76

Re: Trainen na Covid vaccinatie

ronnyke schreef:

Vandaag een bericht gelezen dat als je gevaccineerd bent met Pfizer of Moderna je geen 3e prik meer nodig hebt voorlopig.

Ik las het ook ja, goed nieuws. Pfizer en Moderna geven hoogstwaarschijnlijk langdurige bescherming. Dat kan ook het geval zijn bij Janssen en AZ, maar dit is in die studie niet onderzocht, en dat zijn andere platforms, dus daar hebben ze geen uitspraken over gedaan. Maar een natuurlijke infectie lijkt ook voor een langdurig immuunreactie te zorgen, en sommige onderzoekers suggereren dat mensen die na een natuurlijke infectie zijn gevaccineerd jaren, en mogelijk zelfs levenslang beschermd zullen zijn (mits het virus niet veel muteert).

De studie: https://www.nature.com/articles/s41586-021-03738-2

De studie van natuurlijke infectie: https://www.nature.com/articles/s41586-021-03647-4

Een wat minder technisch stuk over hetzelfde: https://headtopics.com/sg/pfizer-modern … s-20745770

77

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Pfiew, van die tweede (Moderna) wel flink last. Gisteravond nog rustig gefietst, maar daarna de hele nacht liggen gloeien en ijlen. Mn huid en gewrichten doen ook zo pijn. En ik heb echt nooit koorts...

Nu nog flink verhoging en dus even niet trainen. Misschien maar goed dat marathon morgen niet door gaat wink
Zou er dus qua planning van events wel rekening mee houden.

78

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Pfizer gehad, afgelopen woensdag de 2e. De eerste keer nauwelijks bijwerkingen, alleen een beurs gevoel aan mijn arm en vermoeid. Dat was na een paar dagen wel weg. De tweede keer was ik de dag erna wel erg moe, echt heel brak, maar ook dat was een paar dagen later wel weg. Ik heb geen superdruk trainingsschema dus dat kon er wel tussendoor.

79

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Moderna gehad, geen aanpassingen gedaan aan het trainingsschema. Wel de prik zo gepland dat de dag erna een recovery training in het schema zat.

Na de eerste prik zwemtraining gehad. Beetje stijve arm die middag. Dag erna niet helemaal super maar wel gewoon de recovery training kunnen doen. Na tweede prik geen klachten gehad.

Op voorhand schema aanpassen lijkt me lastig: mijn partner heeft twee dagen ziek op bed gelegen na de vaccinatie en had echt niet kunnen trainen, terwijl ik er zelf dus niet echt door gehinderd ben.

80

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Woensdag mijn 2e prik gehad, gisteren en vandaag vrij goed getraind en niks van hinder ondervonden dus ik denk dat ik er goed vanaf gekomen ben.

81

Re: Trainen na Covid vaccinatie

1e Moderna vaccinatie geen enkele last, afgelopen week de 2de: vooral de dag erna hoofdpijn en koude rillingen, de dag daaropvolgend ging het al wat beter. Kostte me dus twee daagjes, maar heb het er graag voor over.

82

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Zaterdag m'n tweede Pfizer gehad, werd wel behoorlijk stijf maar deze keer ging de naald er goed hard in dus misschien deels daardoor. Vandaag nog iets stijf maar zat het zwemmen niet echt in de weg. Verder geen bijwerkingen (zo ver ik weet, zal straks eens in de spiegel kijken).
Helaas is de tweede vaccinatie plus 2 weken niet op tijd voor m'n rit naar Polen voor de IM70.3 Gdynia dus moet alsnog een test doen voordat ik vertrek.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

83

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Hier geen last van de 1e Pfizer, alleen zere arm en wat moe. A.s. zaterdag de 2e. Ben benieuwd

84

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Net mijn 2e prik gehad en op een klein beetje zere arm lijkt het wederom mee te vallen. Ik ben blij dat het klaar is en vanavond lekker crossen op de mtb.

85

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ook mijn tweede vaccinatie gekregen. Dit keer geen last tijdens mijn trainingen. Wel twee dagen lichte hoofdpijn. Viel me alles mee.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

86

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Gaat voorspoedig hier met de vaccinaties.

Net ook tweede prik gehaald, ik ben benieuwd of ik er last van krijg. Tot nu toe geen klachten.

87

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Fijn Jörgen. Ik heb de 2e prik gehad. Alleen zere arm gehad en de dag erna hoofdpijn. Daarna nergens last van. Viel me alles mee!

88

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik had vrijdag de 2e.
Ging zaterdag weg voor 160km fietsen, zoals geplannd. Was eigenlijk al best moe een paar dagen maar ach.
Na 60km deed alles zeer. Ik dacht nog, dat komt door alle tegenwind.
Na 80km kon ik niet meer, maar was ik natuurlijk net op t verste punt...
10km verderop ben ik in het gras gaan liggen. Mijn lijf deed zeer, mn hoofd kon niet meer denken. Na 20min weer opgestapt en met 140km uiteindelijk thuis.

Geen idee of de vaccinatie een duit in dit zakje heeft gedaan, maar achteraf was het gewoon een super stomme actie van mezelf.

89

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Gelukkig ben je nog 'goed' thuisgekomen. Wellicht gewoon een combinatie van factoren. Het vaccin zal in ieder geval niet geholpen hebben.

90

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Dat denk ik ook. Tsjonge, liggen in de gras, da's niet best. Gelukkig is het redelijk goed afgelopen. Hopelijk snel weer de oude!

91

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Klinkt naar, Hedcandy - ondertussen wel goed hersteld?

92

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ja hoop ik ook.

93

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Eerste nacht na de 2e vaccinatie alleen last van een wat stijve bovenarm en die dag had ik een rustdag dus geen probleem. Vorige week begonnen met gewoon te trainen maar ik was moe. Vermoeide benen, lange afstanden wilden niet. Korte sprintjes met goede pauzes tussendoor lukte nog wel maar dit was niet normaal voor mij. De week voor de 2e vaccinatie had ik rustig aan gedaan wegens beginnende blessure in een knie en schouder.
Ik weet natuurlijk niet zeker of het door de vaccinatie komt of door het hervatten van m'n gewone trainingen na een rustige week (?) maar het voelde niet lekker. Nu gaat het wel al een stuk beter. Nog zo'n 1,5 week voor m'n IM 70.3 Gdynia dus helemaal lekker komt dit niet uit.....

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

94

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Louise schreef:

Klinkt naar, Hedcandy - ondertussen wel goed hersteld?

Ja hoor, s avonds vroeg naar bed, zondag de hele dag gejureerd in Huizen smile

95

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Mooi zo!

96

Re: Trainen na Covid vaccinatie

https://www.hln.be/binnenland/zeker-dri … tay7R0bXs4

97

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Zit achter een betaalmuur. Gaat dit over ontstoken hartzakjes na Pfizer vaccinatie? Daarvan is wel bekend dat het een zeldzame bijwerking bij jonge mannen is.

98

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Mja is op het nieuws geweest en een sport cardioloog beweerde dat tijdens inspanning micro scheurtjes in de hartspier komen en met de vaccinatie zouden deze trager herstellen wat blijkbaar bij jongere sporters problemen zou geven, daarom raad men aan na de vaccinatie een weekje het wat rustiger aan te doen bv geen competitie te rijden.

99

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Dit zit niet achter een betaalmuur :-) ong zelfde artikel alleen andere krant. https://www.gva.be/cnt/dmf20210818_9206 … lh3dvzf7UA

100

Re: Trainen na Covid vaccinatie

Ik heb nergens last van gehad, behalve spierpijn rond de vaccinatie. Ik was er wel bang voor. Ik heb mij de afgelopen 20 jaar wellicht 1 keer ziek gemeld en denk dus een goede afweer te hebben. Ik heb heel de corona periode ook geen last gehad van wat dan ook, geen snotneus, niks. Ook nog nooit getest geweest om die rede (behalve wat thuistesten voor de zekerheid als je op bezoek ging oid). Ik was dus bang dat mijn afweer bezerk zou gaan, maar niks. De eerste noch de tweede keer. Ik blijf wel voorzichtig. Veilige mondkapjes in het OV en vliegtuig, toch afstand bewaren en geen "intiem" contact behalve met de gezinsleden.