1

Onderwerp: Ironman kwalificatie

Hallo,

Vorig jaar is Kona uitgesteld dwz dat er veel atleten in 2021 mogen deelnemen.
Weet iemand of de gekwalificeerden van 2021 daarom hun deelname mogen uitstellen naar 2022?

2 Laatst bewerkt door ronnyke (27-05-21 23:58:11)

Re: Ironman kwalificatie

Het is lang niet zeker of 2021 wel doorgaat, denk dat het als Europeaan bijna onmogelijk zal zijn om naar Kona af te reizen, maar een kwalificatie overzetten naar een ander jaar als de wedstrijd doorgaat lijkt me niet mogelijk, Ironman is nu niet de meest klantvriendelijke organisatie dus het zou me verbazen.

3

Re: Ironman kwalificatie

Waarom zal het bijna onmogelijk zijn als Europeaan om naar Hawaii te reizen? De wedstrijd is begin oktober geloof ik en nu kan je al met PCR en antigen testen vliegen. Tegen die tijd zal iedereen die wilt gevaccineerd zijn wat het nog makkelijker zou moeten maken.
Maar om de vraag van Charles te beantwoorden, het lijkt me stug dat Ironman doorschuiven naar 2022 mogelijk gaat maken.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

4

Re: Ironman kwalificatie

Is dat zo? Vrij recent zijn nog wat triathleten uit Europa naar de VS gereisd voor wedstrijden, maar die gingen eerst 10 dagen naar Dubai of andere plaatsen omdat rechtstreeks niet mogelijk was.

5

Re: Ironman kwalificatie

IM Tulsa is net geweest en ik weet dat een NL pro naar Amerika is gevlogen vanuit NL. Geen quarantaine daar ofzo dus ik neem aan dat iedereen naar Amerika kan. En het is nu eind mei, Kona is pas begin oktober en ik ga er vanuit dat de restricties tzt nog minder zullen zijn (zo lang we niet nog een 4e golf gaan krijgen).

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

6

Re: Ironman kwalificatie

De regels veranderen ook erg snel ja, de pros die een paar weken geleden aan 70.3 wedstrijden meededen gingen nog wel via een omweg. Maar op dit moment is het echt een wirwar van regels omtrent reizen, die ook nog eens frequent veranderen.

7

Re: Ironman kwalificatie

Amerika heeft op dit moment een inreisverbod voor de Schengenlanden, in de zin van: alleen noodzakelijke reizen. Kun je op de site van Buitenlandse Zaken vinden: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land … oronavirus Maar het verandert inderdaad snel en over oktober is nog helemaal niks te zeggen. En wat 'noodzakelijk' is, is ook grijs, lijkt me. Maar voor een pro is een triathlon wel 'noodzakelijker' dan voor ons, denk ik zo.

Louise