26

Re: Aanhoudende pijn aan onderkant hak (peesplaat)

Fysio lijkt mij zeker verstandig! En niet (hard-)lopen, hoe k*t het ook is. Beter nu kort niet dan straks heel lang uit de running (letterlijk).

Wat ik nog wou beamen is hoe nuttig voetmassage is, dat rollen dus en dan alle hoekjes opzoeken. Ik had het een paar weken terug aangeraden gekregen van mijn chiropractor vanwege signalen van overbelasting van m'n voetboog (voelde ik in hiel en onderbeen overigens, niet onder m'n voet, voet leek alleen wel ineens een maat groter), en met een paar keer rollen was dat echt al stukken beter, ik was helemaal verrast hoe snel dat ging. Ik doe het nu elke avond terwijl ik tv zit te kijken en het probleem is (zo goed als) over.

Ik heb jaaaaaren geleden een keer zo'n speciale houten voetroller gekregen van een Duitse vriendin, nooit gebruikt en alleenb maar niet weggegooid vanwege haar, maar dat blijkt nu dus een supernuttig ding:

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2021/01/voetmassage-scaled.jpg

(je ziet de grootte zo niet goed: m'n voeten passen er precies naast elkaar op).

Louise

27

Re: Aanhoudende pijn aan onderkant hak (peesplaat)

misschin is deze oefening iets, zelf een scheur in peesplaat gehad en deze oefening gedaan

https://www.youtube.com/watch?reload=9& … itenGezond

28 Laatst bewerkt door TumTumTum (30-01-21 12:08:17)

Re: Aanhoudende pijn aan onderkant hak (peesplaat)

Het is inderdaad een overbelaste pees bij de hiel. Dat word even niet hardlopen (gotver, dat was nog een van de dingen die wel kon sad) Wandelen alleen als het goed gaat...dat gaat wel. Het is inmiddels ook weer wat gezakt maar nog niet weg. Ik herstel gelukkig wel snel maar geduld is zo moeilijk. Ik heb van de fysio oefeningen om de spier te strekken die eraan verbonden is en de kuiten te stretchen, die had ik al eens gehad van Louise. Eigenlijk deden we het al best goed dus. De fysio raad dan wel weer juist af om met een roller aan de slag te gaan.

Rldk, bij mij was het ook op gegeven moment veel minder, dan ga je niet naar een dokter of fysio. Volgens mij is het begonnen ergens voor de kerst, volgens mij ben ik toen een keer raar op een richeltje ergens terecht gekomen, ik herinner het me flauw maar weet het ook gewoon niet meer. Daarna werd vooral na actie de boel heel pijnlijk. Dat zakte ook weer, dan denk je dat het weg is. Maar vorige week was het na hardlopen ineens weer heel erg. Alles wel heel herkenbaar voor een overbelaste pees.