1 Laatst bewerkt door Wim De Buyser (26-12-09 17:54:43)

Onderwerp: Triatlonschoenen

Ik ben van plan triatlonschoenen aan te kopen voor mijn Cervélo P2!
http://img191.imageshack.us/img191/3861/cervelo.jpg
Maar ben nog aan het twijfelen tussen een paar modellen.

Shimano:
SH-TR70
SH-TR51
SH-TR31

Sidi:
T2 Carbon Composite

Heeft er iemand enige ervaring met een van deze modellen?

2

Re: Triatlonschoenen

Waar gaat het om? of ze goed bij de fiets passen? of dat ze goed zelf goed passen?

Naar de winkel gaan en aanproberen. Daarnaast zijn de shimano schoenen 3 hele verschillende modellen in hele verschillende prijsklasses. Wil je een kunstof of carbonzool en dan customfit?
Verder zijn er nog vele andere goede en mooie schoenen op de markt.


Btw. zet de foto van je fiets ook even in dit topic: http://www.triathlonforum.nl/viewtopic. … 75&p=3

3

Re: Triatlonschoenen

Ja of ze erbij passen boeit me niet zoveel, gewoon of ze kwalitatief in orde zijn (mijn voorkeur gaat uit naar deze van Sidi, heb ze gisteren even aangehad, maar ermee fietsen is natuurlijk anders dan ze gewoon even aanhebben)
Dus daarom.. misschien zijn er al mensen die ervaring hebben met deze schoen :-)
Fiets staat erbij trouwens!

4

Re: Triatlonschoenen

Van welk merk zijn je huidige fietsschoenen? Als je nu ook met Sidi fietst dan zou ik daar weer voor kiezen. Tenminste als deze goed bevallen. Er zijn volgens mij wel aantal mensen hier op het forum die met Sidi fietsen.

5

Re: Triatlonschoenen

Ja ik fiets nu met Sidi, ze zitten goed en ben er tevreden over, alleen heb ik nog niet met het specifieke triatlonmodel gekoerst, vandaag de post ;-)

6

Re: Triatlonschoenen

kijk even bij het model wat je momenteel hebt. Als de zool hetzelfde is als de triathlon versie dan fietsen ze waarschijnlijk bijna gelijk.

7

Re: Triatlonschoenen

ik rij op de TR-31. opzich prima maar voor mij te breed en ik vind hem erg zwaar.
Heb nu de bont sub 8 besteld. Die heeft breedte maten en kan met warmte vervormd worden en zo aan je voet aangepast worden. Levertijd is wel lang maar als ik ze heb post ik mijn ervaring wel.

8

Re: Triatlonschoenen

Ik rij zelf met de Sidi's T2 en heb tot nu toe nog geen nadeel van deze schoenen kunnen vinden. De zool is stijf genoeg, afwerking is prima en onderhoud is geen probleem ook al is de kleur wit.
Enkel ze standaardinlegzooltjes zijn met (mijn) blote voeten wat minder. Daar moet ik nog wat andere voor vinden.
Het is mijn eerste paar specifieke triathlonschoenen, dus ik kan niet vergelijken met triathlonschoenen van andere merken.

Mijn andere (race-)fietsschoenen zijn overigens allemaal Sidi's tot nu toe geweest, met één uitstapje naar Northwave.
Sidi's bevallen mij gewoon erg goed.

9

Re: Triatlonschoenen

Ik heb net de Sidi T2 besteld René, hopelijk bevallen ze me..
Lukt het trouwens goed om blootvoets (al rijdend) je schoenen aan te doen? En best train je hier vooraf op zeker?

10

Re: Triatlonschoenen

Wim De Buyser schreef:

Ik heb net de Sidi T2 besteld René, hopelijk bevallen ze me..
Lukt het trouwens goed om blootvoets (al rijdend) je schoenen aan te doen? En best train je hier vooraf op zeker?

Zal geen slechte keuze zijn als je al Sidi's gewend ben. Al rijdend de schoenen aan doen heb ik afgelopen jaar nog niet gedaan, daar moet je idd voor trainen. Het was ook mijn eerste triathlonseizoen.