51

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Macer schreef:

Maar vooral gemeente Hoorn moet dat in gaan zien, want de ronde zou natuurlijk gewoon andersom gefietst moeten worden en om 7 uur starten is gewoon stom voor een halve omdat de gemeente zo nodig de stad voor dinsdag weer spik en span wil hebben. Er komen zoveel mensen uit het buitenland op af, dat kan een stad echt enorm veel geld opleveren. Ook de expo werd best beperkt vanuit de gemeente zover ik begreep..

Dat van die expo vond ik ook raar. Je zou toch denken dat ze daar wel ergens een merch stand kwijt hadden gekund. Die paar tentjes langs het water vielen nu ook aardig in het niet.
Maar waarom is het handiger de ronde andersom te fietsen denk je?

52

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Gefeliciteerd met jullie prestaties allemaal!
Het klinkt inderdaad als eeb mooie wedstrijd.

53 Laatst bewerkt door Trilen (28-06-22 17:46:16)

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Macer schreef:

Wat ik echt miste was de tent met IRONMAN artikelen, maar dat kwam waarschijnlijk omdat er zoveel races waren afgelopen weekend. Ik snap werkelijk niet waarom ze niet de mogelijkheid hadden om het bekende shirtje te kopen, dat hadden ze gewoon anders moeten regelen, easy money voor de organistatie..

Het lijkt wel iets van Ironman Nederland te zijn dat ze vrijwel geen of geen Ironman artikelen willen verkopen. Vorig jaar bij in Hoorn hetzelfde, ook vrijwel niets, het jaar daarvoor in Maastricht ook niet veel maar dat kwam wellicht door Corona, en in 2019 in Hoorn bij de Olympische Afstand ook niets. Misschien willen ze geen geld verdienen of vinden ze het risico te groot om met spul te blijven zitten?

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

54

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Los van de event specifieke spullen, blijft Ironman Netherlands dan zitten met wat er niet verkocht is van de algemene lijn? Zit dat niet allemaal in 1 groot IM depot om overal ter wereld verkocht te worden?

55

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Leuk om alle verhalen te lezen, van mij ook gefeliciteerd met de prestaties!

Wel maf van die expo en spullen, ik vond die Ironman-expo's die ik heb meegemaakt juist heel erg op kopen-kopen-kopen gericht.

Louise

56

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ik heb vorig jaar wel een shirt gekocht met mijn naam op de achterkant in het IM logo. Ik zag dit jaar niets.
Het lijkt echt los te staan van IM zelf. Als je op de site van Ironman naar de shop gaat zie je bijna elke 70.3 of 140.6 wel shirts, bidons of wat dan ook. Alleen niet van Maastricht of Hoorn.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

57

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ik begreep dat er in Europa 3 trucks zijn en er waren volgens mij 5 wedstrijden dit weekend en Hoorn was niet belangrijk genoeg in vergelijking met de rest.

Maar als organisatie had ik toch een paar honderd van die shirts laten drukken waarvan je toch wel weet dat je ze verkoopt. Zeker als je zag hoeveel buitenlanders er waren.

Het rondje andersom zal gewoon lekkerder fietsen omdat de wind 9 van de 10 keer uit het zuiden komt, dus wind mee op de dijk. Zeker als je mogelijk 2 keer het rondje moet doen bij een eventuele full distance.

58

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Leuk! Ik help jullie graag smile Ik heb zelf zo'n beetje alles opgeslokt wat er toen te vinden was echter kan ik niet iets bedenken wat mij toe specifiek heeft geholpen. Het zit hem denk ik vooral in de kleine dingen zoals direct na het water uitkomen je te warm aankleden omdat je overal leest dat het zo koud is, daarna je vizier op doen terwijl die helemaal beslaat in de warme tunnels die verder helemaal vol liggen met gaten waardoor je na 15min al 2 bidons kwijt raakt, om maar iets te noemen wink

Maca944 schreef:
Murky schreef:

Altijd leuk om je verslagen te lezen, en weer een super mooie prestatie. Mocht jij of Erwin nog wat tips willen wat betreft de Norseman, ik heb deze in 2017 gedaan. Altijd welkom om mij een berichtje te sturen mochten jullie wat vragen hebben!

Dank! Ik kom zeker bij je terug na onze parcoursverkenning dit weekend. Heb jij destijds toevallig een verslag gelezen ter inspiratie?

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

59

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Maca944 schreef:
olaf2004 schreef:
Maca944 schreef:

Weet iemand of er ook "officiële" fotografen waren (vorig jaar Finisherpix meen ik)? Ik kan in elk geval niets vinden, ook niet op de website van IM.

Sportograf.com/nl

Zijn nog bezig om de foto’s erop te zetten.

Dank, ik zie dat er al veel foto's staan. Wat ik niet begrijp is dat je niet eenvoudigweg je startnummer kan invoeren, het wordt je vrij moeilijk gemaakt.

@wilagro, ik heb nog even gekeken, waar ik de weg op ging was bij de Zeedijk in Wervershoof, geen idee of ik daar zelf niet heb opgelet of dat het niet heel goed stond aangegeven.

Hier:
https://www.linkpicture.com/q/zeedijk.jpg

Ja dat was bij ironman Hamburg ook inderdaad. Ik had letterlijk 0 fietsfoto's in mijn pakket. Met de gpx zoekfunctie en een uur verder heb ik nog tientallen hele toffe fietsfoto's gevonden!

60 Laatst bewerkt door @Jeanette (05-07-22 06:43:52)

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Nou , dan komt er eindelijk 1 week later ook nog mijn verslag van Hoorn .
Ben de afgelopen week niet echt fit geweest .Het begon met keelpijn op zondag avond .
En dinsdag zette de verkoudheid door .Maar geen Corona .

Heb super leuke dagen in Hoorn gehad , ik had een chalet voor 5 dagen gehuurd op ca 6
km van Hoorn .
Vrijdag en kort zaterdag op de registratie geholpen , ik vind dat zo leuk .
Heb ook daar Arno nog gezien .

Het zwemmen ; was voor mij pittig met de golven .Ben ook niet zo,n sterke zwemster .
Any way , net onder het uur het water uit .
Toen was de wisselzone al goed leeg , dus fiets vinden erg makkelijk .
Het fietsen ging lekker , ik mocht niet te hard .Had een wattage voor gegeven gekregen .
Uiteindelijk 31.7 gemiddeld op een hartslag van 130 en iets van 170 watt .
Daarna lag ik derde in mijn AG ha ha .
Het hardlopen , in mijn raceplan stond het tweede gedeelte sneller lopen dan het eerste .
Dat zou misschien ook gelukt zijn als ik niet de instellingen van mijn horloge had veranderd en dus
geen pace zag .
Maar de halve marathon steady gelopen , qua sfeer een leuk parcours door Hoorn .
Al ligt de ongelijke ondergrond mij niet echt .
Gefinisht in 6:26:05 , langzamer dan vorig jaar .Was ik hier tevreden mee ?? Niet echt denk ik .
Woensdag dan een call met mijn coach gehad , en die heeft mij uit dat zelfkritische denken gehaald .
Hoorn was een B race , kijken waar we staan voor Barcelona .
En ja , ik ben iets langzamer geweest , maar kwam wel fitter over de finish dan vorig jaar .
Toen was ik namelijk leeg .
Nu nog drie maanden om door te bouwen naar Barcelona .

@Lennart en Arno nog bedankt voor de foto,s .

Oh ja ..en mijn nieuwe helm getest ...die is goedgekeurd .

61

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Net een mail gehad dat de inschrijving open gegaan is voor de races van 2023 en een FD staat er niet bij. Zou de Frysman wat voorbarig geweest zijn met hun race in 2023 te skippen?

62

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Bedankt voor de tip! Ik heb me vandaag ingeschreven voor de 70.3 van volgend jaar en het Van Der Valk in Hoorn nog kunnen boeken.

63

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ik heb me ingeschreven voor de 5150.
Voor een halve wil ik kijken naar een kleinere organisatie.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

64

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Nog niet ingeschreven, maar ik vermoed dat ik mee ga doen met de 5i50. Afgelopen jaar gemerkt dat een halve te veel energie vergt ten koste van het gezin, maar dat een langere afstand wel beter past bij mij, dan een sprint.

65

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Er staat een nieuw parcours online voor deze wedstrijd. Nu start en finish vanaf Oostereiland. (Soort van vluchten van een gevangenis eiland.) Zwemmen iets meer beshut, dus makkelijker. Fietsen, zelfde rondje maar dan andersom. Lopen ook meer door/ langs het centrum.
Lijkt dus een verbetering, maar nog geen finish op de rode steen.

66

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Vandaag een stuk in de plaatselijke media over het financiële succes van Ironman Westfriesland voor de plaatselijke middenstand.
Langzaam worden die toch enthousiast lijkt het, hoewel dit jaar alle afstanden op 1 dag afgewerkt worden ipv 2.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/313746/i … eel-groots

67 Laatst bewerkt door Macer (24-01-23 12:07:05)

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Het blijft blijkbaar een probleem om het fietsparcours 2 dagen af te sluiten.. Gelukkig gaat het parcours nu wel andersom, dat is echt een dubbele win voor de wedstrijd. Ik snap ook niet zo goed waarom het een Multi evenement moet zijn, concentreer je alleen op de 70.3 of eventueel op de FD, zoals het bij de meeste evenementen gaat.

Heb het al vaker gezegd, als ze het goed doen hebben ze echt goud in handen met deze wedstrijd.. Dichtbij een aansprekende stad als Amsterdam, snel parcours. Het is een ideale wedstrijd voor First Timers, die daardoor extra geld willen uitgeven.

Maak er een feestje van, hang IRONMAN vlaggen op in de stad, maar de bewoners enthousiast en zorg ervoor dat ze de sporters komen aanmoedigen.

68

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Waarschijnlijk zal er niet genoeg gestayerd worden en doen ze alle wedstrijden in 1 keer.

69

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Macer schreef:

Maak er een feestje van, hang IRONMAN vlaggen op in de stad, maar de bewoners enthousiast en zorg ervoor dat ze de sporters komen aanmoedigen.

Niet alleen in de stad dan, maar vooral langs het hele fiets parcours. Vorig jaar was het langs het loopparcours in de stad namelijk wel al een feestje, terwijl langs de fietsroute niets bijzonders was.
Een paar jaar geleden op vakantie geweest in Limburg, en daar zag ik langs het fiets parcours vele vlaggen hangen.

70

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Macer schreef:

Het blijft blijkbaar een probleem om het fietsparcours 2 dagen af te sluiten.. Gelukkig gaat het parcours nu wel andersom, dat is echt een dubbele win voor de wedstrijd. Ik snap ook niet zo goed waarom het een Multi evenement moet zijn, concentreer je alleen op de 70.3 of eventueel op de FD, zoals het bij de meeste evenementen gaat.

Heb het al vaker gezegd, als ze het goed doen hebben ze echt goud in handen met deze wedstrijd.. Dichtbij een aansprekende stad als Amsterdam, snel parcours. Het is een ideale wedstrijd voor First Timers, die daardoor extra geld willen uitgeven.

Maak er een feestje van, hang IRONMAN vlaggen op in de stad, maar de bewoners enthousiast en zorg ervoor dat ze de sporters komen aanmoedigen.

Jammer maar begrijpelijk. En ik begrijp ook wel dat men meerdere afstanden op het programma wil hebben. Als het een beetje slim wordt ingedeeld hoef je ook niet heel veel last van elkaar te hebben denk ik, ook omdat het maar één fietsronde is voor de halve. Ik vond zelf het draften vorig jaar en het jaar daarvoor echt wel meevallen, veel minder dan bij andere wedstrijden van Ironman.

En de sfeer in de stad zelf tijdens het lopen is geweldig, als was die in 2021 beter dan in 2022 vond ik. Ik ben het met je eens Macer dat ze goud in handen hebben met deze wedstrijd en ik verbaas me er eigenlijk over dat er nog geen hele wordt georganiseerd rondom Hoorn.

71

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Voor iedereen die aan de start staat, het zal een warme editie worden. Houd het hoofd koel en geniet van de entourage en omgeving.
Ik las dat er heel wat voorzieningen zijn langs het parcours om te drinken en af te koelen.

72

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Succes allen!!

73

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Succes allemaal!

74

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Zag op social al mooie beelden voorbij komen .

75

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Niet meegedaan, maar mijn vrouw wel. Zelf was ik vrijwilliger eerst in de wisselzone en daarna bij de waterpost bij het theater.  En ze hebben het nieuws gehaald. Naar mijn mening wordt alles een beetje overdreven, maar goed.

Ja het was warm, maar we hebben vele liters water uitgedeeld. Het was best te doen en bijna alle deelnemers hebben zonder grote problemen de finish gehaald.

Maar ik denk dat er veel wedstrijden in warmere omstandigheden plaats vinden. Volgens mij was het in Roth ook behoorlijk warm vandaag.