3,401

Re: prestaties van de dag

Dat klinkt als iets voor mij!

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,402

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

De afgelopen dagen was ik (voor het eerst) in Italie.
Zaterdag de profs gezien, zowel de vrouwen als de mannen.
En gisteren zelf aan de bak.

De Gran Fondo Strade Bianche, 143km koers, waarvan 60km gravel.
2595 hm in totaal.
Wat was het waanzinnig mooi.
Wat was het waanzinnig zwaar (onverhard klimmen van 18% en verhard 22%)
Wat was het koud en dat sloopte me echt.
Maar ik ben gefinished! 7,5u fietstijd, 8u onderweg geweest.
Echt een aanrader voor wie van zoiets houdt!

Heel gaaf! Knap gedaan hoor!

Wist niet eens dat die gran fondo bestond, een voor op de wishlist!

3,403

Re: prestaties van de dag

Knappe prestatie, goed gedaan!

3,404

Re: prestaties van de dag

Vet! Gefeliciteerd met de prestatie en ervaring!

3,405

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Gaaf, Hedcandy, ik denk altijd als ik de koers op TV zie: daar wil ik ook nog wel eens heen! Nog last gehad van die wind ook? Die valpartij daardoor bij de mannen was wel spectaculair.

Louise

De wind maakte de gevoelstemperatuur 3 graden.
Daar heb ik wel last van gehad.
In de afdalingen koel je dan zo hard af, dat fiets ik niet meer warm.
Gelukkig niet van die zijrukwinden als het profpeloton had (ik reed ook niet met hoge velgen, dat scheelt zeker ook).

Het was heel gaaf om met 6000 man in zo'n startvak te staan wachten, de eerste km's nog nooit zoveel lekke banden gezien?!
Wel fijn dat wij een eigen busje met mechanieker hadden, die stond op 30 en 80km. Kon je je bidons omruilen, shirtje aan of uit etc.
Ik was met cyclosportive erheen, echt een aanrader. Fietsen en bagage met de bus, zelf vliegen, daardoor een dag langer fietsen tov andere reizen.
(We hadden ook een sportmasseur en er was een fotograaf van Bicycling mee, dus ik sta er vadt nog ergens heel mooi op, even afwachten nog).

3,406

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

De wind maakte de gevoelstemperatuur 3 graden.
Daar heb ik wel last van gehad.
In de afdalingen koel je dan zo hard af, dat fiets ik niet meer warm.

Herkenbaar, ja - ik heb ooit meegedaan aan Trondheim-Oslo in heel slecht weer, toen ben ik zelfs onderkoeld geraakt en dus uit moeten stappen. In de lange afdaling die daarin zit. Het regende toen ook, bij een temperatuur maar net boven 0. Wij hadden geen eigen volgbusje ofzoiets, en dan ben je ook wel erg beperkt in wat je aan droge en reservekleren mee kan nemen. Op zich bijzondere ervaring, onderkoeling, maar wel jammer van die tocht toen.

Louise

3,407

Re: prestaties van de dag

Vandaag was de Riwal Halve Marathon Dordrecht. Door de afgelasting van de CPC stonden er veel (snelle) lopers aan de start. Niet een heel vlot parcours en toch wel wat wind. Gelukkig niet te warm nog.

Mooi PR gelopen, 1:19:50. Goeie opmaat voor Rotterdam op 10 april!

3,408

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd met je PR, erikd!

erikd schreef:

Vandaag was de Riwal Halve Marathon Dordrecht. Door de afgelasting van de CPC stonden er veel (snelle) lopers aan de start. Niet een heel vlot parcours en toch wel wat wind. Gelukkig niet te warm nog.

Ik deed gister ook mee maar ik heb het wel degelijk te warm gehad. Niet aan mijn lichaam, maar ik kreeg zo'n pijnlijk gloeiende voetzool, dat ken ik eigenlijk alleen van fietsen bij een plotselinge temperatuurstijging. Op de thermometer bij de start schijnt het even 24 graden geweest te zijn, terwijl ik vorige week (Vestingloop Gorinchem) nog heb staan vernikkelen bij een gevoelstemperatuur van rond het vriespunt - dat verschil was voor mijn lijf duidelijk te groot.

Verder ook helaas een slechte dag, door die zere voet en mogelijk ook door de hooikoorts of nog iets anders onder de leden, ik zag pas achteraf dat mijn hartslag al snel tot rond m'n omslagpunt was opgelopen - ja, dat houd ik geen twee uur vol. En daar liep ik dan wel raar langzaam bij. Ook de 2e poging tot het lopen van een goede halve marathon dit seizoen werd zo dus een teleurstelling. Ik ga me nu even herbezinnen.

Het was wel een mooi parcours, vond ik, richting de Biesbosch, en verder prima georganiseerd.

Louise

3,409 Laatst bewerkt door Louise (21-03-22 17:01:26)

Re: prestaties van de dag

Ik begin aan m'n 12e triathlonseizoen en toch heb ik zaterdag nog een debuut beleefd: m'n eerste echte zwemloop ooit. Eentje die ik al heel lang wilde doen, maar eerst kon ik steeds niet en toen ging-ie twee jaar niet door: die in mijn geboorteplaats Vlissingen. Vanwege de trainingsachterstand door de zwembadsluiting en die mislukte halve marathon van vorige week had ik gekozen voor de korte afstand: 500m zwemmen, 5km lopen.

Een zwemloop is voor mij als vooral-fietser een beetje masochistische aangelegenheid, althans, dat leek me altijd, maar het was juist ontzettend leuk. Zwemmen en lopen ging allebei lekker. Het was natuurlijk stralend zonnig en windkracht 5 stond niet ongunstig. Ik hield nog net een paar mensen achter me, het niveau is er erg hoog. Het is ook maar klein: in totaal een stuk of 50 deelnemers. Wat me vooral opviel was dat het voorbij flitste. Ik vind 500 meter zwemmen in een interval lang en saai, maar nu was ik er voor m'n gevoel zo.

Enige wat niet zo goed ging was de wissel. Je moet eigenlijk uit het zwembad klimmen, maar die rand is best hoog en dat vind ik sowieso moeilijk en vooral risicovol voor m'n hypermobiele polsen, die heb ik al vaker geblesseerd op die manier. Dus ben ik naar het trapje gezwommen, daarbij voorrang gevend aan andere zwemmers. Dat kostte eigenlijk debiel veel wisseltijd, maarja, liever dat dan een zere pols. Daarna kreeg ik m'n schoenen niet snel over m'n natte voeten, urgh. Nouja, pech. Wel leuk om überhaupt weer een keer te doen, wisselen - het seizoen komt eraan!

Grappig detail: op het loopparcours was ik nog nooit geweest. Toen ik in Vlissingen opgroeide, was daar nog alleen weiland, nu een heel sportcomplex. Verder dan het zwembad was ik nog nooit gekomen.

Louise

3,410

Re: prestaties van de dag

Je kunt dus altijd weer wat nieuws doen.
Grappig dat je het als fietser een beetje zelfkwelling vond.

Uit het zwembad klimmen kan inderdaad lastig zijn. Vroeger drukte ik me met mijn armen op, zette mijn voeten op de rand en liep weg. Dat lukt me nu niet meer.
Het ging ook niet altijd goed, zo heb ik nog 2 flinke littekens op mijn scheenbenen (geen aanrader)

3,411

Re: prestaties van de dag

Leuk Louise , als is dat uit het zwembad klimmen herkenbaar .
Ik zou vast en zeker mijn scheenbenen blesseren.

3,412

Re: prestaties van de dag

rdlk schreef:

Het ging ook niet altijd goed, zo heb ik nog 2 flinke littekens op mijn scheenbenen (geen aanrader)

Oef, ja, dat dacht ik bij het proberen ook al: zere schenen is zeker een risico!

Louise

3,413 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (23-03-22 21:15:07)

Re: prestaties van de dag

Ik heb tijdens de 24hrs Sittard een 6 uurs gelopen. Heel tof om een keer mee te maken, dat was dan ook de doelstelling.

Had geen idee wat te verwachten na covid en buikgriep in de weken ervoor, maar was gelukkig net op tijd opgeknapt. Veel grote namen aan de start en waanzinnige prestaties.

Heb eerder al 65 km gelopen en enkele weken terug nog 45 km, dus dacht dat dit geen probleem moest zijn en ben lekker op tempo (5:50/km) weggegaan. Echt fijn om je zo op rondetijden te kunnen richten; elk rondje van 2029 m in zo'n 12 minuten en elke 3 rondjes drink en eetpauze.

Had alleen al vrij snel zere voeten en na 6 van die blokken ook heel afgeknelde bovenbenen. Zo'n pijn en mn benen bleken achteraf flink opgezwollen te zijn. Toen besloten om voor een PR op de 50 km te gaan en daarna lekker wandelen. Kwam toen ook niet meer op gang en alleen het laatste rondje op mn gewone sneakers nog ff doorgetrokken. Was wel leuk om dat met andere lopers te doen die al zo lang onderweg waren. Elkaar op sleeptouw nemen en aanmoedigen, echt een toffe sfeer.

Uiteindelijk 55.776 m gelopen, en daar ben ik in mn huidige gezondheid best tevreden over! Wel giga spierpijn, dat was ik niet meer gewend big_smile

Strava: https://strava.app.link/1fXdpnBEDob

3,414

Re: prestaties van de dag

Wow Linda!!!
Enorm knap gedaan zeg, pittig tempo in die tijd. Gefeliciteerd ermee.

3,415

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd! Jouw motor is inmiddels wel gigantisch volgens mij!

3,416

Re: prestaties van de dag

Mooie prestatie Linda, gefeliciteerd!
Leuk dat jullie de laatste uren van de 24-uur liepen, dat was vast een slagveld.

3,417

Re: prestaties van de dag

Wat een afstand Linda , petje af .

3,418

Re: prestaties van de dag

Petje-af, Linda, wat een afstand!

Even nieuwsgierig nog: opgezwollen benen, hoe kwam dat dan? En had je iets straks aan, qua afsnijden?

Louise

3,419 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (24-03-22 16:12:40)

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Petje-af, Linda, wat een afstand!

Even nieuwsgierig nog: opgezwollen benen, hoe kwam dat dan? En had je iets straks aan, qua afsnijden?

Louise

Weet ik niet, ik had niets knellends aan; alleen mn sokken sneden en mn schoenen werden nu ook te strak. Maar dat was meer een gevolg dan de oorzaak.

Heb altijd al last van vocht in mn benen (oedeem), en snel peesontstekingen, die lijken me ook met elkaar samen te hangen.

Ik kan me ook voorstellen dat mn vochthuishouding sws van slag was na die buikgriep, heb echt dagenlang diarree gehad. Dus maak me geen zorgen als het eenmalig was en bovendien ook weer wegtrekt.

Als het lang aanhoudt had ik naar de dokter gegaan, want dan kan het iets met je hart van doen hebben.

3,420

Re: prestaties van de dag

dik2tri schreef:

Mooie prestatie Linda, gefeliciteerd!
Leuk dat jullie de laatste uren van de 24-uur liepen, dat was vast een slagveld.

Sommige liepen mij er nog uit. Was een dame bij die gewoon de rondjes in dezelfde tijd aftikte yikes

Resultaten incl tussentijd zie je hier: https://my.raceresult.com/192684/results
Valt echt je mond van open. Japanse dame op steady hetzelfde tempo, Britse jongen ging zooo hard. Aanrader om s te gaan kijken of mee te doen!

3,421

Re: prestaties van de dag

LindaRotterdam schreef:
dik2tri schreef:

Mooie prestatie Linda, gefeliciteerd!
Leuk dat jullie de laatste uren van de 24-uur liepen, dat was vast een slagveld.

Sommige liepen mij er nog uit. Was een dame bij die gewoon de rondjes in dezelfde tijd aftikte yikes

Resultaten incl tussentijd zie je hier: https://my.raceresult.com/192684/results
Valt echt je mond van open. Japanse dame op steady hetzelfde tempo, Britse jongen ging zooo hard. Aanrader om s te gaan kijken of mee te doen!

Er zijn mensen die echt ongelooflijk lang hard hard kunnen lopen. Mijn oude supervisor van mijn phd was er ook zo een. Ooit meegedaan met WK 100km in Winschoten, en dan tot 80km op een marathonschema van 2:40 lopen...

3,422

Re: prestaties van de dag

LindaRotterdam schreef:

Ik kan me ook voorstellen dat mn vochthuishouding sws van slag was na die buikgriep, heb echt dagenlang diarree gehad. Dus maak me geen zorgen als het eenmalig was en bovendien ook weer wegtrekt.

Ah, zo ja, - en ja, lijkt me ook, qua geen zorgen bij zoiets eenmaligs.

Louise

3,423

Re: prestaties van de dag

LindaRotterdam schreef:

Sommige liepen mij er nog uit. Was een dame bij die gewoon de rondjes in dezelfde tijd aftikte yikes

Resultaten incl tussentijd zie je hier: https://my.raceresult.com/192684/results
Valt echt je mond van open. Japanse dame op steady hetzelfde tempo, Britse jongen ging zooo hard. Aanrader om s te gaan kijken of mee te doen!

Ja bizar hè, hoe sommigen zo'n tempo zo lang volhouden.... 257km, echt indrukwekkend!
Katie (de Japanse dame) is altijd heel steady, die kan dat dagen volhouden.
Ik vind het ook altijd mooi om Hein (de oude man) te zien, met 73 jaar toch nog maar mooi ruim 117km lopen.

Een 24-uursloop staat heel hoog op mijn verlanglijst, maar boezemt nog wel een beetje angst in...

3,424

Re: prestaties van de dag

Niet echt een prestatie op zich, maar ik wilde afscheid nemen van het verkoudheid klaag topic smile
Ik wilde vandaag 20km lopen, om te kijken hoe de vlag erbij hangt.
Wat heb ik ingeleverd, hoe voelt t nu?
Dus nou, ik op weg.
Redelijk met de rem erop moeten lopen, wat ik niet lekker vind, maar ja, mn hf wilde maar omhoog.
Na 18km besloten alles los te laten en de laatste 2km helemaal los. Wat voelde dat goed!!
Natuurlijk voel ik nu dat ik wat heb gedaan.
Ik voel ook dat ik volgende week langsga bij de sportmasseur.
Maar ik voel vooral: kom maar op, Rotterdam!!
Nog 3 korte trainingen en dan gaan we het gewoon maar doen.

3,425

Re: prestaties van de dag

Top Hedcandy en veel plezier in Rotterdam!