1

Onderwerp: Beginnende triatleet wetsuit - Lange man 200cm

    Beste Allemaal,

    6 augustus ga ik mijn 1e halve triathlon proberen te volbrengen. Ik ben al een tijdje aan het trainen echter mis ik momenteel nog een wetsuit. Mijn probleem is vooral mijn lichaamsbouw (200cm - 90kg). Ik heb een aantal vraagjes, hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen:

    - Hebben jullie ervaringen met (merken van) wetsuits voor deze lichaamsbouw, ik lees namelijk vaak dat de maattabellen niet juist zijn op de verschillende websites. Ik wil niet teveel betalen omdat ik voor de 1e keer ga ervaren of deze sport bij mij past.

    - Heeft er iemand toevallig een wetsuit die hij niet meer gebruikt die ik zou kunnen overnemen?

    Groeten Don!

    2

    Re: Beginnende triatleet wetsuit - Lange man 200cm

    Ik ben 192 cm en weeg 95 kg. Ik heb een orca open water via de maattabel gekocht en ben zeer tevreden’

    Je moet sneller dan de klos zijn.

    3

    Re: Beginnende triatleet wetsuit - Lange man 200cm

    Welkom op het forum Don .
    Leuk hoor , je eerste triatlon.
    Voor een wetsuit is nu de optimale tijd tijdens testdagen verschillende modellen/ merken te kunnen proberen .

    4

    Re: Beginnende triatleet wetsuit - Lange man 200cm

    Ik had gewoon de maattabel gevolgd en op de site en men pak zit perfect. (Merk 2XU)

    Vraatzuchtige Veelvraat

    5

    Re: Beginnende triatleet wetsuit - Lange man 200cm

    Ik zou ook zeggen: ga naar een testdag, of ga proefzwemmen bij winkels waar dat kan (zoals TriPro in Hilversum). Het komt heel nauw hoe een wetsuit zit en het is sowieso niet de kleinste uitgave, ook een goedkoop pak niet.

    Of... gok erop dat het begin augustus prima zonder wetsuit kan. Die kans is heel groot. Je hebt zelfs kans dat je helemaal niet met wetsuit mág zwemmen zelfs.

    Louise