1

Onderwerp: Paul Veenemans Prijs (roeien, fietsen, lopen, schaatsen)

Wellicht off-topic, maar ik heb een mooi hoofddoel voor dit jaar: de Paul Veenemans Prijs, een meerkamp over twee dagen met een 10 km tijdrit, 5 km hardlopen, 5 km schaatsen en 3 km roeien in een skiff of in een twee zonder (zonder stuurman dus). Als triatleet/schaatser lukken die eerste drie onderdelen wel, maar dat skiffen moet ik nog verder onder de knie krijgen. Vorig jaar was ik al voorzichtig begonnen in een C1 te roeien (een open solo boot, die is wat stabieler), maar nu sinds drie weken roei ik ook in een skiff, die veel sneller, maar ook veel minder stabiel is. Heel erg leuk om weer een nieuwe sport te leren, het is een complexe en voor mij niet intuïtieve techniek, maar stapje voor stapje gaat het mee beter af.

Op 18 en 19 november wordt de wedstrijd gehouden in Assen. Nog een maand of vijf om een acceptabele skiffeur te worden. Zijn er hier ook triatleten/roeiers die meegedaan hebben? Of mee willen gaan doen?

2

Re: Paul Veenemans Prijs (roeien, fietsen, lopen, schaatsen)

Leuk, de PvP!
Voor mij zou het schaatsen een dingetje zijn...
Succes met je skiffskills, als je dat eenmaal kunt, verleer je dat niet meer. Ik mis het soms nog wel hoor, zo in je uppie over het water glijden...zoiets moois!

3

Re: Paul Veenemans Prijs (roeien, fietsen, lopen, schaatsen)

Hedcandy schreef:

Leuk, de PvP!
Voor mij zou het schaatsen een dingetje zijn...
Succes met je skiffskills, als je dat eenmaal kunt, verleer je dat niet meer. Ik mis het soms nog wel hoor, zo in je uppie over het water glijden...zoiets moois!

Je mág een onderdeel (behalve het roeien) overslaan. Maar ik ga voor allevier ;-)