26

Re: Nutrid voeding

Top ...bedankt voor het delen Trillen , en gefeliciteerd nog met je AG plaats .

Ik heb dus afgelopen weekend in de de oefen triatlon in Lelystad de Nutrid getest .
En dit is heel goed bevallen .
Ik had de Kerosine versie besteld met extra elektrolyten , en heb het drink advies van Nutrid gevolgd .
Dit was goed te doen , en vooral is het zeer goed bevallen .
Zo blij dat ik niets meer te kauwen hoef onderweg  ha ha .

27

Dank je Jeanette! Ik ben vooral blij dat ik geen maagproblemen tijdens het lopen meer heb en dat ik geen 'grote boodschap' meer hoef te doen. Een evt kleine boodschap is veel makkelijker uit te voeren dan alles uittrekken om te gaan zitten wink

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

28

Nou , ik vind het in ieder geval fijn dat je je ervaringen deelt .
En handig dat alles n in 1 topic staat , en dus makkelijk terug te vinden is .

Heb je er ook wel eens een LD op gedaan ?

29

Nee, LD wil ik wel eens gaan doen maar ik weet nog niet wanneer...

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

30

Even een oud topic afstoffen. In december heb ik naar volle tevredenheid een marathon gelopen op Nutrid kerosine RS+.
Komende zondag ga ik de FD Hamburg doen op Nutrid, echter mijn eerste tri op Nutrid.
Nu heb ik even een vraag waar ik ook Nutrid voor kan mailen, maar hier zijn vast ervaringsdeskundigen:)
Ieder half uur 100ml zijn de gebruikers vast bekend mee. Mijn vraag is nu alleen voor op de fiets, neem je dan een half uur voor het lopen je laatste 100ml Kerosine op de fiets en start je met lopen meteen met 100ml Kerosine RS+?
Of neem je vlak voordat je begint met lopen op de fiets de laatste 100ml Kerosine op de fiets en na een half uur lopen start je met je Kerosine RS+?

31 Laatst bewerkt door @Jeanette (30-05-22 18:00:09)

Op de website van NutrID geven ze advies .
Van daaruit zou ik gaan experimenteren https://www.nutrid.com/triathlon-nutrition-plans/

32

YouriL schreef:

Even een oud topic afstoffen. In december heb ik naar volle tevredenheid een marathon gelopen op Nutrid kerosine RS+.
Komende zondag ga ik de FD Hamburg doen op Nutrid, echter mijn eerste tri op Nutrid.
Nu heb ik even een vraag waar ik ook Nutrid voor kan mailen, maar hier zijn vast ervaringsdeskundigen:)
Ieder half uur 100ml zijn de gebruikers vast bekend mee. Mijn vraag is nu alleen voor op de fiets, neem je dan een half uur voor het lopen je laatste 100ml Kerosine op de fiets en start je met lopen meteen met 100ml Kerosine RS+?
Of neem je vlak voordat je begint met lopen op de fiets de laatste 100ml Kerosine op de fiets en na een half uur lopen start je met je Kerosine RS+?

Ook ik gebruik Kerosine bij het fietsen, maar niet bij het lopen (daar gebruik ik gelletjes, bij voorkeur van Maurten). In de praktijk neem ik mijn eerste slokken Kerosine na 15-20 minuten fietsen en de laatste slokken zo ongeveer dezelfde tijd voor het einde, zolang beide bidons maar leeg zijn. Mijn eerste gelletje neem ik dan meestal bij de 2e verzorgingspost, dus na een kilometer of 5. Ik denk dat het allemaal niet zo heel nauw komt, zolang je die twee bidons tijdens het fietsen maar leegkrijgt en afhankelijk van waar ze precies leeg zijn kan je met je voedingsplan bij het lopen beginnen. Ik zou wel proberen om eerst in je ritme te komen bij het lopen voordat je begint met Kerosine, maar dat is mijn eigen voorkeur.