan huis' noem, dus kracht&core wat ik vroeger in de sportschool doe, en sinds maart, mede met behulp van youtube, thuis.

Prima zo, maar ik blijf af en toe denken: als je me dit scenario vorig jaar had geschetst, had ik er echt geen snars van begrepen!

Louise

716

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

In het 50 meterbad worden ook maar 30 mensen per slot toegelaten. Maar dat waren er vaak niet eens 30 dus ik denk dat het niet heel veel verschil maakt in de praktijk.

717

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik vrees ervoor dat ze hier in Belgie ook de zwembaden gaan sluiten vanaf morgen ofz :-( ziet er niet goed uit hier.

718

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Ik vrees ervoor dat ze hier in Belgie ook de zwembaden gaan sluiten vanaf morgen ofz :-( ziet er niet goed uit hier.

Het is afgelopen met het zwemmen (en andere binnensporten) voor jullie inderdaad, hè, vanaf vrijdag begrijp ik? Kl*te. Sowieso trouwens met corona bij jullie.
Ook hier is het nog/weer spannend.

Louise

719

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Persoonlijk vond ik het persmoment gisteren nog redelijk positief. Huidige maatregelen lijken te werken door het R getal onder de 1 te brengen. Ik ben dan ook positief gestemd dat de maatregelen niet drastisch hoeven te worden aangepast. Wel dat deze tot de kerst gaan gelden, maar dat was naar verwachting

720

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Idd vanaf vrijdag voor onbepaalde tijd gesloten :-(

721

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Vanaf vannacht al, blijkt nu, toch? Qua communicatie ook niet fraai...

Louise

722

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Idd deze middag is er beslist dat de maatregelen deze nacht al ingaan dus mijn zwem sessie voor morgen zal niet meer doorgaan. Maar goed het is wat het is en nu zonder druk aan mijn lopen en fietsen en vooral gewicht werken.

723

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zojuist bericht gekregen dat Le Champion tot 1 maart geen evenementen organiseert. Dus geen Egmond Halve Marathon, Groet uit Schoorl, etc.

Ook cross loopjes gaan de komende maanden niet door. Daar had nog enigszins m'n hoop op gevestigd, vanwege het kleinschalige karakter.

724

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Sporten is een belangrijke uitlaatklep, dus gaan de zwembaden dicht roll
De sportscholen hebben een goede lobby in Den Haag, denk ik.

Nouja, laten we hopen dat het echt maar voor 2 weken is.

Louise

725

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Sporten is een belangrijke uitlaatklep, dus gaan de zwembaden dicht roll
De sportscholen hebben een goede lobby in Den Haag, denk ik.

Nouja, laten we hopen dat het echt maar voor 2 weken is.

Louise

Eh ja ik was inderdaad ook benieuwd naar die redenatie... roll